1ste ontmoeting met mijn droompaardje, Zenith (v. Zodiak)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloessjee

1ste ontmoeting met mijn droompaardje, Zenith (v. Zodiak)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:39

Vandaag ging ik kijken naar een paard om te kopen het was een héérlijk dagje Bladel, 5 minuten vanaf de Belgische grens *LOL*
Het was een flink eind rijden, maar het was het allemaal waard! Ongelooflijk .. ik heb een paard !!!

Afbeelding

Vanochtend 9 uur zouden we weg gaan, maar mn vader had me niet wakker gemaakt dus ik had me verslapen Bloos
Gelukkig vond Emma dat niet erg, die was vannacht wezen stappen dus ze kon nog langer uitslapen. Maargoed, kwart voor tien Shannon bij huis op gehaald en toen begon de lange reis naar het zuiden! Onderweg nog even getankt en wat gegeten, benen gestrekt, tampons gekocht want die was ik vergeten, niet erg handig als je ongesteld bent Vork en toen weer verder gereden.

We hebben onze ogen uitgekeken bij de Veluwe, man wat is het daar prachtig! Shannon en ik hebben dus al besloten dat we daar ECHT een keer naartoe moeten met de paarden, gewoon een midweekje alleen maar oneindig boscrossen, ik kan er helemaal bij wegdromen, en helemaal als ik bedenk dat ik dat met mijn droompaardje Zenith ga doen ..

Kwart over twaalf kwamen we dan eindelijk op de plek van bestemming aan, en toen reden we langs een wei waarbij Shannon vervolgens riep "MARLOES DAT IS HEM" nou, gelijk even stilgestaan, en ja, het was hem inderdaad .. de kriebels zaten zo ongeveer in mn keel en ooooh ik was zo zenuwappig *LOL* Toen kwam Emma al naar buiten gelopen want ze had ons al gezien. Eerst even wat gedronken in huis, en foto's van zn vader Zodiak gekeken, paspoort ingekeken, en nog foto's toen hij veulen was van toen hij veulenkampioen is geworden, leuk om al die foto's terug te zien! Maar al snel daarna naar Zenith want ik kon mn zenuwen niet langer meer bedwingen, ik wou naar Zendo Lovers

Daar aangekomen (hij staat naast huis) eerst lekker gepoetst, hij stond gewoon netjes stil, het een en het ander gevraagd, even gekeken naar zn rug, lendenen, en zn hals-aanzet zag er allemaal goed uit, hoeven waren ook goed hij moest alleen wel naar de smid, hij had geen mok, geen zomer eczeem maar hij heeft uit verveling een poos geleden zn staat bovenin geschuurd, zonde maar dat kun je wel weer opscheren. Toen op gaan zadelen, mooi zadel! Een kieffer Wien die koop ik er ook bij! Hij stond harstikke netjes stil doen hij werd opgezadeld, hij pakte het bit ook netjes aan dus allemaal toppie!

Afbeelding

Afbeelding

Toen opgestapt, en moesten we een stukje over de weg rijden om bij het terrein te komen waar we gingen rijden. Heb hem dus ook op buitenrit meegemaakt, van motors, voorbijrijdende auto's enz keek hij allemaal niet op! Hij is verkeersmak dus dat is echt super!! Toen bij het terrein aangekomen nog even gestapt, met de paparazzi aan de kant *LOL* Shannon en mn vader klikte maar een eind door, maar dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg!

Afbeelding
Zien jullie ook dat Zennie en ik dezelfde haarkleur hebben? *LOL*

Maargoed, echt even heerlijk gereden! Heb niet echt veel van hem gevraagd ofzo, want hij was al drie maanden niet onder het zadel geweest, had dus ook verwacht dat hij explodeerde maar hij heeft geen stap verkeerd gezet, kanjer! Even een rondje gedraafd enzo, paar pasjes gewijkt, echt super allemaal! Hij heeft L2 gelopen bij de vorige eigenaresse, dus voor Emma nog. Toen is Emma erop gegaan omdat ik ook even wou kijken hoe hij er onder het zadel uitzag. Had gelijk een heel ander beeld, zij kent hem beter en ze had hem echt netjes aan het lopen! Echt een chique de frique knollie was het zo!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ook nog even een sprongetje gaan maken om te kijken hoe zn springtechnieken waren. Niet zo hoog, kon natuurlijk niet omdat hij geen conditie meer had. Gewoon een laag kruisje en een stijltje. Ik merkte echt aan hem dat hij springen helemaal leuk vond, net als ik! Haha! Zn oortjes konden niet verder naar voren staan! Hij was goed te houden ondanks dat hij helemaal vrolijk werd van de hindernissen.

Toen nog even losgegooid omdat ik wou kijken hoe hij liep zonder ruiter Ja Halleloeja wat een onwijse showbink!

Echt hij liep onwijs gaaf, zoals je op het filmpje hierboven ziet! Lovers

Daarna gewoon nog even met hem samen een beetje ge-grondwerk .. gewoon met me meelopen, hij liep gewoon los achter me aan .. echt een lieffie is het! Daarna liet Emma nog een trucje van hem zien, hij kan namelijk de pas! *LOL* echt heel leuk, hij doet dan helemaal zn been omhoog, en als je 'hoger hoger' zegt doet hij hem nog hoger, nou dat was echt het toppunt van de dag, of ook wel gezegd, de kers op de slagroom *LOL* hij is het gewoon .. ik weet het zeker zucht Lovers

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie van mijn nieuwe aanwinst? Is het een schatje, of een schatje? Lovers

Stephannie7

Re: 1ste ontmoeting met mijn droompaardje, Zenith (v. Zodiak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:43

Leuk beestje. Jullie zijn ook een leuke combinatie. En als hij na zolang niks gedaan te hebben al zo braaf is en het voelde goed zo samen dan gaat het vast helemaal goedkomen Lachen Veel plezier met je nieuwe paardje.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:43

knap ding !!

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:50

Wat een leuk verslag zeg! Haha!
en wat een ongelooflijk leuk dier! Lovers
Je hebt geluk dat je zo'n leuk paardje gevonden hebt, jullie passen echt leuk bij elkaar Ja

veel plezier met 'm!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:55

Leuk ding zeg! Super lief koppie, maar is het niet een beetje onverantwoordelijk om met gympen op een jong paard te gaan zitten? Zorg dan dat je gewoon stalschoenen aan hebt, zodat je niet met je voet in de beugel blijft haken als er iets gebeurt Lachen Veel plezier met hem!

GinaLoveStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:12

Wat een leukerd
Gefeliciteerd ! Je straalt helemaal !

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:45

marloesss wanneer gaan we hem ophalen :d
hij is echt vet... !!!!!!!!!1

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:12

Finaly!!
Ben echt blij voor je! Kusje

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:28

sologirl schreef:
Leuk ding zeg! Super lief koppie, maar is het niet een beetje onverantwoordelijk om met gympen op een jong paard te gaan zitten? Zorg dan dat je gewoon stalschoenen aan hebt, zodat je niet met je voet in de beugel blijft haken als er iets gebeurt Lachen Veel plezier met hem!

Jong paard? Zenith is ondertussen 12 jaartjes oud hoor! Haha!
Pfhoe, wat is het toch een lekkerding.. Begon bij het filmpje gewoon spontaan te huilen, mijn lieve schatje!
Ik ben erg blij dat jij een leuke meid bent en ik weet zeker dat jullie het ontzettend leuk gaan hebben samen.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 08:29

Emma, ik snap dat je het moeilijk vind Lachen
Ik vind jou ook een ongelooflijk leuke meid ! En ben hel-e-maal weg van Zenith, kon vannacht niet eens slapen Bloos
Bedankt voor de leuke reacties en jullie zullen snel meer van Zenith en ik zien! *LOL*

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:09

oh loes, ik vind het zo leuk voor je Hyper!
wil hem en jou snel meeten hoor *LOL*

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:48

Marloes,
zo lekker is hij he Lovers.
Hoop ook ooit eens een keer bij jullie allemaal in friesland te komen.
En dan wil ik hem zeker zien! Haha!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:08

Emmaa schreef:
sologirl schreef:

Jong paard? Zenith is ondertussen 12 jaartjes oud hoor! Haha!
Pfhoe, wat is het toch een lekkerding.. Begon bij het filmpje gewoon spontaan te huilen, mijn lieve schatje!
Ik ben erg blij dat jij een leuke meid bent en ik weet zeker dat jullie het ontzettend leuk gaan hebben samen.

Och jeetje hahaha! Ik dacht vanwege de beginletter Knipoog

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:55

Ahhh super dat hij zo'n goed tehuisje krijgt.
Zenith is ook echt een toppertje!

horse12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:23

Mooi beestje zeg. Ik heb je hier nog nooit gezien in de buurt, ik woon in gorredijk:) haha misschien komt dat nu nog wel eens te paard. haha.
Veel plezier met hem.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:53

Dan woon je inderdaad hier in de buurt. Ik woon namelijk in Bontebok en zit in Gorredijk op school... Lachen

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:35

Jaaa Marloes! Haha! Jullie waren echt leuk en het plezier straalde er vanaf!
Ik hoop echt dat je onwijs veel plezier met hem gaat beleven! Lovers

Emma, jij succes met het missen van je kanjer! Ach gut

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:16

Wat een super verslagje zeg! Wordt er zelf ook helemaal vrolijk van toen ik het las haha.
Jullie zijn een super leuk stel samen en ik hoop dat je veel plezier met hem zal hebben.
En we willen natuurlijk wel snel weer foto's zien he? Haha!
Emma jij veel sterkte he! Maar hij gaat het vast super krijgen!!

moi_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:34

Leuke combinatie! en een leuk beestje ook !
Ik kan me voorstellen dat het je droompaardje is !

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:01

Zenith! Knap ding!
Echt 'n onwijs lieve pony, heb de pony met een vriendin mee op kamp mogen nemen, echt een goudeerlijk beestje!

Heel veel plezier met Zenith, gaat vast helemaal goedkomen!

Lindy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:48

mooi beestje!
Veel plezier ermee! Lachen

Nikit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:24

Wat een leukerd, een onwijs mooi koopie heeft hij Tong uitsteken

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:30

mooi is bladel he?? Knipoog Daar woon ik namenlijk!! Ik denk ook dat ik de eigenaren ken (ofja weet wie het zijn) Denk dat je er een super paardje aan gaat hebben!! Heel veel plezier met m!!
Btw waar je los gereden hebt is een super terreintje he? (rij ik ook vaak Tong uitsteken )

LhoveHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:51

Er leuk paardje :d

Jullie zijn een leuke combinatie

Hoop dat je er heel veel plezier mee hebt !!

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:16

hee marloes!

Wat een leuke foto's zeg. echt een heeele dikke proficiat! Zen krijgt een super tehuis bij je.