Arabian Fever

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 00:25

spettic schreef:
Manuutje1990 schreef:
Maar ik heb een keer op een Arabier gereden en die vond de takjes en paaltjes in de berm ook al iets om zowat een meter voor in de lucht te springen.. Tong uitsteken

Ja en als je zelf dan rustig en zelfverzekerd bent dan denk je alleen maar : Zucht... en je rijd gewoon verder. De volgende keer dat je er langs komt is er niks aan de hand. Maar dan... dan staat het paaltje een beetje schever en is het nog veel enger Haha! Daar lach je gewoon om, je wrijft je paard even over z'n nek en het is alweer goed. Want als je een goede vertrouwensband hebt met een arabier gaan ze voor je door het vuur.
Jij bent gewoon geen type voor een arabier

Dat klopt.. Tong uitsteken
Ik ben gewoon geen type voor een Arabier.. Ik ben echt een koudbloed-mens.. Haha! Tong uitsteken
Het is ook niet zo dat ik ga stressen als ik op een Arabier moet ofzo.. Dat is ook wel is leuk voor afwisseling! En van veel verschillende soorten paarden kan je veel leren.. Ja Maar het past gewoon niet bij me.. En daarom zou ik er zelf echt nooit 1 willen hebben.. Maar zo nu en dan is het wel is leuk om voor de lol is op te rijden enzo.. Tong uitsteken

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 00:26

Youko schreef:
Nou, ik ben benieuwd naar de Extreme kindjes hoor. Ik vind het een supermooie hengst en ik wil later ook nog eens een Puur poolse Arabier eruit fokken. Maar eerst wil ik mijn merrie dekken met een Egyptenaar of eentje met veel Egyptisch bloed Tong uitsteken .


Wing, ben je er al uit qua hengst }> ??
(moeilijk hè ?) Vingers aflikken Haha!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:55

Hey Manu.....enig idee hoeveel Arabisch bloed er zit in bijv een Fries? Of een Belg? Een Percheron? Daar sta jij heeeel raar van te kijken!!!

En alle fabeltjes die ik hier hoor, komen eerder voor bij de halfbloeden en driekwarts dan bij de volbloeden.

Hoe vaak ben ik wel niet met mijn hengst ( jawel, een 7 jaar oude dekhengst) op wedstrijden gecomplimenteerd dat ie zo superbraaf is, nergens van schrikt of aan de haal gaat, en alle paarden respecteert en niet als een idioot gaat lopen bléren oid.

En nee, dit is GEEN uitzondering op de regel. We hebben een stal vol met volbloeden met dit karakter, het is zelfs een van de kenmerken van de Spaans Arabisch Volbloed.

Wij bemiddelen ook in paarden, waardoor wij met grote regelmaat alle andere rassen op stal krijgen, maar heb tot nu toe nog geen eerlijker en werkwilliger dier meegemaakt dan de Arabier.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:47

Hazzebaz schreef:
Hey Manu.....enig idee hoeveel Arabisch bloed er zit in bijv een Fries? Of een Belg? Een Percheron? Daar sta jij heeeel raar van te kijken!!!

En alle fabeltjes die ik hier hoor, komen eerder voor bij de halfbloeden en driekwarts dan bij de volbloeden.

Hoe vaak ben ik wel niet met mijn hengst ( jawel, een 7 jaar oude dekhengst) op wedstrijden gecomplimenteerd dat ie zo superbraaf is, nergens van schrikt of aan de haal gaat, en alle paarden respecteert en niet als een idioot gaat lopen bléren oid.

En nee, dit is GEEN uitzondering op de regel. We hebben een stal vol met volbloeden met dit karakter, het is zelfs een van de kenmerken van de Spaans Arabisch Volbloed.

Wij bemiddelen ook in paarden, waardoor wij met grote regelmaat alle andere rassen op stal krijgen, maar heb tot nu toe nog geen eerlijker en werkwilliger dier meegemaakt dan de Arabier.

Ik moet toegeven.. Dat verbaasd me wel een beetje.. Dat de Arabier nergens van schrikt.. Tong uitsteken De Arabier waar ik toen opgereden had was dus een beetje schijterig voor sommige dingen.. Maar op stal wel een superlief dier.. Ja

En dat zal best, dat er ergens misschien wel een heel klein deel Arabisch bloed in voor zou kunnen komen, heel lang geleden.. Maar het zijn gewoon koudbloeden.. Behalve de Fries dan.. En een dag en een nacht verschil met een Arabisch Volbloed.. Ja
En bijvoorbeeld de Fries.. Die was vroeger ook stukken steviger.. Maar doordat er idd Arabisch Volbloed doorheen zit, is die steeds ranker gemaakt.. Wat ik erg zonde vind..

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:18

horseranch schreef:
Youko schreef:
Nou, ik ben benieuwd naar de Extreme kindjes hoor. Ik vind het een supermooie hengst en ik wil later ook nog eens een Puur poolse Arabier eruit fokken. Maar eerst wil ik mijn merrie dekken met een Egyptenaar of eentje met veel Egyptisch bloed Tong uitsteken .


Wing, ben je er al uit qua hengst }> ??
(moeilijk hè ?) Vingers aflikken Haha!


Neeee, helaas Huilen
Suggesties? Tong uitsteken Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:51

Toch blijft deze hengst mij heel erg bij Knipoog
Afbeelding
El Thay Mameluk

Of

Afbeelding
NK Hafid Jamil

Schitterende hengsten... Vingers aflikken

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:26

Ja, Hafid Jamil. Vingers aflikken
Komend uit een Salaa el Dine dochter Haha!
Ik heb een kalender in de WC hangen, daar staat hij op met twee van zijn dochters Bloos Prachtig !!!

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 09:20

horseranch schreef:
Ja, Hafid Jamil. Vingers aflikken
Komend uit een Salaa el Dine dochter Haha!
Ik heb een kalender in de WC hangen, daar staat hij op met twee van zijn dochters Bloos Prachtig !!!



Ha! Salaa el Dine, ik had die een keer gezien (op een plaatje he Haha!) Tong uitsteken nooit gedacht dat ik die naam zou horen! haha

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:35

Hazzebaz schreef:
alle fabeltjes die ik hier hoor, komen eerder voor bij de halfbloeden en driekwarts dan bij de volbloeden


Helemaal waar. Kijk maar eens bij "rijtechnische problemen" Mijn paard heeft zo'n harde mond of Ik kan hem buiten niet houden
of wat dacht je van mijn paard wil niet van het erf af en steigerd

Gaat dat over Arabieren??? Ik dacht het niet he.
Maar grappig dat iedereen toch beweert dat Arabieren hysterisch zijn Clown

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:45

Manuutje1990 schreef:
Hazzebaz schreef:
Hey Manu.....enig idee hoeveel Arabisch bloed er zit in bijv een Fries? Of een Belg? Een Percheron? Daar sta jij heeeel raar van te kijken!!!

En alle fabeltjes die ik hier hoor, komen eerder voor bij de halfbloeden en driekwarts dan bij de volbloeden.

Hoe vaak ben ik wel niet met mijn hengst ( jawel, een 7 jaar oude dekhengst) op wedstrijden gecomplimenteerd dat ie zo superbraaf is, nergens van schrikt of aan de haal gaat, en alle paarden respecteert en niet als een idioot gaat lopen bléren oid.

En nee, dit is GEEN uitzondering op de regel. We hebben een stal vol met volbloeden met dit karakter, het is zelfs een van de kenmerken van de Spaans Arabisch Volbloed.

Wij bemiddelen ook in paarden, waardoor wij met grote regelmaat alle andere rassen op stal krijgen, maar heb tot nu toe nog geen eerlijker en werkwilliger dier meegemaakt dan de Arabier.

Ik moet toegeven.. Dat verbaasd me wel een beetje.. Dat de Arabier nergens van schrikt.. Tong uitsteken De Arabier waar ik toen opgereden had was dus een beetje schijterig voor sommige dingen.. Maar op stal wel een superlief dier.. Ja

En dat zal best, dat er ergens misschien wel een heel klein deel Arabisch bloed in voor zou kunnen komen, heel lang geleden.. Maar het zijn gewoon koudbloeden.. Behalve de Fries dan.. En een dag en een nacht verschil met een Arabisch Volbloed.. Ja
En bijvoorbeeld de Fries.. Die was vroeger ook stukken steviger.. Maar doordat er idd Arabisch Volbloed doorheen zit, is die steeds ranker gemaakt.. Wat ik erg zonde vind..


Het percentage Arabisch bloed is niet vermeerderd bij het fokken van dressuurmatige friezen, dat is nog steeds hetzelfde. Dus de lekkere ouderwetse zware friezen voeren hetzelfde aantal arabisch bloed als de moderne fries. Je uitspraak van dat de fries ranker wordt door de arabier klopt dus niet.

Als jij je "ervaring" van 1 arabier over 1 kam wilt scheren met de rest, waar ben je dan mee bezig? Zijn dan alle arabieren maar zo??? Lijkt me een btje vaag, maar ja, wie ben ik.....

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:30

Hazzebaz schreef:
Manuutje1990 schreef:
Ik moet toegeven.. Dat verbaasd me wel een beetje.. Dat de Arabier nergens van schrikt.. Tong uitsteken De Arabier waar ik toen opgereden had was dus een beetje schijterig voor sommige dingen.. Maar op stal wel een superlief dier.. Ja

En dat zal best, dat er ergens misschien wel een heel klein deel Arabisch bloed in voor zou kunnen komen, heel lang geleden.. Maar het zijn gewoon koudbloeden.. Behalve de Fries dan.. En een dag en een nacht verschil met een Arabisch Volbloed.. Ja
En bijvoorbeeld de Fries.. Die was vroeger ook stukken steviger.. Maar doordat er idd Arabisch Volbloed doorheen zit, is die steeds ranker gemaakt.. Wat ik erg zonde vind..


Het percentage Arabisch bloed is niet vermeerderd bij het fokken van dressuurmatige friezen, dat is nog steeds hetzelfde. Dus de lekkere ouderwetse zware friezen voeren hetzelfde aantal arabisch bloed als de moderne fries. Je uitspraak van dat de fries ranker wordt door de arabier klopt dus niet.

Als jij je "ervaring" van 1 arabier over 1 kam wilt scheren met de rest, waar ben je dan mee bezig? Zijn dan alle arabieren maar zo??? Lijkt me een btje vaag, maar ja, wie ben ik.....

Dat zou idd heel vaag zijn.. Als dat zo was.. Maar ik hoor ook ervaringen van andere mensen met Arabieren.. En ik ken ook nog 2 andere Arabieren, en die zijn ook zo..

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:01

Ik zal me ook eens bemoeien Clown Arabieren kan je - net als andere rassen -niet over één kam scheren. Ok, je hebt de huppelige bange typetjes, maar als ik dan Passim (stoere BWP) ga vergelijken met mijn eigen arabje, is deze laatste toch een stuk cooler in haar hoofd. Of gaan we dan weer het vooroordeel "jamaar Passim is een Balzflug en daar is sowieso niet mee te rijden" naar boven halen?
Elk paard is anders, karaktereigenschappen kan je niet halen uit een ras, die zijn voor elk dier apart. Anders zou ik - rijdende met Kiskil - ook moeten besluiten dat alle Pottocks luie dieren zijn. Er zullen vast ook vinnigere exemplaren tussen zitten, daar ben ik zeker van.
Ik heb gezegd Cool

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:09

Memuska schreef:
Ik zal me ook eens bemoeien Clown Arabieren kan je - net als andere rassen -niet over één kam scheren. Ok, je hebt de huppelige bange typetjes, maar als ik dan Passim (stoere BWP) ga vergelijken met mijn eigen arabje, is deze laatste toch een stuk cooler in haar hoofd. Of gaan we dan weer het vooroordeel "jamaar Passim is een Balzflug en daar is sowieso niet mee te rijden" naar boven halen?
Elk paard is anders, karaktereigenschappen kan je niet halen uit een ras, die zijn voor elk dier apart. Anders zou ik - rijdende met Kiskil - ook moeten besluiten dat alle Pottocks luie dieren zijn. Er zullen vast ook vinnigere exemplaren tussen zitten, daar ben ik zeker van.
Ik heb gezegd Cool

Owkeej, daar heb je wel gelijk in.. Ja
Mensen zeggen ook altijd dat Belgische Trekpaarden van die lieve vriendelijk beestjes zijn.. Moeten ze is bij ons komen kijken.. Haha! Tong uitsteken

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:17

Of bij onze Margriet als ze kuren heeft Haha! of in volle galop door het land sjeest!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:40

[/quote]
Dat zou idd heel vaag zijn.. Als dat zo was.. Maar ik hoor ook ervaringen van andere mensen met Arabieren.. En ik ken ook nog 2 andere Arabieren, en die zijn ook zo..[/quote]

Wauwwww!!!!!!!!!!!!!!! Jij spreekt echt uit ervaring, je kent er zeker wel 3!!!!!!!! Sigaar

Ik denk dat ik maar bij jou in de leer moet, want er zullen er weinig zijn die een ras kunnen beoordelen door 3 paarden ervan te kennen.
Dan zijn die 16 die wij op stal hebben, en de overige arabieren hier zeker geen echte raskenmerkende paarden qua karakter. Koe

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:53

Hazzebaz schreef:

Dat zou idd heel vaag zijn.. Als dat zo was.. Maar ik hoor ook ervaringen van andere mensen met Arabieren.. En ik ken ook nog 2 andere Arabieren, en die zijn ook zo..
[/quote]

Wauwwww!!!!!!!!!!!!!!! Jij spreekt echt uit ervaring, je kent er zeker wel 3!!!!!!!! Sigaar

Ik denk dat ik maar bij jou in de leer moet, want er zullen er weinig zijn die een ras kunnen beoordelen door 3 paarden ervan te kennen.
Dan zijn die 16 die wij op stal hebben, en de overige arabieren hier zeker geen echte raskenmerkende paarden qua karakter. Koe
[/quote]
Overdrijven is ook een vak.. Gaaaap
En ik heb het eigenlijk altijd van iedereen gehoord dat Arabieren zo zijn..
Als jij nou altijd al hebt gehoord van iedereen (ik noem maar even een stom voorbeeld) dat Fjorden altijd zo eigenwijs en lui zijn..
En jou ervaring met Fjorden is ook eigenwijs en lui.. Dan zou ik iig denken dat veel Fjorden eigenwijs en lui zijn..

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:19

Manuutje1990 schreef:
Hazzebaz schreef:

Dat zou idd heel vaag zijn.. Als dat zo was.. Maar ik hoor ook ervaringen van andere mensen met Arabieren.. En ik ken ook nog 2 andere Arabieren, en die zijn ook zo..


Wauwwww!!!!!!!!!!!!!!! Jij spreekt echt uit ervaring, je kent er zeker wel 3!!!!!!!! Sigaar

Ik denk dat ik maar bij jou in de leer moet, want er zullen er weinig zijn die een ras kunnen beoordelen door 3 paarden ervan te kennen.
Dan zijn die 16 die wij op stal hebben, en de overige arabieren hier zeker geen echte raskenmerkende paarden qua karakter. Koe
[/quote]
Citaat:
En ik heb het eigenlijk altijd van iedereen gehoord dat Arabieren zo zijn..


Daar sla je de spijker precies mee op zijn kop Hamer
Jij hebt dat altijd gehoord van anderen en je spreekt niet uit eigen ervaring. Dat zijn nou de welbekende vooroordelen Koe
Laatst bijgewerkt door spettic op 07-02-05 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:21

Dat zijn dan dus de ervaringen van anderen met Arabieren.. Van hun zijn het dus geen vooroordelen..

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:24

Manuutje, hoe oud ben je eigenlijk?

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:25

14, doet dat er wat toe..? Verward

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:33

Manuutje1990 schreef:
14, doet dat er wat toe..? Verward
Dat dacht ik al, en of dat er wat toe doet...
Je hebt geen eigen mening en je praat als een kip zonder kop iedereen achterna.
Je hebt geen ervaring met arabieren. Of heb je soms op een fokkerij gewerkt waar ze -tig arabieren hebben, hengsten gereden, fokmerries verzorgd, veulens opgevoed zodat je weet waar je over praat en dat arabieren inderdaad allemaal[i] vervelende zenuwpezen zijn.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:36

spettic schreef:
Manuutje1990 schreef:
14, doet dat er wat toe..? Verward
Dat dacht ik al, en of dat er wat toe doet...
Je hebt geen eigen mening en je praat als een kip zonder kop iedereen achterna.
Je hebt geen ervaring met arabieren. Of heb je soms op een fokkerij gewerkt waar ze -tig arabieren hebben, hengsten gereden, fokmerries verzorgd, veulens opgevoed zodat je weet waar je over praat en dat arabieren inderdaad allemaal vervelende zenuwpezen zijn.

Ik heb ten eerste al nooit gezegt dat ze [i]allemaal vervelende zenuwpezen zijn..

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:38

Manuutje1990 schreef:

Dat dacht ik al, en of dat er wat toe doet...
Je hebt geen eigen mening en je praat als een kip zonder kop iedereen achterna.
Je hebt geen ervaring met arabieren. Of heb je soms op een fokkerij gewerkt waar ze -tig arabieren hebben, hengsten gereden, fokmerries verzorgd, veulens opgevoed zodat je weet waar je over praat en dat arabieren inderdaad allemaal vervelende zenuwpezen zijn.
[/quote]
Ik heb ten eerste al nooit gezegt dat ze [i]allemaal vervelende
zenuwpezen zijn..
[/quote]Nee je bedoelt degene die jij kent...
En voor de rest?? Je bent het vast met me eens
[/quote]

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:40

Citaat:
Nee je bedoelt degene die jij kent...
En voor de rest?? Je bent het vast met me eens

Ik vind zelf dat het geen vooroordelen zijn, en het is zowiezo een mening.. En die verschillen nou eenmaal..

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:57

Kortom: ik ben blij mijn hele stal vol te hebben staan met die prachtige arabische paarden, waaronder een 3,5 jr. hengst die pas onder het zadel is en nog nooit, maar dan ook nog nooit één pas verkeerd heeft gezet Knipoog Bloos Cool