alles over dravers als rijpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joslyn19

alles over dravers als rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:26

hallo ik heb sinds kort een tweede paard erbij een draver Haha! van bijna 3 jaar oud,ze is net onder het zadel en ik wil met haar recreatie gaan rijden.Ik was wel is benieuwd naar hoe andere mensen het ervaren om een draver te hebben of te verzorgen en met het paard te rijden.
Mijn draver heet urania en ze is een merrie ze is tot nu toe een heel lief en mak paardje,maar ze moet nog wel veel leren ze kan nog niet echt gallopperen en ik wil haar leren over balkjes te springen.
Wat doen jullie met jullie draver en wat is jullie ervaring met rijden en
wat zijn de leuke en minder leuke kanten van een draver. Vingers aflikken

Barcelano

Re: alles over dravers als rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:09

De stal waar ik reed kocht vaak dravers in die net van de baan afkwamen of jonge dravers die nog niet zadelmak waren enzovoort.

Het zijn leergierige paarden die snel leren.

Omdat Sommigen dravers vast zitten deed ik verschillende trainingen.
Ze zijn vaak aan een kant over bespierd en de andere kant totaal niet.

*Longeren *
Deed ik vaak met hulp middelen zoals bijzet/elestiekjes,een pessoa is denk ik het beste.

-De kant met het minste bespiering doe je langer dan waar veel spier zit
-Door hulpmiddelen kan je zorgen dat ze de achtehand erbij zetten en beter de rug gaan gebruiken
-Balkjes lopen aan de longe ook weer voor de achterhand en sterke spieren krijgen
Aan de longe al gaan proberen of ze aanspringen in galop met commando erbij.(Vaak helpt het met behulp van een balk zodra ze erover heen hupsen laten door gaan)

Zorg er altijd voor dat ze rustig kunnen draven(het kan helpen om heeeeel rustiiiiiig te praten)Kalm;)

*Rijden*

-Vooral hun moeilijke kant pakken net als met longeren.
-Als je buiten rijd(kan ook aan de hand)Heuvels op en af gaan.
-Als je wil galoperen altijd vanuit een normale draf(met aanleren)
-Luk het galoperen niet balkje in de hoek zodra ze erover gaat aanzetten tot galop en commando galop erbij als ze het aan de longe al kunnen.

Heel veel geduld hebben en veel belonen!!!

Op deze manier deed ik het vaak.

Wat je ook kan gaan doen als het een paard is wat erg vast zit een fysiotherepeut erbij helpt echt super!!!!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:25

Minder leuke kanten Verward Die zijn er niet! Clown Ik heb zelf een 8 jarige draver waar ik endurance mee rij, een vriendin van me rijdt hem dressuurmatig. Wij hebben in totaal vier dravers, een koerspaard en twee fokmerries waarvan er 1 ook bereden wordt. Ik zelf heb de afgelopen 9 jaar alleen nog maar op (onze) dravers gereden.

Ik vind het gewoon erg fijne paarden, heel trouw en willen graag voor je werken. Het kunnen zenuwpezen zijn, maar als je zelf rustig bent en blijft, is er 9 van de 10 keer niets aan de hand.

Over het rijden:
Veel voltes, slangevoltes in ieder geval veel bochten. Groot beginnen, later pas verkleinen. In galop aanspringen heb ik vanuit de bocht aangeleerd, daar hebben ze in het begin ook de ruimte voor nodig, de passen kunnen nogal groot zijn Knipoog Veel oefenen, dan wordt dat vanzelf beter. Balkjes kunnen wel helpen, maar gebruik ik in het begin nog niet. verder veel tempo wisselingen, hielp bij die van mij ook erg goed.

Nog wel een vraagje: hoe heet ze verder, en weet je ook een afstamming?

Verder zou ik zeggen, kijk ook eens hier:
viewtopic.php?f=34&t=379129&hilit=

of hier:
viewtopic.php?f=34&t=390676&hilit=

Of op het draversforum natuurlijk Haha! : http://dravers.mine.nu/forum

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:53

Wij hebben een dravertje voor in de lessen.
ze doet het super in galop gaat ze wat hard en buigen vind ze wat moeilijk maar daar doen we ook niet ons best om dat te verbeteren.
Het is een schatje en een harde werker.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 19:08

Mijn nicht heeft er 1 van de baan gekocht(geloof ik) en die opnieuw beleerd. Ze rijd endurance met haar.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:34

Voor foto's van een draver onder het zadel klik op de links in mijn onderschrift Lachen

Misty4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:40

Ik heb ook een draver en ik vindt het heerlijk rijden!!! Vooral de galop is een heerlijkheid helemaal als ze erg hard gaat! Ze is af en toe wel wat aan de drukke kant ondanks dat ze al 20 is maar soms heeft dat zijn voordelen... Jammer is dat ze erg last van haar rug heeft daar is ze ook op afgekeurd als draver maar gelukkig is het alleen bij het opstijgen dat ze een beetje moeilijk doet... Verder is ze erg lief!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:13

ik kan me ook geen minder kanten van een draver zijn...
Weet wel dat je een draver niet voor de gek kan houden, dat pikken ze niet... ik doe met die van mij van alles...
Ik reed eerder met hem engels nu rijd ik met hem western wat hij veel beter doet... springen hebben we nooit gedaan, hij snapt echt niet wat ie dan moet doen..
Verder zijn ze ook geschikt voor NH, die van mij kan heel klein beetje compliment geven (als ie zin heeft) ook kan ik zonder touw met hem lopen en meneer volgt. (niet buiten doen natuurlijk) Verder vind hij t schitterend om samen door de wei te rennen (met mij dus).
ik rijd regelmatig bitloos en zadelloos... en mijn ervaring is super reactie op stem!
Voor meer info of fotos PB ff en bezoek de huiskamer is.... (links van wkoekoek)

Kinan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:04

Mijn draver volgt inderdaad ook! Het zijn harde werkers en ook vaak perfectionistisch, mijn draver kan het niet uitstaan als iets hem niet lukt. Hij is op zijn best als hij voor je heeft kunnen werken!

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:53

Misty4 schreef:
Ik heb ook een draver en ik vindt het heerlijk rijden!!! Vooral de galop is een heerlijkheid helemaal als ze erg hard gaat! Ze is af en toe wel wat aan de drukke kant ondanks dat ze al 20 is maar soms heeft dat zijn voordelen... Jammer is dat ze erg last van haar rug heeft daar is ze ook op afgekeurd als draver maar gelukkig is het alleen bij het opstijgen dat ze een beetje moeilijk doet... Verder is ze erg lief!

Galop is inderdaad heerlijk.... Geen gehobbel of niets he?... Vind ik ook heerlijk! En is die van jou nog druk op haar 20e?.. Die van mij is 10, dus dan heb ik nog even te gaan voordat ie iets rustiger wordt Clown

draver1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:55

Hey,ik heb ook een draver en ben er superblij mee.Het is een merrie van 6 (bijna 7)en ik heb haar sinds 17 juli vorig jaar.Ze heeft een tijdje gekoerst maar was te traag voor de baan.Haar ouders zijn V:Guvo de bloomerd en M: Dehli S. (Zijn er misschien nog meer bokkers die een draver uit deze ouders hebben?) (of een van de twee?)Lijkt me leuk om foto's uit te wisselen.Ik rijd dressuur met haar we hebben nu 2 lessen gehad en m,n schat pakt alles goed op ik ben echt super trots op haar! Haha!.Als we wat verder zijn in de dressuur wil ik ook graag leren springen.Ze kan nu al 60cm vrij springen! Is misschien niet veel maar ik vindt het heel wat. OK dan!.Als we gaan vrij springen en ik ben met de balken aan het zeulen wordt ze helemaal wild Hyper! en gaat ze met haar staart in de lucht en haar hoofd omhoog rondjes paraderen heel stoer lijkt wel een hengst op zo'n moment.Als ik ooit een ander paard zou kopen wordt het gegarandeerd weer een draver Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:25

Ik heb ook een draver en hij is echt bijna perfect, heel trouw, waakzaam luister goed, lief energierijk, pittig.

Zijn galop is heerlijk en rij vaak zonder zadel en hoofdstel op hem ik rij ook endurance met hem en dat vindt ie echt geweldig ook in de bak doet hij het prima en grondwerk is geen probleem. Hij is soms alleen heel erg dominat en eigenwijs.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:39

Ik heb ook een hele lieve draver. Hij heet Picasso Victory en is 1,60m schofthoogte. Hij is helemaal zwart op een verf streekje wit tussen zijn ogen na. Zijn vader is Keller Lobell. Ik heb een foto van dat paard en mijn paardje lijkt precies op hem. Toen ik mijn paardje kocht was hij heel erg mager, ondervoed. Hij vond alles prima. 3,5 jaar was hij toen. het heeft me twee jaar gekost om hem weer op normaal gewicht te krijgen en nog een jaar om ook nog mooi gespiert te worden. En nu begint het pas. Hij begint met vreugte sprongen in het bos. Stout was hij na een half jaar al hoor Haha! Hij hed al snel door dat hij kon tolten. En aangezien hij helemaal verslaaft is geworden aan de galop vanaf het eerste moment dat hij dat had ondekt wilde hij niets anders. En als hij van mij moest draven en niet mocht galoperen, ging hij in tolt. Intussen heb ik hem geleerd welk commando bedoeld is voor de tolt. Dus krijgt hij af en toe zijn zin. Verder rij ik mijn paardje dressuur met een naturalhorsemanschip achtergrond. Ik spring af en toe en zit er aan te denken endurence te proberen. Ik rij met een barefoot (boomloos) zadel en hij loopt de sterren van de hemel. Ik had geen idee dat hij al zo ver was. laatst had ik na twee ,maanden weer les en ze vroeg of ik even wat zijwaards, travers en schouder binnenwaard wilde leren en oefenen. En vraag me niet waarom... Hij deed het meteen! Dus ik voel me helemaal geweldig. Clown Hij loopt prachtig opgericht aan beide kanten even soepel. heeft een heelijke prachtige galop. Vingers aflikken Nu moet ik eerlijk zeggen dat hij wel heel lang heel scheef is geweest hoor Haha! Ik heb echt heel hard getraint Tong uitsteken met de dubbele longeerlijn op advies en met hulp van mijn instructriece. en nu is hij recht.
Ik kocht hem vooral omdat ik niet heel veel beters kon betalen, en ik hem zo schattig vond. ik had nooit gedacht dat het zo'n pracht paard zou worden. Ben echt super trots!! Pling

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:29

Ik kan ook geen minpunten noemen aan dravers! Haha! Natuurlijk heeft ieder paard wel een minpuntje (zo speelt mijn draver graag "Pak me dan, als je kan!" in de wei... }> ), maar als ras in het geheel vind ik ze echt perfect!

Op mijn site www.slidingstop.tk vind je ook veel info over dravers, ook over de draver als rijpaard. Veel plezier met je paardje!

Miffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:40

ik rijd ook een draver! En hij is gewoon echt super intelligent en een schat van een paard! ik rijd nu dressuur met hem en dat gaat hem enorm goed af! Als ik aant rijden ben in de bak en mensen zeg dat het een draver is kijken ze er altijd erg raar van op! zelfs onze hoefsmid kon t haast niet geloven!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:43

Ik heb er ook een, een franse draver, merrie, net 4jaar, net onder het zadel. (in febr.zadelmak gemaakt in Frankrijk)
Ze is echt een superpaard! Pakt ook alles goed op, ging in het begin graag HARD, maar na oefenen, oefenen en nog meer ge-oefen loopt ze een heerlijk ontspannen drafje.
Nu gaan we ons op de galop richten. Ik kan er nog niet veel over vertellen, heb het nog maar 1x gedaan aan de longe, en ooh wat ZIT ze heerlijk, en wat GAAT ze hard! Haha!

Ik zou haar voor geen KWPNner willen omruilen, al is die 50.000euro waard!! Haha!

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:59

hoi hoi ik heb dus zelf ook een draver, en wat een kanjer!!! zijn gangen waren in het begin echt anders dan de paardjes waar ik in het verleden op gereden had, maar na een tijdje training is hij ook niet vies van een dresuurproefje hoor! wat ik vooral heel mooi aan het ras vind is hun karakter, wat een goedzakjes, als je hun eerlijk behandeld gaan ze door het vuur voor je!

Boontje_jona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:04

Heeyyyyy ik em zelf uk Franse Draver,
een 6jarige merrie.
we springen al samen maar nog niet vanuit de gallop.
het mindere is dus da het aanlere van gellop wel lang duurt voor ze het goe door em, demijne doet et nog altijd nie zo goe, soms wel en als ze in gallop zit heeft ze neiging om heer snel te gaan en te leggen in de bochten. ma tis eigelijk wel leuk zo, het is echt een toffe en wil echt alles voor mij doen. bij mij heb ik wel een probleem dat ze zeer zenuwachtig is en alsk op wandeling ga en moet wachten voort rood licht da ze stijgert, maja nie elk draver ist zelfde é.
Is echt wel een toffe om mee samen te werken!!!
groetjes Koe

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:04

Boontje_jona schreef:
Heeyyyyy ik em zelf uk Franse Draver,
een 6jarige merrie.
we springen al samen maar nog niet vanuit de gallop.
het mindere is dus da het aanlere van gellop wel lang duurt voor ze het goe door em, demijne doet et nog altijd nie zo goe, soms wel en als ze in gallop zit heeft ze neiging om heer snel te gaan en te leggen in de bochten. ma tis eigelijk wel leuk zo, het is echt een toffe en wil echt alles voor mij doen. bij mij heb ik wel een probleem dat ze zeer zenuwachtig is en alsk op wandeling ga en moet wachten voort rood licht da ze stijgert, maja nie elk draver ist zelfde é.
Is echt wel een toffe om mee samen te werken!!!
groetjes Koe

ehm.. en nu met ondertiteling?? Vork

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:05

Ik heb al ge-TEMd

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:13

Ja, Nederlands is best wel een moeilijke taal he Haha!

Even over mijn dravertje... (ontopic dus weer) Haha! Ze doet sinds een paar dagen een gek 'huppeltje'. Het voelt alsof ze ineens heeeel hoog opgooit, heeel ruim in haar draf gaat lopen, alsof ik op een paard van 1.70 zit ofzo.
Als ik aan iemand vraag, die het vanaf de zijkant bekijkt, hoe dat er nou uitziet is het inderdaad dat ze haar neus de lucht ingooit, en gaat 'zweven'... hahaha gek paard.
Ze doet dat dan een paar passen, tot hooguit een halve volte, en gaat dan weer met haar hoofd naar beneden, en in haar eigen tempo. (snellere bewegingen, maar beter 'uit te zitten')

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:37

Hoi,ik heb een franse draver van 13 jaar.Ik rij vooral in de bossen.We vinden dat allebei zalig!Hij is te rijden op stemcommando (nogal gevoelig in de mond,stemcommando's aangeleerd),hij is een schatje.Je hoeft hem niet vast te zetten voor op-of af te zadelen,verzorgen en scheren kan je ook zo.Het heeft wel even geduurd voor hij snapte wat ik bedoelde,maar eens hij het kent doet hij alles.Ik doe hem voor geen geld van de wereld weg!!Soms wil hij nog eens rennen en af en toe doen we dat nog wel eens.Vooral als hij achter mijn man (die dan met de fiets voorop vertrekt) kan rennen,is hij in zijn nopjes (ik ook,haha)
Groetjes

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:34

ik rij af en toe ook een draver voor een vriendin heel vriendelijk en heel leuk.
beest loopt super beter dan bella Tong uitsteken.
kan springen gaan we ook mee verder (niet gelijk 2 meter haha)
maar gewoon wat hindernissen zelf maken.
kan er leuk zonder zadel op maar verder heel leuk allemaal.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:48

Klinkt allemaal heel herkenbaar wat ik op dit forum lees. Mijn draver, Duke Buitenzorg, heb ik nu ongeveer 10 jaar en hij is 19 jaar. Mijn ervaring is dat dravers inderdaad snel leren, hard voor je willen werken en paarden zijn waar je op kunt bouwen. Duke heeft in 10 jaar tijd nooit getrapt, gebeten en gebokt. Supertrouw. Alleen Duke is ook een zenuwpees. In het eerste jaar dat ik hem had, stond hij vaker verticaal dan horizontaal. Alles was eng, en voor alles ging hij omhoog. Het duurde lang voor hij mij vertrouwde, maar nu zij we echte maatjes. Achteraf weet ik dat hij een ongeluk op de drafbaan heeft gehad. Tja, als iemand mij met kar en al door het hek stuurt, zou ik ook niet zo snel de mensen meer vertrouwen. Ik reed dressuur, maar dat is niks voor hem (en voor mij). Nu rijd ik western en dat is het helemaal voor hem. Hij komt helemaal los en ontspant zich. Ook springen vindt hij geweldig. Zodra je de hindernis klaar zet, wordt hij al opgewonden. Maar zelf ben ik niet zo'n springer, dus ik houd het bij western en lekker buitenritjes maken.

Afbeelding

Misss_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:41

Hai, ik rijd sinds een paar maanden 4 keer in de week een draver. Hij is 11 jaar oud en heet Lars van Boshoeve (zijn vader is diamond way?? als het goed is bekend? ). We (proberen)rijden dressuur en het gaat erg goed. Hij is erg braaf maar idd erg heet af en toe. A.s. zaterdag hebben we een dressuur wedstrijdje (b niveau) en ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Hij wilt erg graag voor je werken en pakt ook alles zeer snel op. dat is erg leuk om te zien. De galop gaat ook steeds beter, veel overgangen en voltes helpen hem daarbij. Maar af en toe even scheuren is ook erg leuk Haha! . In het begin was het een typische sterrenkijker en nu als ik erop zit en even iets vraag dan gaat hij vanzelf al lekker op zijn bitje knabbelen en loopt de sterren van de hemel Knipoog . Ben erg trots op hem en zijn eigenaresse is ook helemaal tevreden over ons (dat doet ook goed om te horen). Ik hou jullie wel op de hoogte hoe de wedstrijd is gegaan zaterdag, ben zelf ook zeer benieuwd (en erg zenuwachtig).
Lars heeft hiervoor ook op de baan gelopen tot zijn 5e jaar. Daarna had hij er niet zoveel zin meer in (hij viel telkens vlak voor de finisch in galop, als ik het goed heb) en toen is hij van verkocht aan de huidige eigenaresse. Als het goed is zie je zijn naam staan in sommige boekjes van dravers en zijn vader staat er ook in.