meer draver mensen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trotgirl

meer draver mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 15:33

heey!

ik ben verschrikkelijk gek van dravers en help zelf ook altijd op een entrainement *D en is echt super leuk! altijd lol enzo! en de paarden zijn echt geweldig! niet allemaal hoor ;) haha. ik rij nu zelf ene 3 jarige hengst en het is egt ene schat van een beest! ik moet hem rijden omdat hij voor de sulky heel veel peest en als je ietsje te hard gaat dat spring hij aan in galop, dus mag ik hem nu heel relax onder het zadel rijden!

maar zijn hier nog meer mensen die in de dravers zitten? en die op de drafbaan in wolvega, duindigt, groningen en alkmaar komen? en de grasbanen natuurlijk *D zou graag in contact willen komen. om er gezellig over te praten enzo.

groetjes maureen

(rianne Prinzes ik hou van jou!)

_Rebec

Re: meer draver mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:37

Hej trotgirl
in huiskamer op bokt zijn er 2 topics over dravers met mensen die in drafsport werken of die een draver hebben gekocht en daar onder het zadel mee rijden.
als je 50 berichten hebt kan je bij huiskamer gratis aanmelden en kan je daar verder praten.
maar er zullen tot die tijd wel meer mensen komen om in je topic over dravers te praten.

Ik zelf ga in september starten met de opleiding draf&rensport op nhb-deurne. ik ga na m'n examens 10 dagen stagé lopen bij barry te pas en in de zomer ook nog kijken bij andere bedrijven. heb er al heel veel zin in

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:38

Ik zit verder niet in de drafsport, maar ben bezig met helpen met het 'inrijden' van een ex-draver. Ik vind hem echt supergaaf! Maar verder proberen we hem dus de beginselen van de dressuur bij te brengen, en hij vind het erg leuk en neemt het erg goed op. Maar dit is vast niet wat je bedoelt he Tong uitsteken De drafsport zelf heb ik niet zoveel mee, sorry... Lachen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:40

trotgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 15:45

dankje jockeygirl. je moet komen kijken bij marcel hauber! daar is het egt heel erg gezellig daar ben ik zelf ook altijd. en daar hebben ze heel vaak stage lopers. heb er zelf ook ene weekje stage gelopen. het is er egt heel erg leuk. Lachen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:43

Wij hebben vier dravers. Ik rij er 1, 1 fokmerrie, 1 grasmaaier Knipoog en een koerspaard (To The Point).
Ik kom zelf ook regelmatig op Wolvega als Point loopt, verder veel op Groningen, omdat ik daar vaak dienst heb. Ik ben tijdopnemer voor de NDR. Ik om trouwens nog wel eens bij Marcel Hauber langs. Ofir (mijn draver) staat in Eelde en ik rij nog wel eens naar Noordlaren.

Koers van Point afgelopen zaterdag: viewtopic.php?f=10&t=416020&hilit=

trotgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 16:29

ja to the piont ken ik wel. mijn lieverd rianne prinzes moest vorige zaterdag ook, maar ging egt heel slecht. thuis loopt ze heel goed, dan klopt ze zo rambo neyenrode, die 1.16 op wolvega loopt.. rianne was bij de laatste bocht en toen kwam de versnelling, maar toen had ze er geen zin meer in. Chiel (rijder) sloeg haar ff op haar kontje maar reageerde ze niet eens op.. heel klote, want volgens mij gaan ze het nog 2 keer ofzo met haar proberem :s marcel hauber en stalpersoneel zeiden dat ik haar dan wel mee mocht :p maar zal er wel niet van komen.. lijkt me wel heel leuk hoor Haha!
oja en ik ga maandag misschien naar dinslaken Haha! ligt eraan of panky neyenrode wel of niet loopt..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:52

Hoi!

Ik kom vooral op Duindigt en Alkmaar Lachen . Ik ben de dochter van een eigenaar trainer/rijder. Zelf heb ik mijn eigenaartrainers diploma en ik ben al een tijdje van plan om amatrice te worden. Onze paarden hebben als achternaam Triton Lachen . Misschien zegt het je wat( Twiligt Triton won vorige zondag op Duindigt Lachen )

Hoe ben jij precies de drafsport in gerold en hoe oud ben je? Van plan om ook verder iets te gaan doen dan alleen verzorgen en trainen? Kortom, vertel wat meer over jezelf Haha! !

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:00

Hey, wat leuk, weer een draverliefhebber erbij Haha!

Hoe heet die 3-jarige die je rijdt??

Zelf rijd ik op een entrainement in lelystad. daar staat ook mijn eigen draver, maar daar keors ik niet meer mee, vanwege beenproblemen. Hij wordt nou gebruikt als hobbelpaard Bloos

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:14

Welkom.

Ik heb zelf ook een draver Rosecroft bobber misschien kan je die wel.
Jammer genoeg kan ik geen baan vinden op een stal want zit al een poosje zonder werk en vind de dravers heel erg koel.
Dus als jullie iets weten laat het me horen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:15

en ook ik heb een draver...Kindness Meadow...
ik rijd met hem western... even veel gaan posten en kom ons opzoeken in de huiskamer

trotgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 15:36

haha wat leuk dat er zoveel mensen zijn :p was 1 van jullie gister ook op eenrum? op de grabaan? wij hebbn niks gewonnen :s wel jammer, maarja volgende keer beter:p ddie 3 jarige waar ik op rij heet King Gala, maar hij is nog niet in de baan..
ik ben zelf van plan om monte te gaan rijden, maar gewoon als bij baantje, voor mijn eigen lol. oja en ik ben 15 jaar, maar in augustus wordt ik 16, dus ga ik me monte bewijs proberen te halen Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:18

Wat gaaf
monté ziet er ook erg leuk uit!

trotgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 18:45

ja lijkt me egt zo gaaf! achter de startauto! dikke kick! Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:50

achter de startauto is idd kicken.. ik heb het dan wel niet van bovenop op een paard meegemaakt, maar wel met de sulky en het is heel gaaf!!! Haha!

Overigens moet je hier in Nederland voor de monte met afrijden wel een autostart doen (en ook een aantal bandenstarts), maar er wordt hier alleen maar vanuit de banden gestart in een montekoers. In Duitsland wordt nog wel eens een autostart gebruikt voor een montekoers.... dus als je gaat monte-en (hoe schrijf je dat:P) dan is de kans groot dat je vrijwel geen autostart doet, mar alleen maar bandenstarts, maar het koersen op zich is ook al kick genoeg!! Haha!

trotgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 09:41

ja idd... nooit bij stil gestaan.. best dom eigenlijk, ik kijk wel monte koersen maar had daar nooit aan gedacht :p gehe... maarja, ik ga morgen lekker naar de drafbaan in dinslaken Haha! jeej!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:33

Zo af en toe is er wel een autostart geloof ik, maar niet al teveel he Verward Ik denk omdat er te weinig paarden zijn, op deze manier kunnen ze de paarden met verschillende winsomklassen combineren denk ik?

Volgens mij waren we uitgeloot op Eenrum( met zo'n 60 anderen Knipoog )

Volgens mij mag je je monte al op je 15e halen, ik dacht dat Pamela Westgeest m toen ook al had? Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen eigenlijk Bloos

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:48

ruitje schreef:
Zo af en toe is er wel een autostart geloof ik, maar niet al teveel he Verward Ik denk omdat er te weinig paarden zijn, op deze manier kunnen ze de paarden met verschillende winsomklassen combineren denk ik?

In Nederland sowieso 'nooit' autostart. Ik kan me in al die jaren maar 1 keer herinneren op Wolvega

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:32

Ik heb zelf een draver die ik recreatief rij.Ik heb zelf altijd monte koersen gereden en af en toe een amateurkoers.Ik help nu bij kennissen op de koers (in belgie op het klein).Ik doe alles met de paarden van inspannen,stappen,uitspannen,wassen,... Ik doe dit met veel plezier en zo kan ik af en toe een supper rijpaard kopen.In de week ga ik ze soms mee trainen.Voorlopig heb ik er 2 onder mijn hoede (verleden jaar 5).Ze doen het heel goed en zij nog niet zonder prijs naar huis gekomen.
Groetjes

trotgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 15:03

ja in belgie kan je volgens mij al wel eerder je monte bewijs halen, maar niet in nedeland.. en ik had afgelopen jaar een auto start gezien. en er zijn ja bijna geen monte koersen in nederland.. das wel klote..

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:38

Ik zit een beetje in de dravers, omdat dat de grote hobby van mijn vriend is. Mijn sportfjord staat dan ook bij de dravers op stal.

We hebben in totaal 6 dravers, waarvan 1 fokmerrie, 1 jaarling, 2 tweejarigen, 1 drie jarige die bijna klaar is (Diamond Hunter) en 1 koerspaard, Olaf Pride. Als we met Olaf naar de koers gaan dan verzorg ik hem helemaal (inspannen, wassen e.d.) en thuis rij ik wel eens met hem in het bos voor de sulk.

Overigens zijn wij pas in Zweden (Solvalla) bij de Elittloppet geweest. Was ontzettend gaaf!!!

Misss_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:59

Ik rijd Lars van Boshoeve (vader Diamond Way) Hij heeft vroeger op de baan gelopen maar word nu door mij dressuurmatig gereden. De eigenaresse rijd hem recreatief. maar het lijkt me wel eens wijs om te zien hoe het op zo'n baan eraan toe gaat.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:07

Wat toevallig, Diamond Hunter en Harmony Hunter die wij hebben zijn ook van Diamond Way!

Misss_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:18

Sythaa schreef:
Wat toevallig, Diamond Hunter en Harmony Hunter die wij hebben zijn ook van Diamond Way!

Dat is leuk om te horen Haha! eindelijk iemand die wat meer weet(ik rijd Lars nu ong. 3a4 maanden en weet voor de rest niets van dravers Bloos )
Maar ken je Lars ook??? Van Boshoeve.
Zijn vader is toch best bekend??Diamond Way.
En heb jij ook zo'n mooi halster met een zo'n naamplaatje met vader's naam erop? (misschien erg idiote vragen hoor)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:09

Nee ik ken Lars niet, wij hebben zelf wel een andere Boshoeve nakomeling, Kelvin Star. Die is zelf gefokt.

Diamond Way is inderdaad een hele bekende en goede hengst die al heel veel goede paarden heeft voortgebracht. Wij verwachten zelf heel veel van Diamond Hunter eind dit jaar.

En nee ze hebben geen halster met een naamplaatje hoor. Gewoon gewone halsters, goed genoeg voor rollen in de modder en ravotten Haha!