Ik rijd dagelijks een NFP en ben benieuwd naar ervaringen van anderen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pientere dieren zijn het. 

.

. Zelf rij ik met een dekhengstje van 1.16,5 mtr. in de klasse Z dressuur en Z vaardigheid mennen. Daarnaast heb ik een merrie voor de wagen lopen en met haar rij ik ook in het New Forest showteam. Dat hebben wij een aantal jaar geleden opgericht en dat bestaat nu uit 14 leden (we zoeken er nog steeds bij). Kortom wij zijn dus veel bezig met de forester
Ze is heel lief, maar veel te slim. Als ze weet dat je wilt galloperen springt ze al aan. En te sterk. Ze zou niet snel bokken maar kijkt niet op of om als ze ineens de andere kant op wilt en dan ook gaat. Ze is heel lief met buitenritten maar wel heel snel. Ze schrikt niet snel. Maar ondanks haar acties waarbij ik haar wel fijn zou kunnen knijpen
Zou ik haar never nooit niet meer kunnen Missen!!! Ze is de aller liefste! *o/*

).
. Ik zal je wat over mijn ervaringen vertellen
:
), dus we gingen (vooral) relaxte buitenritten maken en langzaam keerde de rust terug in Sheba. En toen ik een paar jaar geleden wél bewust op een andere rijmethode overstapte (westernrijden), is het helemáál goed gekomen met m'n paardje! ^_^
). Ik kan in ieder geval met trots zeggen dat we een team zijn en dat we met elkaar communiceren;
. Een pony mag best een eigen mening hebben, zolang de verhoudingen maar gezond blijven. Ze moet mij bijvoorbeeld wel als leider erkennen, maar daarnaast mag zij best de leidster van de kudde zijn.
, nog even iets over westernrijden met mijn New-Forest; ik doe enkel een paar basics met haar, het is niet zo dat ik (te) zware oefeningen met haar doe of zo (dat kan ook niet vanwege haar bronchitis). Ik wil gewoon een super betrouwbaar paard in alle omstandigheden (dat moet ook wel omdat ik altijd op straat rij). Ik rij haar slechts met mijn benen en op een touwhalster d.m.v. neckreining. Dat gaat goed, omdat ik mijn pony door en door ken, omdat ik ervaring heb en omdat ik haar volledig vertrouw (en zij mij). (We zijn een team zoals ik al zei en je moet absoluut niet bang zijn voor je pony).
).
.
. Hopelijk heb je hier iets aan gehad
.
Daar moest hij toch echt even voor wegspringen
)
Loolapelooza schreef:Ik kan ze weken of zelfs maanden laten staan en als ik erop stap rij ik ermee weg alsof het sinds gisteren gelden was.