PhiaBink schreef:Het is hier op bokt algemeen bekend en staat bij vele topics en pots dat Famosa snel bevangen is. Ik denk dat je dat ook wel heb gelezen als je een Andalusier fan bent

.
Nee, niet gelezen. Ben ook geen fan van wat op het betreffende topic de norm was (weet niet wat die ís).
Ik ben verder geen fan van speciaal andalusiërs; die hebben we toevallig omdat we in het bergachtige hart van andalucía wonen en persé aan de specifieke omstandigheden optimaal aangepaste paarden willen.
Dus als je op de Noordpool was uitgekomen, dan had je pinquins gehad
Wat is dit een idiote uitspraak, HC. Citaat:
Je probeert wat jij in Spanje heb te vergelijken met Nederland/Belgie. Dat gaat helaas niet.
Pardon? Ik vergelijk níets! Ik vind persoonlijk dat je geen dier mag houden waar je niet soortspecifiek voor kan zorgen.
Ook weer een uitspraak die zeer veel mensen als een belediging opvatten.
Dus als Nederlander/Belg heb je geen recht om een Andalusier te houden.
In NL/België is dat lastiger dan hier en voor mij was dat in NL bv. ook niet mogelijk en dús had ik niet alleen geen paard, ik reed ook geen paard omdat die evenmin volgens mijn normen gehouden werden.
Ik heb mijn mening en ik leef daar zélf naar. Ja, ik heb daarmee inherent kritiek op veel anderen die in mijn ogen vaak paardonvriendelijk bezig zijn. Dat mag ik.
Die kritiek kan ik me helemaal voorstellen. Citaat:
Ik heb liever een veulen dat met 4 maanden wordt afgespeent, zodat hij met zijn 3/4 broertje het land in kan en gras kan eten en dat de merrie rust krijgt en kan bijkomen.
Daar geef ik ook niet in het minst een mening of waardeoordeel over; jij lost een probleem op in een situatie die ik hier niet heb.
Je geeft zelf al aan dat het voor het veulen niet ideaal is en meer zeg ik ook niet.
Dus zorg ik goed voor mijn veulen