Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Koudbloedjes zijn...

Dik, lui en lelijk!
10 (6%)
Grappig, betrouwbaar en echte maatjes!
75 (45%)
Mooi, lief en schattig!
13 (7%)
Mijn favorite rassen!
48 (28%)
Iets anders...
16 (9%)
Al het voorgaande...
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 166


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:24

mijn paard is een warmbloed en hij is juist vresselijk sloom
dus koudbloedjes hoeven daarom niet sloom te zijn
en lelijk ach ja ieder ras heeft wel een lelijkerd erbij zitten koud of warmbloed

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:31

Ik heb er 1, zou nooit meer een koudbloed willen.

Wat ik op de vorige pagina's las (o.a. betrouwbaar e.d.) is allemaal per paard verschillend, ben het met bepaalde dingen ook echt niet eens.

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:07

Quellian schreef:
Ik heb er 1, zou nooit meer een koudbloed willen.

Wat ik op de vorige pagina's las (o.a. betrouwbaar e.d.) is allemaal per paard verschillend, ben het met bepaalde dingen ook echt niet eens.


Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen Haha! , maar dat is met elk ras.
Over het algemeen is het karakter van een koudbloed: Koel in het hoofd, lief en heel betrouwbaar, ze gaan voor je door het vuur als het moet OK dan!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:41

Mijn koudbloed is super mooi Tong uitsteken ,vurig en niet dik OK dan!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:51

patrice schreef:
Mijn koudbloed is super mooi Tong uitsteken ,vurig en niet dik OK dan!

Ik keek is in je profiel, en je hebt gelijk.. Je hebt een supermooi paard..! *LOL* Tong uitsteken Hahaha

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:30

tja, kan het niet laten even te reageren...
Mijn (iets te dikke) tinker is zeker koel in het hoofd, al kan ze best eventjes ergens van schrikken.
Maar voorwaarts genoeg...ik moet haar vaak eerst even 10 minuten losgallopperen voor we echt aan het werk kunnen.

Weet je wanneer ik het verschil merk?
We hebben eens een stuk oranje dekzeil in de bak gelegd. met 2 KWPN'ers en 2 tinkers.
Geen van de paarden had het eerder gezien.
De beide tinkers stapten er zo overheen. ritselritsel en een van de KWPN'ers vloog toen al overstuur de hele bak door.
Zij hebben het ook geprobeerd; 1 is het gelukt met veel pijn en moeite een heel klein hoekje over te steken. De ruiter van de andere is afgestapt en kreeg haar paard na een half uur en een kilo biks met 1 voetje op het dekzeil. Meer niet....

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:53

fjord x welsh.. koudbloedj toch?
Nou.. lelijk? Néé.. al zeg ik het zelf
Sloom? Néé.. zweep hoef ik niet te gebruiken om haar vooruit te krijgen ^^
Lomp? Nope.. ook niet ^^
Gewoon lekker lief.. eigenwijs en niet een hongerlat..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:59

mijn koudbloed kun je alles mee. hier het bewijs. 10 minuten ervoor had ze werkelijk nog nooit voor de slee gestaan. gewoon ideetje, en slee erachter geknoopt en ik reed er zo mee weg.
en nee, niet slomigheid, maar gewoon een cool karakter!
Afbeelding

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 01:01

Gave foto! Lijkt me heerlijk zo'n koel karakter. Moet zeggen dat veel politietraining bij mijn kijkerige kwpn-merrietje ook wel vruchten af heeft geworpen hoor. Maar ja, nu nog al die enge bomen en struiken, hihi

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:10

mijn koud bloedje is niet sloom en niet lelijjk ... maar wel dik .. ( tja 3 maanden rust met een land vol grasjes ... nee dan blijft hij egt niet slank.. ( ijslander .. hij is een zwaar type)
koudbloedjes zijn leuk

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:21

Krijgen we dit weer. Deze 'discussie' is al 1000 keer gehouden. En er komt telkens uit dat koudbloeden eigenlijk hele leuke paarden zijn.

Ben het er wel mee eens, koudbloeden zijn niet lui, lelijk en dik. Dat is per paard verschillend, ik ken genoeg lelijke warmbloeden. Maar ook genoeg lelijke haflingers. Ken ook veel knappe warmbloeden, en knappe koudbloeden.
Ik ben verliefd geworden op Hieke, en dat was toevallig een koudbloed. Het ligt gewoon aan het paard.

Maar over het algemeen zijn koudbloeden iets koeler in de kop. Uitzonderingen daargelaten.
Neem bijv. de haflinger, over het algemeen niet zulke ruime gangen. Zijn eigenlijk bergpaarden. Ik vind het geweldige paarden, rijdt zelf ook met mn haflinger wedstrijden. Ik baal er vaak ook enorm van als mensen me mensen zeggen: met een haf op concours?! Daar begin je toch niet aan!? Maar het is wel zo dat ze over het algemeen minder geschikt zijn. (weer: uitzonderingen daargelaten) Kunnen al die koudbloedfans wel roepen: Mijn fjord (bijv.) kan alles net zo goed als een dressuurgefokte kwpn, of een springgefokte hannoveraan, maar dat gaat gewoon niet op!
Dat betekent niet dat ze ongeschikt zijn.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:34

Wou eraan toevoegen:

Soms lijkt het wel alsof koudbloedje lelijk, lui en dik worden gemaakt.

Vaak wordt er geen rekening mee gehouden dat fjorden & haflingers bijv. van nature niet gewend zijn aan overvolle weides en eten in overvloed. Deze paarden eten vaak aan een stuk door.
Ze worden de hele dag in een groene wei gezet, worden dan lui omdat ze zo dik zijn. Kunnen niet meer fijn bewegen.

Moeilijk uit te leggen, maar snappen jullie mijn idee een beetje..

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 01:58

Ik ben het er dus niet mee eens.
Ik heb zelf een haflinger en hij is absoluut
de mooiste pony die ik ken hij is ook echt
niet lui maar er zit best pit in. Wel wordt hij snel
te dik, dus moet ik echt oppassen met de mate van
et voer.

mijn voorkeur gaat uit naar koudbloedpaarden. ik vind ze heel mooi en het relaxde karakter staat me aan.

Sommige warmbloedpaarden vind ik echt super. Soms zie ik kwpn-ers in het fotoboek voorbijrazen waarvan ik denk: wooow
ik vind bij langerna niet alle koudbloedpaarden mooi en de warmbloeden lelijk.... het verschilt per paard.

NTuinenburg
Berichten: 1502
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 02:01

Tank niet hoor
Hij is zelfs aan de dunne kant, (je kan zn ribben net niet zien) maar doordat het een belgisch trekpaard is lijkt ie net heel dik :S. Het is nu nog een kleintje, moet nog veel groter/breder worden.
Ik kan er van alles mee: crossen, springen, dressuren, zonder zadel (eventueel later voor de kar), teveel om op te noemen eigenlijk. En het is een echte hittepit dus
Ik vind hem voor zn ras ook heel mooi, ga binnenkort keuringen met hem starten

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:49

Koudbloedjes zijn gaaf
Ik verzorg een haflinger, die is wel dik maar absoluut niet lui en lelijk.
Ik verzorg ook een haflinger X arabier en die is alles behalve sloom/lui!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:05

Mee eens!!
Ik heb ook een koudbloed. Die kan nog aardig wat hoor!!

picachu
Berichten: 29
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Kerkrade

Re: Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:54

hai, helemaal gelijk heb je, het zijn super paardjes, ik heb een zwarte Tinker en een 3/4 Arabiertje, en qua karakter, nou.... doe de Tinker maar, veel relaxter zonder een moment lui te zijn en zonder al die volbloed "fratsen" hahaha.....

groetjes

Ellen21

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:07

Ik vind het altijd wel leuk als ik met andere mensen een bosrit ga maken. Dan kan mijn haflingermerrie onwijs zichzelf zitten opfokken en dan lijkt het op alles behalve op een koudbloed En dan die gezichten van de mensen die meerijden.... Dan krijg je altijd te horen: "Ik dacht dat haflingers altijd heel rustig waren?"

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:48

ik vind koudbloeden prachtige paarden
heb vroeger dikwijls op hafjes gereden, en lui vond ik ze niet, sommige waren juist de hevigste
en een dikkerdje heeft wel zijn charmes, vind het net grote knuffelberen
lelijk vind ik ze zeker niet, elk paard heeft wel een mooi kantje, tenslotte telt het karakter en niet hoe het dier eruit ziet.

vind koudbloeden geweldig, maar hou het zelf liever bij mijn arabier

Freshh

Berichten: 85
Geregistreerd: 25-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:50

Ik vind nooit dat je een paard lelijk mag niet, dus koudbloedjes zijn zeker niet lelijk! Ik heb het meeste met warmbloedjes, maar vind koudbloedjes ook erg leuk. Ik denk dat het ervan afhangt op wat voor type je valt. Ik zal nooit kunnen zeggen dat koudbloedjes lelijk zijn omdat ik gewoon weet dat dat niet zo is en dat het pure onzin is. & BTW er word dat altijd gezegd dat iedereen het altijd zo leuk vind dat elk mens anders is? Nou datzelfde is ook zo bij paarden, koudbloedjes zijn anders dan warmbloedjes en dat vind ik er nou zo leuk aan!

Sunshine1

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:31

mijn koudbloed fjord is hoemaal niet dik, absoluut NIET lui, en al helemaal niet lelijk kijk maar

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:56

mijn vz-pony is fjord.
lui: neee, iets TE vlot af en toe
dik: Nee, ze heeft gewoon spieren
lelijk: Wat de 1 lelijk vind,vind de ander mooi.Ik hou wel van een beetje stevige paarden. als ze er zo fijntjes uit zien lijkt het net of ze ieder moment hun benen kennen breken.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:09

ja, ik weet ook wel dat mijn tinkertje nooit Grand Prix zal lopen...
Maar dat is nou net de denkfout die sommige "sportpaard"(met keel-r)
maken. Die ruiters die zelf vaak nauwelijks in de M rijden en denken dat ze topsport bedrijven.
Gelukkig hebben we het over de basissport en dat is volgens mij voor bijna ieder niet-gehandicapt paard met normale gangen mogelijk.

Laten we wel wezen; na de basissport, laten we zeggen vanaf ZZ licht, valt voor heel veel warmbloedjes ook het doek. Ze mogen misschien wel wat meer talent hebben, maar enige bescheidenheid zou ook hen wel sieren.

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:11

Ik heb zelf een boerehaf, een echte koudbloed. Hij is heel erg stoer en lekker cool van karakter, altijd relaxed. Hij is een enorme tank, maar geen racer. Ik hou er toch niet van om alsmaar te raggen. Een voordeel aan de meeste koudbloedpaarden is dat je er ook heerlijk stevig op zit !! Ik heb liever een koudbloed dan wat voor ander soort dan ook !!

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Re: Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:42

dik, dat kunnen alle paarden zijn.... lui, kunnen opnieuw alle paarden zijn en lelijk dus ook
iedereen vind een ander soort paard mooi, en ik vind de koudbloedpaarden iets sierlijks hebben wat warmbloeden niet hebben maar andersom ook... je moet er gewoon van houden en ik doe dat...