Arabian Fever

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elfie

Berichten: 776
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:59

Anouar15 schreef:
Ik zie bij de meeste arabieren dat ze zo'n dikke hals erop hebben. Mijn paard heeft dat ook en iedereen zegt dat dat niet goed is, dat de schoft het hoogste punt moet zijn. Maar ik krijg dat gewoon niet voor elkaar. Is dat dan echt een eigenschap van arabieren of rij ik gewoon verkeerd?


Hoi Anouar, ik neem aan dat ze bedoelen dat het punt tussen de oren het hoogste punt moet zijn. Op jou foto is het middenste deel van de hals het hoogste punt terwijl in de klassieke Duitse dressuur er naar gestreefd wordt dat het punt tussen de oren het hoogste punt wordt. Naar deze oprichting moet naartoe gewerkt worden, voordat deze oprichting bereikt kan worden moet er eerst aan een aantal andere dingen gewerkt worden (takt, ontspanning, aanleuning etc).
Ik heb zelf ook een arabier die aanvankelijk bijna geheel uit zichzelf aan de teugel liep, maar hierbij zocht hij steun op mijn handen, durfde hij soms zijn rug wegdrukken en was er ook weinig achterhand gebruik. Nu heb ik een goede instructrice en is het eerste waar we mee bezig zijn het op eigen benen lopen, met goed rug- en achterhand gebruik. De laatste les was meneer nogal lastig omdat hij nu echt serieus aan het werk gezet wordt en hij het moeilijk vindt om die achterhand er echt bij te houden, maar we komen er wel!
Bij mij is dus ook het punt tussen de oren niet het hoogste punt, maar dat is zowel een beetje het uiteindelijke doel waar we naartoe werken...

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:36

Die van mij heeft ook veel moeite met z'n achterhand echt goed te gebruiken. Z'n achterbenen zijn vrij recht (wat wel vaker bij arabieren voorkomt) en daardoor kan hij ze moeilijk buigen. En omdat hij ze niet goed buigt zet hij ze heel ver onder z'n lichaam en heel snel op de achterkant van z'n voorbenen. Nu heeft hij daar ook wat op bedacht: heel wijdbeens lopen zodat z'n achterbenen om z'n voorbenen heen gaan. En daardoor zet hij z'n binnenachterbeen op de volte niet onder z'n lijf, maar er naast.

noddyrulez
Berichten: 72
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:59

Heyzz ik ben ook een arabieren gek ik heb hier een plaatje die k heel mooi vind
Afbeelding
wat vinden jullie ervan??

groetjes

lotjuhh

Berichten: 916
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: hendrik-ido-ambacht

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:41

zo die is wel errig mooi zeg Haha!

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 21:43

noddyrulez schreef:
Heyzz ik ben ook een arabieren gek ik heb hier een plaatje die k heel mooi vind
Afbeelding
wat vinden jullie ervan??

groetjes


Das een van de eerste plaatjes die ik zag Haha! ik heb misschien nog niet alle arabierenplaatjes gezien, maar wel heel veel! hihi! hij is idd wel erg mooi, maar op bokt hadden ze iets over regels van het gebruikersrecht ofzo

lotjuhh

Berichten: 916
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: hendrik-ido-ambacht

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:33

Ja dat kan wel dat ze het over gebruikersrechten hadden, ik hoorde het ook van iemand.
Echt een mooi foto is het Haha!

lotjuhh

Berichten: 916
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: hendrik-ido-ambacht

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:33

wat is het stil hier zeg Huilen

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:32

lotjuhh schreef:
wat is het stil hier zeg Huilen



tjah...dat heb je als je nix meer weet Tong uitsteken

lotjuhh

Berichten: 916
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: hendrik-ido-ambacht

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:13

ja dat is waaar Knipoog

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:02

en het andere topic over arabieren ineens gesloten is Verdrietig

groetjes bren

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:27

Karin schreef:
Manuutje1990 schreef:
Ik heb verderest niks tegen Arabieren... Ieder zijn eigen smaak.. Lachen Ja
Maar waar ik me soms wel wat aan kan ergeren is, dat tegenwoordig erg veel paardenrassen "veredeld" worden met Arabier.. Dat vind ik dus echt niks.. Ik vind dat het een ras verpest.. Niet vanwege de Arabier natuurlijk.. Maar omdat tegenwoordig alles rank moet zijn, en geschikt voor topsport.. Hetzelfde idee dat als je aan een volbloed koudbloed gaat toevoegen, zodat de volboed meer trekvast word bijvoorbeeld.. Dan is het zonde van het volbloedras..
Er zijn genoeg paardenrassen, voor ieder wat wils.. Dus waarom moet ern dan nog overal Arabisch Volbloed aan toegevoegd worden..?


Wat zou het NRPS hiervan zeggen? Schijnheilig



IDD Boos! joehoe het worden het meest als recreatie paarden gebruikt..

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:27

calypso1989 schreef:


IDD Boos! joehoe het worden het meest als recreatie paarden gebruikt..



Ik volg het even niet>>Welk ras word meest als recreatie gebruikt??

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:20

Wie o wie gaan er met hun Arabier naar de barokke wedstrijd in Aerdenhout op 22 mei?
Ik heb eindelijk weer vervoer dus ik heb me opgegeven, maar ik hoop echt niet de enige te zijn die daar met een Arabier rondtuft.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:26

Is een arabier dan een barokke paard Blond Wist ik niet?

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:11

Voor het eerst mogen Arabieren ook meedoen. Leuk toch?

machonoekie
Berichten: 119
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:39

Ik vind het altijd zo jammer dat arabieren altijd zo moeten worden afgekraakt, er zijn zo ontzettend veel vooroordelen.
Voorbeeld:

Hoefsmid komt: ow dat is een arabier, nou moet ik wel een praam gebruiken.
Dierenarts: oh ow pas op een arabier, die zijn zo fel!
Houd je je paard wel goed in bedwang.... Verward

Dan staat er bijv. een arab op een manege, moet iemand op dat beestje rijden met het idee van "oh ow straks gaat ie er vandoor".
Arabieren zijn zulke temperamentvolle dieren, ze zijn bijna niet moe te krijgen.
Als je dan zo gespannen op je paard gaat zitten is het, vind ik, logisch dat het ervandoor gaat en aangezein ze zo veel energie hebben is het ook moeilijker ze te stoppen.
Je kan het best gewoon je teugels loslaten hangen, dan wordt het beestje vanzelf weer ontspannen, maar nee laten we eens lekker in dat arme zachte mondje gaan rukken Verdrietig

Sommige mensen denken dat arabieren alleen maar goed zijn voor de show, maar het zijn zulke veelzijdige paarden.
Die mensen die zo denken en dat een arabier zo schrikkerig (en volgens sommigen zelfs bijna gevaarlijk) is, lopen volgens mij gewoon rond met een bord voor hun kop!

De arabier is heel trouw, als hij je vertrouwd volgt hij je blindelings, het is je beste maatje, hij heeft alles voor je over.
Ook zijn ze met rijden zo heerlijk licht, geen geknoei en geklier, als je gewoon ontspannen blijft zitten en de goede hulpen geeft zit je op een wolkje Bloos

Eens een arabier, nooit meer iets anders!!!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:48

machonoekie schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat arabieren altijd zo moeten worden afgekraakt, er zijn zo ontzettend veel vooroordelen.
Voorbeeld:

Hoefsmid komt: ow dat is een arabier, nou moet ik wel een praam gebruiken.
Dierenarts: oh ow pas op een arabier, die zijn zo fel!
Houd je je paard wel goed in bedwang.... Verward

Dan staat er bijv. een arab op een manege, moet iemand op dat beestje rijden met het idee van "oh ow straks gaat ie er vandoor".
Arabieren zijn zulke temperamentvolle dieren, ze zijn bijna niet moe te krijgen.
Als je dan zo gespannen op je paard gaat zitten is het, vind ik, logisch dat het ervandoor gaat en aangezein ze zo veel energie hebben is het ook moeilijker ze te stoppen.
Je kan het best gewoon je teugels loslaten hangen, dan wordt het beestje vanzelf weer ontspannen, maar nee laten we eens lekker in dat arme zachte mondje gaan rukken Verdrietig

Sommige mensen denken dat arabieren alleen maar goed zijn voor de show, maar het zijn zulke veelzijdige paarden.
Die mensen die zo denken en dat een arabier zo schrikkerig (en volgens sommigen zelfs bijna gevaarlijk) is, lopen volgens mij gewoon rond met een bord voor hun kop!

De arabier is heel trouw, als hij je vertrouwd volgt hij je blindelings, het is je beste maatje, hij heeft alles voor je over.
Ook zijn ze met rijden zo heerlijk licht, geen geknoei en geklier, als je gewoon ontspannen blijft zitten en de goede hulpen geeft zit je op een wolkje Bloos

Eens een arabier, nooit meer iets anders!!!


AMEN!!!!! _/-o_

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:08

machonoekie schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat arabieren altijd zo moeten worden afgekraakt, er zijn zo ontzettend veel vooroordelen.
Voorbeeld:

Hoefsmid komt: ow dat is een arabier, nou moet ik wel een praam gebruiken.
Dierenarts: oh ow pas op een arabier, die zijn zo fel!
Houd je je paard wel goed in bedwang.... Verward

Dan staat er bijv. een arab op een manege, moet iemand op dat beestje rijden met het idee van "oh ow straks gaat ie er vandoor".
Arabieren zijn zulke temperamentvolle dieren, ze zijn bijna niet moe te krijgen.
Als je dan zo gespannen op je paard gaat zitten is het, vind ik, logisch dat het ervandoor gaat en aangezein ze zo veel energie hebben is het ook moeilijker ze te stoppen.
Je kan het best gewoon je teugels loslaten hangen, dan wordt het beestje vanzelf weer ontspannen, maar nee laten we eens lekker in dat arme zachte mondje gaan rukken Verdrietig

Sommige mensen denken dat arabieren alleen maar goed zijn voor de show, maar het zijn zulke veelzijdige paarden.
Die mensen die zo denken en dat een arabier zo schrikkerig (en volgens sommigen zelfs bijna gevaarlijk) is, lopen volgens mij gewoon rond met een bord voor hun kop!

De arabier is heel trouw, als hij je vertrouwd volgt hij je blindelings, het is je beste maatje, hij heeft alles voor je over.
Ook zijn ze met rijden zo heerlijk licht, geen geknoei en geklier, als je gewoon ontspannen blijft zitten en de goede hulpen geeft zit je op een wolkje Bloos

Eens een arabier, nooit meer iets anders!!!



Heelemaal mee eens! Als je zenuwachtig op Chesney ga zitten vliegt ze dr ook vandoor! dat heeft niets met de Arabier te maken.

Arabieren zijn niet fel, ze zijn leuk, temperamentvol!

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:59

machonoekie schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat arabieren altijd zo moeten worden afgekraakt, er zijn zo ontzettend veel vooroordelen.
Voorbeeld:

Hoefsmid komt: ow dat is een arabier, nou moet ik wel een praam gebruiken.
Dierenarts: oh ow pas op een arabier, die zijn zo fel!
Houd je je paard wel goed in bedwang.... Verward

Dan staat er bijv. een arab op een manege, moet iemand op dat beestje rijden met het idee van "oh ow straks gaat ie er vandoor".
Arabieren zijn zulke temperamentvolle dieren, ze zijn bijna niet moe te krijgen.
Als je dan zo gespannen op je paard gaat zitten is het, vind ik, logisch dat het ervandoor gaat en aangezein ze zo veel energie hebben is het ook moeilijker ze te stoppen.
Je kan het best gewoon je teugels loslaten hangen, dan wordt het beestje vanzelf weer ontspannen, maar nee laten we eens lekker in dat arme zachte mondje gaan rukken Verdrietig

Sommige mensen denken dat arabieren alleen maar goed zijn voor de show, maar het zijn zulke veelzijdige paarden.
Die mensen die zo denken en dat een arabier zo schrikkerig (en volgens sommigen zelfs bijna gevaarlijk) is, lopen volgens mij gewoon rond met een bord voor hun kop!

De arabier is heel trouw, als hij je vertrouwd volgt hij je blindelings, het is je beste maatje, hij heeft alles voor je over.
Ook zijn ze met rijden zo heerlijk licht, geen geknoei en geklier, als je gewoon ontspannen blijft zitten en de goede hulpen geeft zit je op een wolkje Bloos

Eens een arabier, nooit meer iets anders!!!

amen!!!!!!!!! _/-o_ _/-o_

groetjes bren

idje

Berichten: 1311
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:51

Onze paardentandarts is tenminste van dit vooroordeel afgeholpen.
Toen ze op een avond kwam, had ze tegen haar man gezegd :"Het zal wel heel laat worden, want het is een Arabier!'
Onze Pash was echter super braaf en kon uiteindelijk zonder mondsperder en zonder dat we hem vast hielden gevijld worden.
Alvast weer 1 persoon die haar ideeen over Arabieren heeft moeten bijstellen. Haha!

Shahim
Berichten: 67
Geregistreerd: 14-03-05

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:01

He AV'ers,

ik moet me hier toch ook even moeien hoor. Mijn haar kwam recht als ik sommige reacties las van niet Arabian Lovers.

Hier is mijn ervaring. Ik rij 16 jaar paard, heb bijna alle rassen gehad, zoals, shetland, welsh, fjord, halflinger, franse draver, engelse volbloed, hannoveraan, warmbloed, enzovoort;
Zes jaar geleden begonnen we met arabische paarden, en sindsdien wil ik GEEN ander ras meer. Ik nam vorig jaar dressuurlessen op manegepaarden, heb 4 verschillende gehad en geen enkel die zo luistert als mijn arabiertjes.


Er zijn hier mensen die maar ervaring met 3 arabische paarden hebben, ik heb er 7 thuis staan, waaronder 3 hengsten en ik verzeker je dat zijn de beste karaktertjes die ik ooit gehad heb. Wie kan er bij een 4-jarige hengst of een hengsteveulen in de stal gaan bijliggen???? Ikke wel hoor.

Speciaal voor Wing: Almuayad Al Nakeeb (Hafid Jamil x bint Rebecca) en Shahim zijn 2 heel speciale wezentjes, gisteren zijn we er mee op straat gaan wandelen en die kijken gewoon naar niets om.
--> niet AV fans, dit zijn 2 veulens die pas 2 weken bij mij zijn en helemaal niets gewoon zijn...

Wat is mijn besluit hier: wie 1 keer op een goede arabier gereden heeft wil echt nooit iets anders.
We hebben een meisje die paarden komt inrijden en die wil nu ook niets anders meer, gewoon omdat ze heel snel leren en je kan echt aan zien en voelen hoe ze gaan reageren. Als je respect en liefde aan hen geeft dan krijg je dat 4 keer terug.
De meest leergierige en snel lerende paarden. Mijn ruin kon op 3 dagen gaan knielen, en heb er elke dag mss 10 minuten mee geoefend.

Voor ik het vergeet: Het arabische volbloed paard is het oudste zuiver en meest gefokte paard ter wereld. Van geen enkel ander ras vind je stambomen die zo ver terug gaan en dat draagt zijn vruchten in de eerlijkheid en het karakter van die dier

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:47

...... en de arabier zit foktechnisch het beste in mekaar ........ Knipoog

Kortom: ALLEEN MAAR voordelen. Sorry, ik kan echt geen nadeel bedenken van het arabische ras Bloos They are superb... Pling

** if you love an arabian, you can expect to get love in return **

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:36

Eerst vond ik arabieren ook niet zo leuk. Maar sinds ik mijn arabiertje heb wil ik geen ander ras meer. Dat ik ze eerst niet leuk vond komt gewoon doordat ik er te weinig over wist. Dus dat zou bij de meeste niet-arabieren-fans wel zo zijn, ze weten er gewoon niks van.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:20

nou precies
of ze hebben van die wilde verhalen gehoord over een paard dat een arabier wordt genoemd blijkt het paard achteraf een kruising te zijn met maar een vleugje arabisch bloed en toch ligt het aan de arabier Boos!

Ik ben nu mijn eigen arabje aan het zadelmak maken en inrijden kom ik een van de eerste keren bij ons op de manege. Ow een arabier nou wacht maar even tot iedereen klaar is dan kun je dat wilde beest wel gaan longeren hoor terwijl we rustig staan te wachten gaat het ene paard na het andere paard op de hobbel. Vervolgens ga ik de bak in terwijl er nog een paar aan het uitsappen zijn wordt er gezegd doe je wel voorzichtig!!! en laat mijn arabje rustig haar rondjes draaien zonder dat er ook maar iets gebeurd ze keken hun ogen uit Knipoog
En nu zeggen ze terwijl er nog mensen aan het rijden zijn van kom er maar in hoor die is toch wel braaf. Haha!
En nu blijven ze zich steeds verbazen dat ze constant zo braaf is en velen hebben hierdoor hun vooroordeel toch maar gaan herzien en gaan vragen hoe een arab dan werkelijk is ? en jah de meeste arab kenners weten het antwoord al wel

groetjes bren

Shahim
Berichten: 67
Geregistreerd: 14-03-05

Re: Arabian Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:22

waarom veel mensen denken dat Arabische volbloeden nerveus zijn:

deze mensen halen charisma en nerveusiteit door elkaar