IBOP onder het zadel shetten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
regina

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: Kesteren

IBOP onder het zadel shetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 16:51

wie weet wat er voor gevraagd word? B of B voor ab pony's? of L?

ik wil namelijk graag IBOP gaan rijden met mijn shettie!

kan nog net! gloof dat ut tot 14 jaar is!

maaruh...

ik ben mn shet aan t inrijden en wil graag een ibop proefie rijden maar wil wel weten wat er gevraagd word!

xxx ilona

Regina, Wrangler, Aurelia-Aimée, Elgin en Palona :+:
Regina op 1 juni bevallen, bonte hengst! regina @ [KS-ITP] Geboren: schattige NSPS bonte hengst!
Shetlandbokker #3


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:22

Als je eventjes de verder kijk als je een topic opent had je kunnen zien dat ik dit vandaag gepost had:
[RP] IBOP proeven voor Shetlanders

Dit zijn de eisen voor de IBOP proef. Volgens mij zit er geen maximale leeftijd van ruiter of pony aan vast maar dat weet ik niet zeker. Van de ruiter iig niet, want ik(ik ben 19) mag ook een IBOP rijden en ga dat ook doen.
Citaat:
Voor de Ibopproef moet de pony ongeveer het niveau van een Cat. A/B Klasse L1 proef moeten rijden en een springparcours van 8 hindernissen op ongeveer 45 cm hoog moeten springen.
De pony wordt beoordeelt en niet de ruiter of de proefgerichte manier van rijden. Dus als een volte niet zo mooi rond is heeft dit weinig invloed op de punten, maar doordat het niet mooi rond is zal de stelling niet optimaal zijn en dat telt wel zwaar mee in de punten. Stap, draf en galop worden bekeken en tellen behoorlijk zwaar mee. Als de pony van nature heel korte gangen heeft zal het dus moeilijk zijn om een Certificaat te behalen. Verder wordt gekeken naar b.v. stelling, houding, temperament en werklust. Het springen telt hoofdzakelijk mee voor temperament, werklust en karakter.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:27

Ik had het NSPS gemild omdat ik met Zorro ook IBOP wil gaan rijden. Zorro is ook 14 jaar dus die leeftijd kan iig. Volgens mij is er ook geen leeftijdslimiet voor de ruiter, ik ben 26...

Weet iemand toevallig wanneer en waar ze zijn??

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:16

irene heeft het stamboek gister gemailt om te vragen wanneer er weer proeven gehouden worden omdat ik met Roos heen wil Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:21

Heb alleen nog steeds geen antwoord van ze gehad Boos!

Wacht nog tot woensdagochtend en als ik dan nog niets gehoord heb, ga ik ze bellen Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers