Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mies7 schreef:Hoi,
ik heb een Hannoveraanse ruin (Pinkus x Aduktor). Hij is in 2003 naar Nederland geexporteerd vanuit Duitsland en is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem gekocht toen hij zadelmak was. Hij heeft vervolgens ruim een halfjaar in de wei gelopen om een beetje door te kunnen groeien en vervolgens kon ik er zonder problemen weer opstappen. Inmiddels breng ik hem uit in de klasse L2. Hij heeft echt een superkarakter, hij is heel braaf, leert makkelijk en graag, is heel 'koel' (schrikt niet gauw), niet kijkerig maar wel erg nieuwsgierig en houdt van VEEL aandacht...
Ik heb goed contact mjet de fokker van Temptation. Zij heeft een stoeterij in Duitsland en fokt met Hannoveranen en Holsteiners. Ook zij is erg te spreken over het karakter van haar eigen Hannoveranen.
Ik ben druk aan 't sparen voor een 3de paard en dat wordt waarschijnlijk ook weer een hannoveraan. Ik vind sowieso dat de meeste Duitse paardenrassen fijne karakters hebben.
Hannoveraanse paarden zijn vaak wat forser gebouwd, maar daar hou ik persoonlijk wel van. Temptation heeft een groot hoofd en een ietwat grof beenwerk, maar hij heeft ook wel een redelijke maat (1.70 m.) en de verhoudingen kloppen goed. Mijn instructeur is ook helemaal idolaat van Temptation en vooral ook omdat Temptation zo'n fijn karakter heeft denkt hij dat we wel ver zullen komen samen
foto?
en een mooie zware hals.Mies7 schreef:Hihi jaaa hij is ook echt super... Ik heb heel veel foto's, maar ben nog aan 't uitvissen hoe ik die foto's op Bokt kan krijgen![]()
Ik geef je wel even een beschrijving en zal proberen om foto's op Bokt te krijgen oke...
Temptation is voskleurig met voor wit oplopende sokken (ongeveer even hoog)en achter witte sokjes (linksachter meer wit dan rechtsachter, maar valt haast niet op). Verder heeft ie een bles, een groot hoofd, een stevige konten een mooie zware hals.
Tis geen hoogbenig iel paard maar hij heeft wel heel veel uitstraling en beweegt soepel en makkelijk.
en nog groeiende
naadje24 schreef:

Mijn merrie is maar 1.64 en niet echt makkelijk met rijden ma ze kan wel goed springen
En op stal is het een echte knuffelbeer.En wat betreft dat ze op de hoefjes getrapt zijn als je ze een tik geeft klopt bij die van mij ook wel
Citaat:Ik heb echt een geweldige hannoveraan: Atlanta (v. Airport)