Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Glossi schreef:Jamezy, als je een IJslander hebt moet je ze niet dag en nacht op stal zetten, dat vinden ze verschrikkelijk. Maar alleen snachts kan geen kwaat. Alhoewel.. scheelt per IJslander. Skundi van ons vind het heerlijk om met vies weer droog te staan. Muska wil liefer buiten dan in de stal.
mirjam_kl schreef:"mijn" ijslanders staan gewoon dag en nacht buiten, weer of geen weer. Het is gewoon kwestie van goed uitstappen als ze flink nat zijn en lekker laten rollen natuurlijk. Ik heb wel een ijslander gereden die een schuilstal had en die s nachts binnen stond, maar dit was door zomerexceem.
Glossi schreef:Volgens mij kom je niet IJslanders tegen die het helejaar binnen staan.
Zoeyj schreef:Het is ook makkelijk en ze functioneren zo het beste. Veel prikkels gedurende de hele dag en veel bewegen.
Lisa_Melody schreef:Ik ken wel een aantal ijslanders die (in de winter) dag en nacht op stal staan. Maar de meeste staan inderdaad buiten. Ik vind dat alle paarden zo veel mogelijk naar buiten moeten, ongeacht het ras.
Dat ijslanders veel vaker buiten worden gehouden komt denk ik vooral door de soort mensen die ijslanders hebben, niet omdat het voor ijslanders nou zo veel belangrijker is om buiten te staan.
Lisa_Melody schreef:Ik ken wel een aantal ijslanders die (in de winter) dag en nacht op stal staan. Maar de meeste staan inderdaad buiten. Ik vind dat alle paarden zo veel mogelijk naar buiten moeten, ongeacht het ras.
Lisa_Melody schreef:Dat ijslanders veel vaker buiten worden gehouden komt denk ik vooral door de soort mensen die ijslanders hebben, niet omdat het voor ijslanders nou zo veel belangrijker is om buiten te staan.
Jamezy schreef:Zoeyj schreef:Het is ook makkelijk en ze functioneren zo het beste. Veel prikkels gedurende de hele dag en veel bewegen.
Geldt dat eigenlijk niet voor ieder paard?
Voor de duidelijkheid; ik overweeg niet om een IJslander aan te schaffen! (ben helemaal gelukkig met mijn paardje)