Ik wil jullie graag met heel veel trots aan mijn topper voorstellen. Onion's Petra, ook wel Peet.
Een klein verhaaltje over deze geweldige pony!

Petra was onze allereerste pony, 143 groot was 18 jaar toen we haar kregen. Ik was een klein hummeltje die nog niet eens zelf er op kon klimmen. Ik deed mijn knie in de stijgbeugel die nog niet eens onder het zadel vandaan kwam en zo kwam ik op peet.

hierbij een beeld hoe klein ik was

Van deze pony hebben wij thuis een boel geleerd. Peet was M2 en kende duidelijk alle knopjes. Als we een proefje reden en je moest binnenkomen ging haar hoofd omhoog en het is me nog nooit gelukt om een proef binnen te komen met haar hoofd omlaag.

Ook heb ik met peet 3x in de PBH mogen rijden (NIC zuidlaren) Wat een gave ervaringen. Meestal was peet de enigste die nergens om gaf en liep braaf haar rondjes.

Hier in de PBH met Meneer Roelfsema.
Ook hebben we heel veel optochten meegelopen. (sinterklaar, kerstman, oostermoer, bakkersintocht) Ouwe peet die gaf nooit ergens wat om..

Springen wou ze wel tot 60 CM.

Petra liep ook voor de kar dus ging ik daar mee verder! We hadden ondertussen een nieuwe pony voor wedstrijden dus daar konden we mooi mee doorgaan. Ik heb met Peet oefenmarathons gereden, Meestal was ze de oudste pony en ik de jongste deelneemster die mee deed. Ik heb echt nog vele jaren van Peet mogen genieten met het mennen. Ze heeft uiteindelijk tot haar 27ste marathon's gelopen.

3 jaar geleden kreeg ik een paard en die zat alsmaar achter petra aan. Peet was toen 28 en die had haar voer wel nodig. Toen hebben we besloten dat ze bij mijn opa in het land kwam. In een grote kudde met shetlanders, lekker dag en nacht buiten en ze kon altijd in een schuur komen. Nu 3 jaar verder is Peet er nog! En hoe, een lekkere oude pony die goed in haar vel zit. Een bolletje wol die je nog gewoon opzei beukt omdat ze weet dat je snoepjes hebt. Ja je kan zien dat ze oud is, ze heeft amper bespiering nog, heeft nog winterhaar van ongeveer 2 jaar geleden en heeft een bos manen en een pielstaartje waar al meer als 3 jaar niks aan is gedaan. Ik ga nog zo vaak mogelijk naar haar toe om enkel een snoepje te brengen. Peet mag lekker van haar oude dag genieten. Verkocht word ze nooit meer, ze mag bij ons nog ouder worden tot het een keer klaar is en ze niet meer kan.

Van het zomer

vorig winter.
Ik kan jullie nog wel uren verhalen over peet, en ik typ dit ook met een lach op mijn gezicht, ik zou graag ál mijn momenten met haar willen opschrijven maar dan word dit verhaal heel lang. Wát ben ik toch trots op deze pony. We hebben gelukkig nog nooit gehad dat we dachten haar weg te moeten doen. Dit is echt een gouden pony die nooit zal opgeven, nog verschrikkelijk veel lol heeft in het leven en die ik nooit zal vergeten!