Arabian Fever

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:59

Shahim schreef:
waarom veel mensen denken dat Arabische volbloeden nerveus zijn:

deze mensen halen charisma en nerveusiteit door elkaar


Jah! echt helemaal mee eens! Daar kan ik mij zo kwaad om maken! (haha... Tong uitsteken ) een New Forester (die toch echt van een hele andere kant komt) van onze manege...is ook superdruk..oke..dat licht ook wel aan haar, maar dat betekend niet dat alleen Arabieren druk en nerveus zijn! Want zelfs de stoere gelderse tuiger Chesney schiet om een scheetje op hol, dus het is echt de persoonlijkheid van een paard

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:03

niet alle blondjes zijn dom en niet alle dikkerds zijn gezellig.... nou en niet alle arabs zijn paniek achtige beestjes!!
naieve psychologie noemt men dat!! Sigaar

Shahim
Berichten: 67
Geregistreerd: 14-03-05

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:11

SymO schreef:
niet alle blondjes zijn dom en niet alle dikkerds zijn gezellig.... nou en niet alle arabs zijn paniek achtige beestjes!!
naieve psychologie noemt men dat!! Sigaar


Zoals ik al in een ander topic zei, dat is iedereen over de zelfde kam scheren. Een karakter is uniek, er hangt ook veel af hoe een paard opgevoed wordt, en vaak krijg je slechte karakters door mensen die niet weten hoe er mee om te gaan. Het is ook niet omdat techniek X bij paard A helpt dat het ook bij paard B helpt. En dit geldt niet alleen voor arabische paarden

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:05

Nog wel een grappig voorbeeld van een rustige arabier. Eén keer per jaar hebben we een derby op de manege waarbij je zo hard mogelijk met z'n tweeen tegen elkaar een rondje over de draversbaan moet galoperen. Ik doe ook altijd mee en mijn arabje is echt super snel (hij wint altijd) Maar alle paarden moeten aan alle kanten vast gehouden worden op weg naar de start en na de finish hebben ze nog een rondje nodig om te rennen. (ik ben de enige die met een arabier mee doet)
Die van mij loopt op z'n dooie gemakje naar de start, kijkt wat om zich heen. Ziet de vlag naar beneden gaan, gas d'r op en hij gaat keihard, ik hoef er alleen maar op te zitten. Hij weet waar de finish is, stopt, draait om en loopt op z'n dooie gemakje de baan af. Vervolgens staat hij tussen alle drukte naast de baan te slapen. Het enige wat ik moet doen is zorgen dat ik erop blijf zitten, vooral na de finish omdat hij daar in één keer stopt.

Hierdoor spaart hij ook ongelovelijk veel energie, dus waar de andere paarden na 2 rondes kapot zijn kan hij nog wel even doorgaan.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:53

machonoekie schreef:
Hoefsmid komt: ow dat is een arabier, nou moet ik wel een praam gebruiken.
Dierenarts: oh ow pas op een arabier, die zijn zo fel!
Houd je je paard wel goed in bedwang.... Verward



Mijn hoefsmid en DA lenen Knipoog Mijn DA is helemaal weg van Arabjes en hij schijnt bepaalde bloedlijnen te kennen... Mijn hoefsmid is super, heerlijk kalm, geen vooroordelen maar gewoon positief en ik denk dat hij al vaker arabjes behandeld heeft en het ras zo wat heeft leren kennen. Mijn vorige smid was nog beter, maar ik sta nu te ver daar vandaan... Die moest vreselijk lachen toen iemand vroeg of het paard niet zou slaan toen het onrustig was, Tis een arabier, die slaan niet, geef mij maar allemaal arabieren, misschien wat ongeduldig trappelen met de benen, ok, maar slaan doen ze niet, zei hij toen....

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:29

Onze hoefsmid heeft zelfs arabieren gehad.
(waaronder Rashull B) Knipoog

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:09

Barcelano schreef:
Ben ook Besmet met het Arabitis Virus me ouders hebben me al opgeven de enige remedie zei de dokter was een eigen AV........
Helaas voor de dokter werkte dat averechts...Het is alleen maar erger Clown


Welke dokter was dat ... die wil ik ook !!! Clown Het laatste zinnetje laat ik dan wel even niet aan m'n ouders zien Cool

kimberlyew
Berichten: 64
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:42

1 vraag:
waarom wordt een arabier door de meeste als een droomras gezien???

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:00

kimberlyew schreef:
1 vraag:
waarom wordt een arabier door de meeste als een droomras gezien???


.... jij bent wrs nog niet in aanraking geweest met een arab ? ..... dan had je deze vraag nu niet, dan niet, nooit niet gesteld Cool

Shahim
Berichten: 67
Geregistreerd: 14-03-05

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:08

kimberlyew schreef:
1 vraag:
waarom wordt een arabier door de meeste als een droomras gezien???



Eens je er echt mee in aanraking komt, ken je alle voordelen. Hun elegantie, uitstraling, karakter, soms lijken het zelfs mensen

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:55

kimberlyew schreef:
1 vraag:
waarom wordt een arabier door de meeste als een droomras gezien???



God/Allah stuurd Engelen in de vorm van een Elegant bijna menselijk dier..Genaamd...Arabisch Volbloeden

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 00:08

kimberlyew schreef:
1 vraag:
waarom wordt een arabier door de meeste als een droomras gezien???


*proest* sorry meiden, maar ik moest toch wel even lachen toen ik de 3 *niet echt een antwoord op de vraag* antwoorden zag staan... Tuurlijk, als je eenmaal bekent bent met het ras enzo, maar kon nou niemand een duidelijk antwoord geven? Haha!
Nee, serieus: het is wel waar, het is moeilijk, je moet het zelf ervaren en dan nog kun je niet beschrijven waarom dat dan zo is.... Apart he?!

Ik zal ook een poging wagen om de vraag te beantwoorden Clown
Wat het AV tot een droomras voor AV liefhebbers maakt, verschilt binnen deze groep nog per persoon. Voor de een telt het uiterlijk, voor de ander het karakter. Maar voor de volledig bevolking die liefhebber is van het ras geldt dat het complete paard, al is het eens een rotte appel qua karakter (welke trouwens door ervaringen of verkeerde opvoeding zo worden gemaakt), of is ie alles behalve arabier aan de buitenkant, het gaat om waar het ras voor staat. Ik denk dat ik voor minstens 90% van de arab-verslaafden spreek als ik zeg dat ik elke keer als ik een arabje zie kriebels in mijn buik krijg, een zweverig gevoel enz. Knipoog Het kenmerkende vind je zelfs in de rotte appels terug. De eerlijkheid, de duidelijke gezichtsuitdrukkingen, ze spreken meer als alle andere rassen bij elkaar, alle kenmerken van het karakter, het uiterlijk, het complete dier zoals we het kennen. Het heeft misschien iets bekends, iets van onze jeugd, waar we leefden in sprookjes, met sierlijke barbiepaardjes en eenhoorns.... Nog voor we het AV leerden kennen, in alle aspecten, droomden we al van deze dieren... Zo betrouwbaar, kalm, sierlijk, sprekende ogen die je aankijken, die weten hoe je je voelt, die je vertellen wat je wil horen, wat je moet doen... Maar ook beschermend, zowel letterlijk als figuurlijk voor je door het vuur gaan, bewegen alsof je op pegasus zelf zit, het gevoel hebben dat je vliegt/zweeft... Ik had het er van het weekend met Samantha over, hoeveel procent paarden van andere rassen zullen tijdens een rengalop/er vandoor gaan oid de rem erop zetten zodra ze merken dat je je teugels en beugels verloren bent? En hoeveel procent van de Arabieren stop? Wat zullen de verhoudingen zijn 40% - 90% misschien? Ik gok maar wat, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat van alle keren dat Didi met Njadien ging rijden waarbij er iets misging (beugelriem breekt of teugel breekt er van doorgaan zoals beschreven), dat Njadien zich ELKE keer voor 100% inzette voor haar baasje, zodat ze niet kwam te vallen en dat ze haar grip weer terug kon krijgen. Zo ook met Shanaya, hoe moeilijk het ook is, als ik het vraag doet ze alles voor me...
Het is vrij moeilijk te beschrijven waarom het AV voor ons een droompaard/ras is, je moet het zelf ervaren....

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 00:12

ShamalArabs schreef:
kimberlyew schreef:
1 vraag:
waarom wordt een arabier door de meeste als een droomras gezien???


*proest* sorry meiden, maar ik moest toch wel even lachen toen ik de 3 *niet echt een antwoord op de vraag* antwoorden zag staan... Tuurlijk, als je eenmaal bekent bent met het ras enzo, maar kon nou niemand een duidelijk antwoord geven? Haha!
Nee, serieus: het is wel waar, het is moeilijk, je moet het zelf ervaren en dan nog kun je niet beschrijven waarom dat dan zo is.... Apart he?!

Ik zal ook een poging wagen om de vraag te beantwoorden Clown
Wat het AV tot een droomras voor AV liefhebbers maakt, verschilt binnen deze groep nog per persoon. Voor de een telt het uiterlijk, voor de ander het karakter. Maar voor de volledig bevolking die liefhebber is van het ras geldt dat het complete paard, al is het eens een rotte appel qua karakter (welke trouwens door ervaringen of verkeerde opvoeding zo worden gemaakt), of is ie alles behalve arabier aan de buitenkant, het gaat om waar het ras voor staat. Ik denk dat ik voor minstens 90% van de arab-verslaafden spreek als ik zeg dat ik elke keer als ik een arabje zie kriebels in mijn buik krijg, een zweverig gevoel enz. Knipoog Het kenmerkende vind je zelfs in de rotte appels terug. De eerlijkheid, de duidelijke gezichtsuitdrukkingen, ze spreken meer als alle andere rassen bij elkaar, alle kenmerken van het karakter, het uiterlijk, het complete dier zoals we het kennen. Het heeft misschien iets bekends, iets van onze jeugd, waar we leefden in sprookjes, met sierlijke barbiepaardjes en eenhoorns.... Nog voor we het AV leerden kennen, in alle aspecten, droomden we al van deze dieren... Zo betrouwbaar, kalm, sierlijk, sprekende ogen die je aankijken, die weten hoe je je voelt, die je vertellen wat je wil horen, wat je moet doen... Maar ook beschermend, zowel letterlijk als figuurlijk voor je door het vuur gaan, bewegen alsof je op pegasus zelf zit, het gevoel hebben dat je vliegt/zweeft... Ik had het er van het weekend met Samantha over, hoeveel procent paarden van andere rassen zullen tijdens een rengalop/er vandoor gaan oid de rem erop zetten zodra ze merken dat je je teugels en beugels verloren bent? En hoeveel procent van de Arabieren stop? Wat zullen de verhoudingen zijn 40% - 90% misschien? Ik gok maar wat, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat van alle keren dat Didi met Njadien ging rijden waarbij er iets misging (beugelriem breekt of teugel breekt er van doorgaan zoals beschreven), dat Njadien zich ELKE keer voor 100% inzette voor haar baasje, zodat ze niet kwam te vallen en dat ze haar grip weer terug kon krijgen. Zo ook met Shanaya, hoe moeilijk het ook is, als ik het vraag doet ze alles voor me...
Het is vrij moeilijk te beschrijven waarom het AV voor ons een droompaard/ras is, je moet het zelf ervaren....


Amen....Beter had ik het niet kunnen uitleggen Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:30

Zo intelligent dat ze zijn, dat mijn vorige Arabische HENGST in een onnatuurlijke wijze zijn benen neerlegde om niet op mij te staan (hij struikelde, waardoor ik onder hem belandde)... Geweldige paarden Lovers

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:04

Youko schreef:
Zo intelligent dat ze zijn, dat mijn vorige Arabische HENGST in een onnatuurlijke wijze zijn benen neerlegde om niet op mij te staan (hij struikelde, waardoor ik onder hem belandde)... Geweldige paarden Lovers


Datzelfde heb ik meegemaakt ik lag tussen zn achterbenen en hij verzette geen stap terwijl mn KWPN gewoon op mn kop was gaan staan

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:50

Mijn vriendin vond veel rassen leuk maar sinds het contact met de arabieren bij ons op stal is ze ook besmet. Niets boven de arabier.
Maar eerlijk is eerlijk niet iedereen heeft er feeling voor maar dat valt bij zulke mensen niet op als ze bv kwpners rijden....

Irmin

Berichten: 25
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Lieren

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:20

Ho ho, niet teveel generaliseren he! Knipoog Ik heb een arabiertje (samen met een vriendin) en een KWPN'er. En ze hebben allebei hun kuren en ze zijn allebei geweldig! En geloof me, als je afwisselend op beiden rijdt voel je echt wel het verschil: Kumar (arabiertje) loopt alsof het hem geen moeite kost, huppelen of zweven is niet het woord, maar meer lopen zonder de grond te raken. Tja, dat doet mijn KWPN'er 'm niet na, maar als die zich opblaast is hij ook geweldig. En die beschermt me tegen alles en iedereen. Maar Kumar is weer geweldig grappig en komt hard aan galopperen als ik 'm roep. Ze zijn allebei uniek, maar dat zal iedereen wel vinden van zijn eigen paardjes Bloos

paloma_arab
Berichten: 104
Geregistreerd: 19-03-05

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:28

Ik ben het helemaal met Shamal Arabians eens....

Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat het zulke inteligente beesten zijn! Soms in je voordeel, soms ook in je nadeel... Ze hebben je heel snel door! Ook vind ik dat ze heeeeel erg veel liefde voor je uitstralen. Ze zijn heel aanhankelijk en als je echt een band met ze heb geschept! Dat is het meest mooie gevoel wat er is. Pling Ze zijn dan dolblij dat als je er bent en als je met ze aan het werk gaat en jah die liefde die ze uitstralen dat is geweldig!

Ik heb al een tijd arabieren, maar sinds ik echt een team met me merrie ben geworden vind ik het nog mooier om arabieren te hebben dan dat ik het vond.

Mijn hengstje ook het is een doerakie! Als ik er niet ben gaat hij met mijn vader aan de loop... (op een speelse manier!) Omdat hij weet dat mijn vader een beetje klungelig is met paardjes. Als ik er ben gedraagd hij zich voorbeeldig! Dan is het echt een schoot hondje. Mijn vader belde me op toen ik 2 weken op vakantie was, dat hij onhandelbaar was. (steigeren, klieren, bijten...) Toen ik terug kwam was er helemaal niks meer aan de hand Haha!

Gr Annicka

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:44


ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 00:52

Ja ja, Haha! Bloos

Marco Hoebeke en Persist

Afbeelding

Wow wat een team Vingers aflikken

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:08

En weer even met beide benen op de grond mensen. Het zijn nog steeds gewoon paarden hoor Knipoog
Die laatste twee voorbeelden is leuk... Maar doen jullie het ze na? Heeft dat iets te maken met het feit dat het Arabieren zijn? Of met het feit dat het goed opgevoede/goed getrainde paarden zijn? Hoe leuk ik Arabieren ook vind, ik denk toch echt het laatste... Lachen

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:37

NienkeMulder schreef:
En weer even met beide benen op de grond mensen. Het zijn nog steeds gewoon paarden hoor Knipoog
Die laatste twee voorbeelden is leuk... Maar doen jullie het ze na? Heeft dat iets te maken met het feit dat het Arabieren zijn? Of met het feit dat het goed opgevoede/goed getrainde paarden zijn? Hoe leuk ik Arabieren ook vind, ik denk toch echt het laatste... Lachen


Het was denk ik alleen maar bedoeld om te laten zien dat je zoiets echt niet met een zenuwpees voor elkaar krijgt..

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:22

Ach joh, laat gaan. Is 'l*llen' tegen de bierkaai.
Als wij maar weten hoe het zit Knipoog Clown Pling Cool

* if you breed arabians, you breed love*

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:09

horseranch schreef:
Ach joh, laat gaan. Is 'l*llen' tegen de bierkaai.
Als wij maar weten hoe het zit Knipoog Clown Pling Cool

* if you breed arabians, you breed love*


en daar ben ik het helemaal mee eens kan er niks anders aan toevoegen

groetjes bren

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:29

joepje schreef:
NienkeMulder schreef:
En weer even met beide benen op de grond mensen. Het zijn nog steeds gewoon paarden hoor Knipoog
Die laatste twee voorbeelden is leuk... Maar doen jullie het ze na? Heeft dat iets te maken met het feit dat het Arabieren zijn? Of met het feit dat het goed opgevoede/goed getrainde paarden zijn? Hoe leuk ik Arabieren ook vind, ik denk toch echt het laatste... Lachen


Het was denk ik alleen maar bedoeld om te laten zien dat je zoiets echt niet met een zenuwpees voor elkaar krijgt..

Citaat:
Wie doet dit na met zijn warmbloed paard?
Knipoog

begrijp me niet verkeerd, voor mij ook arabieren en niets anders dan arabieren. Maar als je anderen daarvan wil overtuigen (en waarom zou je eigenlijk, wij weten idd wel beter Knipoog ) dan met je dat toch echt op een andere toon proberen. Dit topic klinkt bijna sekte-achtig *LOL*