Mening over Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peetjuh_Amir

Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 22:31

Ik wil graag weten wat jullie nou eigenlijk van Arabieren vinden... Ik vind het hele mooie en leuke paarden. Ze zijn lekker pittig en uitdagend om op te rijden! Daar hou ik wel van!

Ik vind de roodbruine Arabieren met zwarte manen, zwarte staart en zwarte voetjes het aller mooist!

Wat is jullie mening over Arabieren???

-xXx- Renée

arans

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:35

ik vind sommige arabieren te overdreven. Dat vind ik dus helemaal niks. Mar ik heb nog nooit op een arabier gereden dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Maar arabieren vind ik zelf niet echt een paard dat bij mij past. en de meeste zeggen wel: arabier*kwijl* ,maar dat vind ik dus van niet

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:38

ik vin ze niet zoow mooi, maar dat wist je al
ik houd meer van stevig gebouwde poOny's zoals IJsco's, Hafs, Shets enzoow XxX mOi

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 22:38

jah, sommige arabieren vind ik ook té overdreven,, maar de arabier die ik verzorg is niet zo hoor hopelijk kan je een keer op een arabier rijden!!!

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:38

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 22:39

jah, er zijn er meerdere

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:41

Eerlijk mijn mening geven? Let op mening, dus mijn subjectieve niet met feiten onderbouwde mening....
Ik vind arabieren echt geen ... aan! Een hele enkeling daargelaten (Daaf van een kennisje van mij is een van de uitzonderingen, maar dat heeft meer met zijn leuke karakter te maken, dan met overige kwaliteiten). Ik vind dat ze over het algemeen niet super lopen en ik vind ze gewoon niet zo mooi qua bouw en type. Al helemaal niet wanneer ze zo'n enorme deuk in de neuslijn hebben. Ik snap wel dat ze bij veel mensen tot de verbeelding spreken en dat ze toegevoegde waarde kunnen hebben als ze een beetje door andere rassen heen gefokt worden, maar ik zou er echt geen hoeven hebben.

Maar ja, dat is mijn mening....

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:49

Je hebt meerdere soorten, ik ben weg van het type dat meer op de nrps lijkt laat maar zeggen, niet dat hele elegante.

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:10

Laat ik dan maar even een positieve bijdrage leveren..

Ik vind het echt geweldige paarden! Ben zelf in het bezit van een 13 jarige volbloed merrie en heb ook jaren arabieren verzorgt. Kan me geen leuker ras dan de arabier wensen!

Afbeelding

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:44

Ik vindt arabieren super mooi! Het gedrag is niks voor mij, daar wordt ik veel te boos op !
Maar ze zijn super mooi, deze hierboven ook

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:46

thnx, maar wat is er dan mis met hun gedrag?

Voorbeeld aan mijn merrie:
luisterd super, goed voorwaards, zeer braaf! In de omgang is ze zelf nog braver..

Ze is wel tikkeltje eenkennig, maar ach.. en met dit weer int begin tikkeltje fris, maar dat is logisch..

De 2 arabs op stal (mijn merrie en de ggk dekhengst) zijn koeler en rustiger nu dan de KWPN-er
Laatst bijgewerkt door Nainkey op 27-12-05 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:49

Ik vindt ze wel leuk een apart uitstraling, lekker pittig en die nek
Ik snap niet waarom sommige mensen ze zo lelijk vinden.

Al moet ik zeggen dat sommige een beetje te zijn

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:51

Pareja schreef:
thnx, maar wat is er dan mis met hun gedrag?

Voorbeeld aan mijn merrie:
luisterd super, goed voorwaards, zeer braaf! In de omgang is ze zelf nog braver..

Vraag ik me ook af... Karakter is volgens mij helemaal niet rasbepaald...

Freshh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:56

Ik ben blij dat er Arabieren op de wereld is gekomen. Zonder hun was het leven en stuk saaier.
Die dieren hebben pas temperament, geweldig!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:04

Inderdaad, en zonder de Arabieren zouden er veel minder rassen op de wereld zijn...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:10

Mijn Mening:

Het Arabische Vollboed paard is een paard met een karakter van Goud.
Ze hebben Elegantie Mensen kennis,Schoonheid en Hersens:D

Heel veel mensen begrijpen dit ras niet.
Daardoor zijn er vele misvattingen
Mensen halen nrps of andere kruisingen door elkaar.
Als hun paard pittig zijn en toevallig een edel hooft hebben is het gelijk een Arabier.

De extrieur is vaak oook een misvating er zijn zoveel verschillende typen AV van Rank Tot Barok

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:16

Jep, en ook dat Arabieren "een deuk in hun neus hebben", is helemaal niet noodzakelijk, kijk vb. naar Aswan, 1 van de grootsten uit de Arabierengeschiedenis naar mijn mening, had helemaaaal niet zoveel dish (zoals de liefhebber het noemt ).

Dreamer6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:16

Ik ben het met Zuchhero eens..
Maarja ik ben dan ook een echte 'bredepaarden' fan dus wat wil je..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:25

FabArab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 02:43

Op dit moment mag onder andere zorgen voor een Arabiertje, Hoewel ik het een geweldig en veelzijdig ras vindt, zijn er altijd wel andere paarden te benoemen die algemeen op hun raskenmerken beter zijn dan het Arabische volbloed.
bijv de Akhal-Teke is harder,sneller en een gelijk uithoudings vermogen als de Arabier.
Het Engelsvolbloed is sneller
vele warmbloed rassen zijn weer beter in het springen of in de dressuur, ga zomaar door. Zo heeft ook elk ras en ook elk paar individueel zijn eigen karakter eigenschappen.
daarom dat een Haflinger niet meer of minder dan een Arabier of welk ander ras.
Maar onmiskenbaar is het belang geweest van de Arabier in de rassen veredeling. Zou dat ook gelukt zijn met een ander volbloed ras ?

NIKITA Afbeelding

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:25

Voor mij geen ander ras meer.
Ik vind ze geweldig. Ze hebben iets wat andere rassen missen. En dat ze overdreven zijn vind ik onzin.
Ze hebben een prachtig karakter. Ze vertrouwen niet zomaar vreemden, maar als je hun vertrouwen hebt gaan ze ook echt voor je door het voer.
Het karakter vind ik prachtig.

Freshh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:06

Anouar15 schreef:
Voor mij geen ander ras meer.
Ik vind ze geweldig. Ze hebben iets wat andere rassen missen. En dat ze overdreven zijn vind ik onzin.
Ze hebben een prachtig karakter. Ze vertrouwen niet zomaar vreemden, maar als je hun vertrouwen hebt gaan ze ook echt voor je door het voer.
Het karakter vind ik prachtig.

Idd, ze zijn geweldig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:57

Tjaa.. Arabieren.
Hét ras waarmee we op stal begonnen zijn. Ik vind het wel mooi als een pony iets van arabisch bloed in zich heeft, ook al is het maar een verre afstammeling in z'n familie, je ziet't altijd! Nee, het zijn niet mijn paarden. Sommige arabieren zijn te overdreven, ik hou namelijk ook veel meer van het barokke-type. Daarbij past het karakter van de Arabier, dat hele frisse, vurige en soms onhandelbaar en energiek, niet bij mij.
Voor mij mag een paard zeker fris zijn, eigenwijs en pittig, dat is mijn Friese merrie tenslotte ook, maar dat 'overdreven' arabieren uiterlijk & 't karakter is niks voor mij.
Wél zijn het vaak trouwe paarden, echte maatjes
Dat was mijn eerste, echte serieuze verzorgpony (zeker 80% arabisch bloed ook) Dat was nou wel weer een leuke Arabier, dus tja.. best moeilijk!

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:44

zelf denk ik dat de meeste mensen veel te snel een oordeel hebben over het Arabisch Volbloed ras, zo zijn ze bv te nerveus, schrikkerig, te iel gebouwd, te veel dish...en ga zo maar door!
Echter diegene die zich wat meer verdiept heeft in dit ras komt toch echter tot een hele andere conclusie...zelf heb ik in al die tijd dat ik met paarden omga (23 jaar) nooit zoveel vreugde en liefde en genegenheid gekregen van een ander ras zoals dat ik van het Arabisch Volbloed ras heb ontvangen...mijn vriend die totaal nog nooit paardgereden heeft (inmiddels natuurlijk nu wel )klimt zo op onze (dek)hengst en stapt er zo mee weg als of hij dit al jaren doet, hij zet geen stap verkeerd, wetende dat hij rustig en kalm aan moet doen met zijn onervarenruiter die hij op zijn rug bij zich heeft!
ELke dag worden wij vrolijk begroet door onze mannen door middel van een vrolijke hinnek en het zijn toch echt alleen maar onze arabjes die dat doen, de rest van de paarden zijn altijd stil.
Een inteligenter ras dan het Arabisch Volbloed ken ik helaas niet! Voor ons NOOIT meer een ander ras!
Zo heeft gelukkig ieder zijn smaak want een leven met alleen maar Arabierengekken zou ook erg saai en gewoontjes worden!

Mo_I_Rana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:18

GEWELDIGE paarden!
Ik heb er ook enkele gekend en bereden, nu heb ik er zelf een in bezit. Stuk voor stuk grote sociale lieverds tegenover de mens en een eerlijk karakter. Ik heb eigenlijk maar 1 drukke arabier gekend, maar dat was omdat die zeer groen was en moest beleerd worden, volgens mij is eender elk ras dan wat drukker .
Dus echt druk zijn ze niet, dat is een groot vooroordeel van velen.
De kruisingen met de arabieren zijn daarentegen wel iets drukker, volgens mij verwarren velen de arabieren met hun kruisingen.

Maar ieder zijn eigen mening, qua uiterlijk vind ik vooral de iets breder gebouwde mooier, maar dat wil niet zeggen dat ik de andere lelijk vind, die vind ik ook zeer mooi om naar te zien!

zoals ik al had gezegd, een arabier is een fantastisch ras! Er kunnen drukke arabieren zijn, maar karakter verschilt van karakter, ook bij andere rassen zul je drukke paarden vinden.