wedstrijden op een draver

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

wedstrijden op een draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 20:41

heej

Ik weet niet of dit topic wel in dit forum thuis hoort maar anders weet ik het niet.
Ik ga volgend jaar wedstrijden rijden (dressuur) met mijn paard dat is een draver (amerikaanse).
Heeft iemand ervaring met wedstijden met dravers en tips?
En wat vinden jurys van dravers? Ik had gehoord dat (de meesten) niet zo voor op dravers waren.
Maar als je ervaringen hebt en tips hoor ik het graag!!!

Groetjes

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 06:16

veel succes in ieder geval

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:35

Als je je paard netjes rijdt, krijg je gewoon de punten die je verdient. Ik heb er nooit iets van gemerkt dat de jury iets tegen dravers zou hebben.

Je hebt het gewoon moeilijker omdat een draver toch andere gangen heeft dan een warmbloed, maar met goede les en netjes rijden kom je toch een heel eind Lachen.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:45

oke bedankt rij je zelf ook wedstrijden met dravers promptertje?

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:57

Niet meer More, maar ik heb met Danny veel wedstrijden gereden, via onze landelijke rijvereniging. Ging altijd best, ik heb nooit lage punten gehad, ben zelfs nooit in de onderste helft geeindigd Lachen.

Ik heb ook met de manegekampioenschappen meegedaan, ik werd 5e van de 32 met de enige draver tussen de warmbloeden. Maar op L2 niveau bereikten we onze grens wel hoor.

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:12

Mijn zusje gaat volgend jaar ook wedstrijden rijden met haar draver. Ze heeft hem net 3 weekjes en ze is nu bezig hem klaar te maken. Hij is 4 en nog niet zo lang onder het zadel. Afgelopen zaterdag heeft ze haar eerst onderlinge wedstrijd gereden. Ze heeft gewoon een B proefje geprobeerd, gewoon om te kijken hoe hij het zou doen. Ze had 153 punten, heel erg goed dus Bloos .

De jury zei dat ze niet wist dat het een jonge pony was, anders had ze hoger gepunt (wat dus juist onze bedoeling niet was, wij wilden weten hoe hij het zou doen, als een jury dan rekening ermee gaat houden dat hij nog maar net onder het zadel is, heb je daar natuurlijk niets aan) Hij zwaaide een paar keer de bocht uit, buiten de ring (hij vindt het nog heel moeilijk te om recht te lopen zonder bakrand), dat heeft ze puntjes gekost. Maar dat komt omdat hij jong is en niet omdat hij draver is.

Gewoon proberen dus, M/Z dressuur zal hard knokken worden (mijn zusje is trouwens sowieso meer een springruiter), maar wie niet waagt wie niet wint. Hoe jury's reageren kan ik je nog niet vertellen, ben ik zelf ook wel benieuwd naar Knipoog Veel suc6 volgend jaar!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 08:36

Wij hebben ook 1x per jaar diploma rijden een soort wedstrijdje. Ik deed dit jaar E das best wel moeilijk met wijken en achterwaarts erin. Ik was 2e van de 15 ofzo! Op een draver tussen alleen maar warmbloeden:D:)

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:27

goed joh!! Ga zo door!

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:35

More schreef:
Wij hebben ook 1x per jaar diploma rijden een soort wedstrijdje. Ik deed dit jaar E das best wel moeilijk met wijken en achterwaarts erin. Ik was 2e van de 15 ofzo! Op een draver tussen alleen maar warmbloeden:D:)


Dan moet dat toch goed komen, gewoon proberen hoor. Je ziet vanzelf waar het schip strandt. En er zijn ook wel dravers die wel hogerop in de dressuur komen, het is alleen moeilijker, omdat ze niet helemaal hun bouw mee hebben.