Mensen met hannoveranen??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doenjalover

Mensen met hannoveranen??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 16:52

Zijn er nog mensen met hannoveranen ik wil graag wat meer weten van de karakters Clown

Ojajoh

Re: Mensen met hannoveranen??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:24

ja hierzo!! Doei!

ik heb een hannoveraan van 4 jaar,een ruintje
erg lief,knuffelig en koel in het hoofd
wel goed voorwaarts en werkwillig

nou hoorde ik dat hannoveranen wel snel op hun hoefjes getrapt kunnen zijn (beledigd) als je ze een tik geeft ofzo..
en dat klopt bij de mijnes in ieder geval wel.
stem helpt beter.
ook als ik goed afsluit met rijden begin ik ook weer goed,maar als ik slecht afsluit door bijv.omstandigheden dan is hij dat 3 dagen later nog niet vergeten en beginnen we waarmee we geeindigd zijn

voor de rest....mijn ervaring is dat het echte " alrounders" zijn
top ras dus!! OK dan!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:27

Hoi,

ik heb een Hannoveraanse ruin (Pinkus x Aduktor). Hij is in 2003 naar Nederland geexporteerd vanuit Duitsland en is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem gekocht toen hij zadelmak was. Hij heeft vervolgens ruim een halfjaar in de wei gelopen om een beetje door te kunnen groeien en vervolgens kon ik er zonder problemen weer opstappen. Inmiddels breng ik hem uit in de klasse L2. Hij heeft echt een superkarakter, hij is heel braaf, leert makkelijk en graag, is heel 'koel' (schrikt niet gauw), niet kijkerig maar wel erg nieuwsgierig en houdt van VEEL aandacht...
Ik heb goed contact mjet de fokker van Temptation. Zij heeft een stoeterij in Duitsland en fokt met Hannoveranen en Holsteiners. Ook zij is erg te spreken over het karakter van haar eigen Hannoveranen.
Ik ben druk aan 't sparen voor een 3de paard en dat wordt waarschijnlijk ook weer een hannoveraan. Ik vind sowieso dat de meeste Duitse paardenrassen fijne karakters hebben.

Hannoveraanse paarden zijn vaak wat forser gebouwd, maar daar hou ik persoonlijk wel van. Temptation heeft een groot hoofd en een ietwat grof beenwerk, maar hij heeft ook wel een redelijke maat (1.70 m.) en de verhoudingen kloppen goed. Mijn instructeur is ook helemaal idolaat van Temptation en vooral ook omdat Temptation zo'n fijn karakter heeft denkt hij dat we wel ver zullen komen samen Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:49

Mies7 schreef:
Hoi,

ik heb een Hannoveraanse ruin (Pinkus x Aduktor). Hij is in 2003 naar Nederland geexporteerd vanuit Duitsland en is nu bijna 5 jaar. Ik heb hem gekocht toen hij zadelmak was. Hij heeft vervolgens ruim een halfjaar in de wei gelopen om een beetje door te kunnen groeien en vervolgens kon ik er zonder problemen weer opstappen. Inmiddels breng ik hem uit in de klasse L2. Hij heeft echt een superkarakter, hij is heel braaf, leert makkelijk en graag, is heel 'koel' (schrikt niet gauw), niet kijkerig maar wel erg nieuwsgierig en houdt van VEEL aandacht...
Ik heb goed contact mjet de fokker van Temptation. Zij heeft een stoeterij in Duitsland en fokt met Hannoveranen en Holsteiners. Ook zij is erg te spreken over het karakter van haar eigen Hannoveranen.
Ik ben druk aan 't sparen voor een 3de paard en dat wordt waarschijnlijk ook weer een hannoveraan. Ik vind sowieso dat de meeste Duitse paardenrassen fijne karakters hebben.

Hannoveraanse paarden zijn vaak wat forser gebouwd, maar daar hou ik persoonlijk wel van. Temptation heeft een groot hoofd en een ietwat grof beenwerk, maar hij heeft ook wel een redelijke maat (1.70 m.) en de verhoudingen kloppen goed. Mijn instructeur is ook helemaal idolaat van Temptation en vooral ook omdat Temptation zo'n fijn karakter heeft denkt hij dat we wel ver zullen komen samen Haha!

whaa! klinkt goed!
Kwijl foto?

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:15

Hihi jaaa hij is ook echt super... Ik heb heel veel foto's, maar ben nog aan 't uitvissen hoe ik die foto's op Bokt kan krijgen Blond
Ik geef je wel even een beschrijving en zal proberen om foto's op Bokt te krijgen oke...
Temptation is voskleurig met voor wit oplopende sokken (ongeveer even hoog)en achter witte sokjes (linksachter meer wit dan rechtsachter, maar valt haast niet op). Verder heeft ie een bles, een groot hoofd, een stevige kont Haha! en een mooie zware hals.
Tis geen hoogbenig iel paard maar hij heeft wel heel veel uitstraling en beweegt soepel en makkelijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:56

Mies7 schreef:
Hihi jaaa hij is ook echt super... Ik heb heel veel foto's, maar ben nog aan 't uitvissen hoe ik die foto's op Bokt kan krijgen Blond
Ik geef je wel even een beschrijving en zal proberen om foto's op Bokt te krijgen oke...
Temptation is voskleurig met voor wit oplopende sokken (ongeveer even hoog)en achter witte sokjes (linksachter meer wit dan rechtsachter, maar valt haast niet op). Verder heeft ie een bles, een groot hoofd, een stevige kont Haha! en een mooie zware hals.
Tis geen hoogbenig iel paard maar hij heeft wel heel veel uitstraling en beweegt soepel en makkelijk.

tegenovergestelde van de mijnes dus Tong uitsteken

Afbeelding

dit is de mijnes Haha!
overigens ook 1.70m Vingers aflikken en nog groeiende

stuur je foto maar naar syseronr1@hotmail.com dan zet ik hem er wel op Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:12

ik heb hier een hele oude op stal staan,hij is nu 22 jaar...

maar ziet er nog erg goed uit,ik gebruik hem voor mensen die of heel bang zijn voor paarden of om te leren rijden.

Hij is echt super braaf en lief.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:50

naadje24 schreef:
stuur je foto maar naar syseronr1@hotmail.com dan zet ik hem er wel op Knipoog

Thanx je bent een schat!!! Heb nu geen tijd om foto te mailen maar zal van 't weekend even foto van temptation mailen Haha!

yentel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:13

Hooii Ik heb er ook 1tje Yentel is haar naam een merrie van 14 jaar oud!
Ze kan mooi lopen maar dan moet ze wel zin hebben.
Verder is ze erg snel. En ook heel slim Knipoog
Ze is natuurlijk ook heel lief maar heeft de moeite met de overgang naar galop.
Voor de rest is ze graag buiten en is ze donkerbruin van kleur

viewtopic.php?f=34&t=373241&p=7520358#7520358 --->dit topic heb ik gemaakt op HK Knipoog

doenjalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 14:50

Ben ik dan de enige met een kleine hannoveraan Tong uitsteken Mijn merrie is maar 1.64 en niet echt makkelijk met rijden ma ze kan wel goed springen Haha! En op stal is het een echte knuffelbeer.En wat betreft dat ze op de hoefjes getrapt zijn als je ze een tik geeft klopt bij die van mij ook wel Clown

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:27

ik heb vroeger een hannoveraan gehad genaamd Samsen,
een heel barokke type, maar heel snel beledigd. Met hem heb ik de gekste dingen meegemaakt en daarom uiteindelijk ook moeten verkopen. hij was 168 cm, een eigelijk ook niet lief in de omgang.
foto:
Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:39

Ik heb echt een geweldige hannoveraan: Atlanta (v. Airport),
Ze is 17 jaar, 6 jaar lang als onhandelbaar (??????????) aangemerkt, maar ik kon meteen weer opstappen en wegrijden, dressuur, springen, langs de snelweg, buiten rijden, door de waterbak; alles doet ze voor je! Ze is momenteel weer hoog drachtig en heeft nog steeds een tomeloos temperament!
Kijk maar eens op mijn website onder het kopje 'paarden' en dan naar beneden naar Atlanta Avencis! Superpaard.

Ze is overigens de kleinste tot nu toe, 1.63m. Ze fokt trouwens wel groot: boven de 1.70m.

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:31

Ik heb een half Hannoveraan half kwpn.
Vader Abendprinz Vader Vader Absatz. Ze is ongeveer 163 en heel fijn gebouwd.
Wat betreft snel op de teentjes getrapt is bij mij ook zo, 1 tik waar ze het niet mee eens is en ik heb al een bok te pakken. Is er een waar je heel consequent mee moet zijn.
Op stal is het een echte knuffel, maar daar buiten is ze heel gevoelig en schrikkerig voor geluiden en onverwachte bewegingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:15

Ik had een Hannoveraanse merrie: Merwedes " Lady" Cayenne, Roepnaam Cayenne. De vader was Grannusch. Ze was donkerbruin met een kolletje en 2 witte voetjes. 1.68 en ontzettend braaf.

Helaas is ze op 8 jarige leeftijd verongelukt

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:36

Ik heb een Hannoveraan ruin van 23 jaar . "Fernando" genaamd officeel heet hij Ferdinand Lavern. Een grote schimmel van 1.80

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:23

Ik rijdt wedstrijden voor een echtpaar dat hannoveranen fokt. Ze hebben er momenteel 17 op stal staan.
Mijn ervaring is dat het vooral rustige paarden zijn. Ze zijn niet zo heel snel van de kook te brengen. Ook op concour zijn ze vrij rustig. Verder zijn ze op rontgenfoto ook allemaal goed. Ze zijn allemaal heel verschillend. We hebben alle kleuren, maten en ook karakters op stal staan, maar het is altijd heel gemoedelijk.
Kijk maar eens op www.stalsattler.nl
De site is in opbouw, maar de foto's komen volgende week waarschijnlijk.
Hopenlijk heb je er wat aan... Haha!

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:01

Citaat:
Ik heb echt een geweldige hannoveraan: Atlanta (v. Airport)

Ik heb net een topic geplaatst omdat ik op zoek ben naar info over de hengst Airport. De vader van mijn merrie is namelijk de NRPS hengst Wild Romance die afstamt van hannoveranen. Ik stuur je een P.B

Verder heb geen Hannoveraan, maar NRPS, maar ik weet wel dat Wild Romance en zacht karakter had, wat hij heeft geerfd van de legendarische hannoveraan Weltmeyer.

Ik vind het super paarden, mooie gangen, chique om te zien. Net even wat sierlijker dna de KWPNer