Hoe houden jullie je Friezen zo zwart?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sher
Berichten: 959
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Hoe houden jullie je Friezen zo zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:07

handige tips

Anoniem

Re: Hoe houden jullie je Friezen zo zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:26

In de zomer s'nachts buiten laten lopen tot een uur of 10.00 en als het een hete zomer is eerder binnen halen. Overdag dus niet in de zon zetten.

Sommige zwarte paarden blijven zwart in de zomer in de zon en sommigen dus niet. Ik heb een zwart paard maar in de zomer kan hij dus oranje worden Wel heeft hij een vliegendeken op.

Nu hebben we een zachte winter gehad met nog veel zon en toen liep hij overdag zonder dek buiten. Normaal is hij in de winter pikzwart, nu dus chocoladebruin.

Dus heb je een Fries die niet in in zijn genen echt pikzwart is en daardoor makkelijker bruin wordt, uit de felle zon halen, dus avondzon, nacht en vroege ochtendzon. Zwarte paarden hebben het overigens sneller bloedheet in de volle zon dan andere kleuren en dan haal ik zowiezo mijn paard uit de zon. Het zweet doet hem dan ook verkleuren.

Luna2
Berichten: 164
Geregistreerd: 26-06-05

Re: Hoe houden jullie je Friezen zo zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:35


Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:12

Ik doe er helemaal niks tegen
Hij word bijna niet bruin, en ik krijg vaak complimentjes dat hij zo mooi zwart is

Ocorde
Berichten: 293
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hoe houden jullie je Friezen zo zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:04

Bij onze friese fokmerrie maakt het heel erg uit wat voor voer ze krijgt, hier reageert ze sterk op wat betreft haar vacht. Maar ik denk dat dit toch wel verschilt per paard en het ene paard wordt sneller bruin dan het andere. Maar als iemand DE supertip weet dan wil ik het ook heel graag weten

Groetjes Jinke