Andalusier.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Andalusier.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 09:38

Wie kan mij wat meer vertellen over deze paarden hoe ze zijn in omgang, benenwerk en hoe zijn de hoeven van deze paarden. Zijn ze sterk? Dat soort dingetjes allemaal. Vind ik gewoon leuk om te weten.

blackpegasus

Re: Andalusier.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:55

sterk zijn ze zeker. ik reed op vakantie op andalusiers en we gingen steil omhoog en omlaag door de bergen en langs smalle paadjes met grote stenen erlangs. verder weet ik er niet veel van maar ik heb wel wat foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mooie paarden zijn dat toch he

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 08:43

HappyAppy schreef:
Wie kan mij wat meer vertellen over deze paarden hoe ze zijn in omgang, benenwerk en hoe zijn de hoeven van deze paarden. Zijn ze sterk? Dat soort dingetjes allemaal. Vind ik gewoon leuk om te weten.

Andalusiers heben een een sterk karakter. Zijn mensgericht, lief, gevoelig en betrouwbaar, maar hebben toch flink wat temperament.

Hoeven, ik ken niemand met Andalusiers met slechte hoeven. Over het algemeen zullen deze hard zijn denk ik.

Rasbeschrijving:
http://www.andalusier-vereniging.nl/Andalusier/AndalusierFrame.htm
Hier vindt je wat een Andalusier nu precies is. Ik kan je van alles vertllen, maar zal niet veel negatiefs kunnen melden, omdat ik zelf verliefd ben op dit ras

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:55

Voor mij is dit ook gewoon het fijnste paardenras op aarde

Mijn ervaring met anda's is dat ze erg sterk en standvastig zijn, ze crossen moeiteloos over steile besteende weggetjes in de bergen.
Mijn andalusier heeft ook erg sterke hoeven.

En ja, hun karakter? Daar smelt je bij weg, het zijn ongecompliceerde, eerlijke en intelligente paarden
Willen graag voor je werken, hebben veel temperament maar blijven wel controleerbaar

vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:57

Super paarden!

Ik wil nooit meer anders.

Ze zijn lief, betrouwbaar, sterk en over het algemeen voor iedere tak in de sport te gebruiken.
Andalusiërs zijn niet zo snel bang vooral niet als ze je vertrouwen.
Hengsten zijn zelfs heel braaf en geven geen problemen met andere hengsten of merries.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 12:03

Heb ze vorig jaar op de Equitana staan te bewonderen en heb er met 1tje staan te zoenen niet normaal meer, dus dat ze n goed karakter hebben is duidelijk. Het is een droom van mij om ooit zo'n paard te kopen .

Heb zelf een Appaloosa, das ff wat anders, soms enorm heet gebakerd en een "echte" merrie die elke 2wkn hengstig is en waar je op dat moment weinig contact mee hebt. Een paard met een onwijs moeilijk karakter waar je altijd met je kop voor 300% bij moet zijn. Het is dan ook een beetje een probleemgeval, laat zich (door omstandigheden) nauwelijks door de smid bekappen enz. Heb haar nu 8jr en bijna nix anders dan troubles en daar wordt je wel eens moe van. Ik heb een vrij lange adem maar soms........ Niet dat ik dr zal verkopen ofzo maar je moet telkens weer van onderaan beginnen .