Wie heeft er een welsh Cob?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:40

Gaat er hier nog iemand naar de Sportdag?

Ik ga niet naar de Welsh Cobdag omdat ik aman en mij al had aangemeld bij de Sportdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:44

kan je ergens info krijgen over die twee dagen marrie? ik wil binnenkort echt nara zo'n dag/keuring gaan! Tot nu toe is het er nog niet van gekomen!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:56

Nou ja, wat ik zo even weet. De Welsh Sportdag wordt georganiseerd door het stamboek. Die net als de keuringen wel te vinden zijn op de website van het NWPCS.
Dit jaar is er alleen nog de late veulenkeuring in Breukelen volgens mij qua keuring.

De Welsh Cobdag. Een dag voor alleen Cobs, en echt voor de gezelligheid wordt georganiseerd door de Welsh Cob club. Er wordt bij het NWPCS weleens melding gemaakt, maar heeft er dus voor de rest niet echt mee te maken. Er wordt op die dag onder het zadel gereden, maar ook voor de kar. En dan dressuur, maar ook behendigheid. Ik geloof dat ze nu iets met ponyvoetbal willen doen, en nog iets. Met de kar ook dressuur, en kegeltjes. En dan bij beiden nog bestgaande rijpony en menpony.
Mocht iemand hierheen willen en het adres nog zoeken moet je even een pb sturen, dan zoek ik het op. Het is in Leersum.

Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:33

Hallo allemaal ik heb sinds 2 weken een welsh cob merrie van 4 jaar, ze heet Mystery en is donkerbruin. Ze is 6 maanden onder het zadel. Ze heeft geen papieren, voor foto's zie mijn profiel.

Groetjes Roxana

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 14:09

leuk paardje!

Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:37

Flirtvogel thnx!! Die van jou is ook erg leuk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:05

das idd een leuk cob roxy20!

bedankt dyonne! ik ga maar eens kijken of iemand zin heeft om mee te gaan! lijk tme wel leuk, ook al ka ik nergens aan meedoen met Jol!

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:09

Eilandje schreef:
Kan het zijn dat jouw veulen dezelfde vader heeft als mijn partbred?(Cappells Black Beauty) Ik meen je naam te herkennen van op een ander forum...


Inderdaad mijn veulen heeft dezelfde vader als jou paard. Hoe stelt ze het trouwens, ben wel benieuwd te weten hoe hun karakter zoal is, ik heb ook nog af en toe contact met een ander meisje dat daar ook een veulen gekocht heeft en die is echt wel koppig met zijn momenten Knipoog

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:36

Ebro schreef:
Inderdaad mijn veulen heeft dezelfde vader als jou paard. Hoe stelt ze het trouwens, ben wel benieuwd te weten hoe hun karakter zoal is, ik heb ook nog af en toe contact met een ander meisje dat daar ook een veulen gekocht heeft en die is echt wel koppig met zijn momenten Knipoog


Met Indra gaat het het erg goed. Het inrijden is probleemloos gegaan, en nu staat ze een klein maandje fulltime op de wei omdat ik zelf rugproblemen heb. Ze mag nog even vakantievieren dus voor het echte werk begint Lachen Eind september komt ze weer naar stal en ga ik weer met haar aan het werk. In de omgang is ze een echte knuffelkont geworden, een erg aanhankelijk en braaf paard. Over haar karakter geen klachten dus! Als je eens in de omgeving bent en zin hebt kom je maar eens kijken zou ik zeggen, ze staat in Wespelaar, da's niet zo ver van Werchter...

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:12

Ik wil haar zeker wel eens komen bekijken, tis inderdaad niet ver rijden, mijn paarden staan in Holsbeek, dus dan weer niet zo ver van bij jou, kan je ook wel eens komen kijken.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:34

Ebro schreef:
Ik wil haar zeker wel eens komen bekijken, tis inderdaad niet ver rijden, mijn paarden staan in Holsbeek, dus dan weer niet zo ver van bij jou, kan je ook wel eens komen kijken.


Ok, afgesproken! Nu vind Indra haar grassprietjes interessanter denk ik maar vanaf eind september staat ze weer op stal en ben je welkom. Laat maar iets horen als je eens tijd hebt! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:55

[paard]'s ouders:

Vader: Fronarth Telynor
Moeder:Sparkling Debutante

zijn hier mensen die ervaring hebben met deze cobs? ik heb de ouders op foto's en ik persoonlijk vind het erg mooie paardjes!

Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:47

Fronarth Telynor ken ik wel. Een lieve hengst hoor.
En Sparkling Debutante liep op de CK met de prijsuitreiking, volgens mij van de Welsh Cup.
Dit is haar toch:
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Foto's/aug/aP8210114.jpg[/img]

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:33

Ik rijd dus ook een welsh cob zoals idje al zei! Ondertussen heeft hij 2x L2 gelopen en op 4 proefjes 7 winstpunten weten te bemachtigen, met een 1 2e en 3 1e plaatsen!! Tot nu toe heeft hij nog altijd prijs en winst gehad tussen de grote dressuurgefokte paarden met bekende vaders er achter! Ben dus best trots op hem!

Dit is em dan!
Afbeelding