Shet met tatoeage, zonder papier! Ervaringen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:28

JOEPIE na iedere dag dezelfde mail naar het stamboek gestuurd te hebben heb ik eindelijk contact !
Kreeg vandaag dit mailtje terug :

We hebben vorige week opnieuw onze inspecteur erover aangesproken een aantal inspecties in Noord Holland nu eindelijk eens af te werken. Ik verwacht dus dat je nu op korte termijn een telefoontje krijgt.


Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:20

laura2span schreef:
hoi,
ik heb ook een shet met een s in haar nek een een tatoo in haar lip.
ik heb alleen nooit van mijn vader mogen bellen omdat als ze ooit gestolen is en je moet haar afgeven is toch jammer.

nu is ze een tijdje terug gechipt en staat ze dus op mijn naam dus nu wil ik binnenkort wel eens gaan uitzoeken wat voor pony ik eigenlijk heb.

weet iemand of dat het stamboek dan ook weet wat de pony heeft gelopen want ze schijnt uit een vierspan te komen dus ben ik wel benieuwd welk vierspan Lachen


Weet je toevallig ook hou oud je shet ongeveer is?

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:21

Max schreef:
JOEPIE na iedere dag dezelfde mail naar het stamboek gestuurd te hebben heb ik eindelijk contact !
Kreeg vandaag dit mailtje terug :

We hebben vorige week opnieuw onze inspecteur erover aangesproken een aantal inspecties in Noord Holland nu eindelijk eens af te werken. Ik verwacht dus dat je nu op korte termijn een telefoontje krijgt.


Helaas, leuk een inspecteur, maar wil eigenlijk wel eerst meer weten voordat ik zo'n man langs laat komen.
Ziz, heb het er morgen wel met je over!

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:40

Je hebt een inspecteur nodig om het nummer officieel te bepalen. En zonder het nummer kun je geen informatie opvragen. Het zal je verbazen dat hun een heel ander nummer zien als jij !

laura2span

Berichten: 2058
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:16

ja!!

omdat ze laatst gechipt is moest de veearts haar leeftijd vaststellen. hij schatte haar op ong 13 jaar.

tatoëren gebeurd trouwens al 11 jaar niet meer is mij verteld...

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:10

Max schreef:
Je hebt een inspecteur nodig om het nummer officieel te bepalen. En zonder het nummer kun je geen informatie opvragen. Het zal je verbazen dat hun een heel ander nummer zien als jij !


Hehe zal het heel knap vinden als hun er een nummer van kunnen maken... Bloos!

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:11

laura2span schreef:
ja!!

omdat ze laatst gechipt is moest de veearts haar leeftijd vaststellen. hij schatte haar op ong 13 jaar.

tatoëren gebeurd trouwens al 11 jaar niet meer is mij verteld...


Kijk en dit kan ik dus niet uitstaan, de ene keer vertellen ze dit en de andere keer dat. Clown
Mij is dus verteld dat tatoeren al sinds de jaren 80 niet meer gebeurd... Verward

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:18

Laura2span en Sassieja, dat zat waarschijnlijk over het brandmerken gaan, niet over het tatoeren.

Roosje van 3 is nl nog getatoeerd. Dennis is 3 jaar geleden ook nog getatoeerd. Ukkie van 5 maanden niet meer omdat het chippen verplicht geworden is(chip en tatoo is dubbel op, vandaar nu enkel chippen).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:35

Vorig jaar ben ik bij mijn shet ook een tatoo tegen gekomen. Ben toen rond januari begonnen met het stamboek. Eerst lid geworden, veel heen en weer gebeld en gemaild. In maart kwam de inspecteur. Pony's gechipt, Hanna (de desbetreffende shet, zie profiel) linear gescoord en gegevens opgenomen (stokmaat, kleur, +/- leeftijd ect.). Toen een hele tijd moeten wachten maar na een paar maand kreeg ik haar papieren, EINDELIJK! Ik werd helemaal ziek van het stamboek, het duurde me veel te lang,maar zoals ik hier hoor, ging het dus BIJ MIJ wel aardig snel ... Knipoog Zit nu alleen NOG STEEDS op het linearscore formulier te wachten. Bleek dat ik die die dag al had moeten krijgen, is niet gebeurt... Heb er achteraan gemaild en gebeld, ze zouden hem METEEN DEZELFDE DAG naar me toe sturen ... Hmm... De post doet er wel hééééél erg lang over, minstens 2 maanden ... Verward Knipoog

Zwanehoef's Dexter FK ~ mennen dressuur M + 11 / mennen vaardigheid L + 6 / SGMW e.po. kl1+2
2014 Reservekampioen outdoor district Noord L vaardigheid enkelspan pony
2015 Indoorkampioen district Noord L dressuur enkelspan pony ~ Fries kampioen B dressuur categorie A/B
2016 District kampioen Noord klasse 3 SGMW dubbelspan pony

laura2span

Berichten: 2058
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:04

oh ja ik bedoelde brandmerken.... oops foutje!
mij is dus verteld dat dat al 11 jaar niet meer gebeurd en dan denk ik dus dat mijn shet een van de laatste moet zijn met brandmerk...

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:06

Mmm, ben nu gewoon echt vastbesloten om haar papier te achterhalen.
Helaas heb ik echt geen idee waar ik moet beginnen....
Jullie een idee?

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:10

Sassieja schreef:
Mmm, ben nu gewoon echt vastbesloten om haar papier te achterhalen.
Helaas heb ik echt geen idee waar ik moet beginnen....
Jullie een idee?


Als hier de keurmeest komt mail ik je wel dan moet je gewoon even hier komen met je shet. Hij kan in iedergeval het nummer bepalen en je misschien meer vertellen.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:23

Max schreef:
Als hier de keurmeest komt mail ik je wel dan moet je gewoon even hier komen met je shet. Hij kan in iedergeval het nummer bepalen en je misschien meer vertellen.


Is goed Tamara, dan hebben we misschien een begin.
Zal wel alvast een beetje aan de gang gaan, om te kijken of ik van te voren al wat te weten kan komen.
In ieder geval bedankt! OK dan!

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:48

Mijn moed begint weer te zakken en vandaag is de zoveelste brief naar het NSPS gestuurd. Nu toch echt wel met een boze toon en met dreiging van het opzeggen van mijn lidmaatschap.
Technisch gezien mag ik niet eens met haar aangespannen rijden aangezien het stamboek ook nog niet gechipt heeft. Ik begin het zat te worden.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:38

Max schreef:
Mijn moed begint weer te zakken en vandaag is de zoveelste brief naar het NSPS gestuurd. Nu toch echt wel met een boze toon en met dreiging van het opzeggen van mijn lidmaatschap.
Technisch gezien mag ik niet eens met haar aangespannen rijden aangezien het stamboek ook nog niet gechipt heeft. Ik begin het zat te worden.


Ik snap dat echt niet hoor, is het nou echt zo moeilijk om even zo'n man te sturen? Boos!

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-04 19:56

Eindelijk actie!!!
Vandaag weer het NSPS gebeld en gevraagd naar dhr Steenbergen. Mijn verhaal gedaan en nu blijkt dus dat die inspecteur ook een haar had moeten trekken voor eventueel DNA onderzoek. Deze inspecteur heeft trouwens nooit iets doorgegeven aan het stamboek Verward
Dhr Steenbergen was erg verontwaardigd dat de inspecteur zich er eigenlijk zo makkelijk vanaf had gemaakt en hij gaat ervoor zorgen dat de inspecteur mij belt voor het het trekken van die haar/tweede inspectie. OK dan!
Volgens Steenbergen moeten de papieren van Jolly achterhaald kunnen worden *LOL* dus ik ben benieuwd!!!

Hopelijk weet ik over niet al te lange tijd de stamboeknaam van Jolly en wie zijn voorouders zijn!!

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:58

Bij de pony van Max en die van Sassieja is donderdag een inspecteur geweest.
Ze zullen allebei zelf wel vertellen hoe het gegaan is Knipoog.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:58

Jollybollie schreef:
Eindelijk actie!!!
Vandaag weer het NSPS gebeld en gevraagd naar dhr Steenbergen. Mijn verhaal gedaan en nu blijkt dus dat die inspecteur ook een haar had moeten trekken voor eventueel DNA onderzoek. Deze inspecteur heeft trouwens nooit iets doorgegeven aan het stamboek Verward
Dhr Steenbergen was erg verontwaardigd dat de inspecteur zich er eigenlijk zo makkelijk vanaf had gemaakt en hij gaat ervoor zorgen dat de inspecteur mij belt voor het het trekken van die haar/tweede inspectie. OK dan!
Volgens Steenbergen moeten de papieren van Jolly achterhaald kunnen worden *LOL* dus ik ben benieuwd!!!

Hopelijk weet ik over niet al te lange tijd de stamboeknaam van Jolly en wie zijn voorouders zijn!!


o, o als ik dit weer lees begint mijn moed te zakken. Ook hier is geen DNA getrokken. Ik ga maandag maar weer bellen.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:25

Max schreef:
o, o als ik dit weer lees begint mijn moed te zakken. Ook hier is geen DNA getrokken. Ik ga maandag maar weer bellen.


Hehe Tamara vraag je dan ook meteen of ze je telefoonrekening betalen? Knipoog Haha!
Ik snap toch echt helemaal niets van dat NSPS, we zullen het wel horen...hoop ik...... Knipoog

De inspecteur was idd donderdag bij Max geweest en aangezien Max een klein endje van mijn pony staat, waren ik en Dennis er ook maar heen geweest.
Helaas waren we wat aan de late kant, maar we kwamen ze onderweg tegen, zadel eraf gehesen en toen werd ze gemeten op 1.04, terwijl ze mij toch veel groter leek maargoed.
Vervolgens vroeg de inspecteur of ze gechipt was, dat is ze inderdaad, en zoals volgens mij de regels van het chippen zijn, is dat ze aan de linkerkant gechipt is.
Zat die inspecteur dus met z'n chipregistratie-ding aan de rechterkant van haar hals, en toen ik opmerkte dat ze aan de linkerkant gechipt was zei hij dat ze normaal altijd aan de rechterkant gechipt worden...

Maarja ik nam aan dat mijn VA toch wel weet aan welke kant het hoort, komen we daarna bij Max aan, een waarempel: de pony van Max is net door de inspecteur gechipt aan de linkerkant, dus ik vond het toch wel weer echt zo'n NSPS blunder.... Cool

Over 2 weken horen we of ze wat gevonden hebben, en ik ben echt ontzettend nieuwschierig! Bloos! Bloos
Ze moeten het ook echt niet langer dan 2 weken laten duren, anders hebben ze echt een groot probleem.... Bloos! Bloos
* Nee hoor, ben niet nieuwschierig* Tong uitsteken

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-04 21:01

Tja het NSPS en haar inspecteurs!!
Als het nou erg lang gaat duren zou ik gewoon vragen naar dhr Steenbergen volgens mij is dat een beetje het opperhoofd Tong uitsteken

Ben trouwens benieuwd wanneer de inspecteur belt voor een afspraak...

Succes in ieder geval!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:58

Wat een gedoe zeg! Misschien moeten ze eens wat nieuwe inspecteurs aannemen. Ik zal voor jullie duimen dat het nu op gaat schieten.

Kerstmuts

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 09:46

Nou ik meld me aan als inspecteur hoor, leuk baantje !
Nee zonder gekheid ik denk dat ik maar eens een open sollicitatie die kant op ga sturen je weet het nooit.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:19

Max schreef:
Nou ik meld me aan als inspecteur hoor, leuk baantje !
Nee zonder gekheid ik denk dat ik maar eens een open sollicitatie die kant op ga sturen je weet het nooit.


Doe dat nou maar niet Tamara, als jij er dan gaat werken en alles gebeurd wel zoals het hoort weten de Shetlandeigenaren ook niet wat hun overkomt..... Haha! Tong uitsteken

Ben je ook al lekker zenuwachtig? Vingers aflikken Schijnheilig

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

SeSch
Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Shet met tatoeage, zonder papier! Ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:09

zijn jullie er inmiddels al achter welke naam jullie pony heeft? Alles goedgekomen?

En klopt, ja, Liske v. Someren en v. Steenbergen zijn tenminste mensen die je helpen...hele aardige mensen.

Alleen jammer dat het stamboek soms zo moeilijk over doet om al die dingen...

Trouwens...wij hadden een Engelse merrie, die waren ook gebrandmerkt in de hals met een S

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Shet met tatoeage, zonder papier! Ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:01

vaag

~~~ Flair and Respect ~~~
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd door de stront
Je hebt paardenmensen, en mensen met paarden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers