Wie vinden jullie nou een mooie tinker hengst?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:45

yarka schreef:
Ze hebben geen website, of wel?
Ik wil eigenlijk wel meer foto's van hem zien.


foto's van Tomboy
Afbeelding

Afbeelding

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:57

Hey bedankt Bonte!

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:23

Heeee, stond deze hengst niet heel kort geleden te koop op marktplaats?

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:24

Sorry, bedoel niet Tomboy hoor maar Tommie.... Bloos!

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:43

Tinkermuts schreef:
Sorry, bedoel niet Tomboy hoor maar Tommie.... Bloos!



ja dat klopt,hij is nu dus van mij......
ik heb hem 3 weken geleden gekocht en haal hem zaterdag op!
lien

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:55

ik vind mijn eigen hengst het mooist
Hij gaat in februarie naar de keuringen zowel vam de irichcob als het nts.


Afbeelding

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:03

ik vind tommie ook een mooi dier, daar zit wel wat groeipotentie in!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:01

ik vind Pablo van de bonte parel nog een van de mooiste hengsten.

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 07:11

Ik vind Tom ook een mooi dier, gefeliciteerd met je aankoop en ik hoop dat je veel plezier van hem gaat hebben, laat je hem hengst?

Dobbel, jij gaat proberen of je hem goedgekeurd kan krijgen als dekhengst?

wat ben ik nieuwsgierig he Haha!
vind het gewoon leuk om te weten *LOL*

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:13

Tinkermuts schreef:
Ik vind Tom ook een mooi dier, gefeliciteerd met je aankoop en ik hoop dat je veel plezier van hem gaat hebben, laat je hem hengst?

Dobbel, jij gaat proberen of je hem goedgekeurd kan krijgen als dekhengst?

wat ben ik nieuwsgierig he Haha!
vind het gewoon leuk om te weten *LOL*


ja in eerste instantie laat ik hem hengst,als blijkt dat zowel het paard als ik (ben ik wel consequent genoeg? en heb ik hem goed in de hand?) daar goed mee om kunnen gaan dan laat ik hem in Februari zien op de keuring.
er zijn hier in de omgeving al 4 mensen die om een dekking hebben gevraagd!! hahahahahahaha,de merrie van mijn vriendin is op dit moment al drachtig maarzij ziet Tom wel zitten als vader voor een toekomstig veulen, Tom blijft dus ,zo mogelijk, in ieder geval hengst totdat hij deze merrie kan dekken Lachen

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:51

Ja tinkermuts dat gaan we inderdaad proberen.
Bij bijde stamboeken en dan zien we wel wat er van gezegd word de rastoelating bij de irisch cob heeft hij al gehad en kwam er goed doorheen dat was januarie ze vonden hem alleen toen nog wat jeugdig vandaar dat we een jaar gewacht hebben en we nu gaan.
Hij is afgelopen jaar dan ook erg veranderd.
Als hij er niet goed doorheen komt laat ik hem als nog ruinen.

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:58

Tof hoor, ik wens jullie heel veel succes bij de keuringen, ik weet uit ervaring dat het heeeeeel spannend is, (kheb zelf een tinkerhengst die goedgekeurd is bij beide stamboeken) *LOL* , als jullie wat willen weten of info over hoe het een beetje aan toe gaat mogen jullie mij altijd pben OK dan!
Enige waar je wel een beetje rekening mee moet houden als ze gedekt hebben is dat ze wel wat meer hengst worden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:14

Ik ben fan van Pablo en Offspring Haha!
Nuala heeft al een veulen van Pablo, is nu drachtig van Offspring.
Op mijn lijstje voor de volgende keer staat Swieber! Prachtig beest!

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:14

Citaat:
(kheb zelf een tinkerhengst die goedgekeurd is bij beide stamboeken)


ik wist niet dat dat kon!!
lijkt me ook lastig eigenlijk..........

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:53

waarom lijkt mij juist handig als een dekhengst bij bijden is goedgekeurt.

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:25

Een hengst kan gekeurd worden voor beide stamboeken, het is wel prettig dat hij zowel ICS als NST merries kan dekken waar dan een dekbewijs bijkomt, het is niet lastig maar soms wel eens vervelend dat je tussen te weet het wel inzit Verdrietig

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:53

o daar trek ik me werkelijk niks van aan ik doe het voor mezelf en trek geen partij Ik ga er voor me zelf heen en ze zoeken de vete`s onderling maar lekker zelf uit.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:08

Tinkermuts schreef:
Een hengst kan gekeurd worden voor beide stamboeken, het is wel prettig dat hij zowel ICS als NST merries kan dekken waar dan een dekbewijs bijkomt, het is niet lastig maar soms wel eens vervelend dat je tussen te weet het wel inzit Verdrietig


Maar de merriehouders moeten toch wel van tevoren vermelden van wie ze de dekbon willen?? Ben niet zo thuis in de hengsten.

Mero

Berichten: 643
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 00:10

dobbel schreef:
o daar trek ik me werkelijk niks van aan ik doe het voor mezelf en trek geen partij Ik ga er voor me zelf heen en ze zoeken de vete`s onderling maar lekker zelf uit.


Waarom zou je het ook niet doen? Is uit financieel oogpunt voor jezelf alleen maar beter.

Ik heb nu een 2 - jarige hengst van King Rocky waarbij ik elke dag sta te kwijlen Kwijl . Ik zit er aan te denken om hem dus hengst te laten voor een hengstenkeuring. Het is best een moeilijke keuze; ze moeten bij het NSvT aan behoorlijk wat eisen voldoen, er zijn al zoveel hengsten en daarbij kost het bij het ene stamboek ook een flinke duit. En als mijn hengst na dekking nog meer hengst wordt zal ik mijn handen er vol aan hebben vrees ik. Het is nu al zo'n hete bliksem wanneer we langs merries lopen Extreme duivel Ben er dus nog niet helemaal uit... Verward

Tinkermuts: Ik weet niet hoe oud Chakotay is en hoelang je hem al hebt maar op welke leeftijd heb jij hem aan laten keuren? Denk dat het juiste moment erg belangrijk is. Je zag op de laatste keuring dat sommige hengsten nog erg jong aandeden en nog niet de echte uiterlijke kenmerken van een hengst hadden. En als je er vanuit gaat dat een Tinker na 3 jarige leeftijd nog een aantal jaren doorgroeit, is dat ook logisch.

Cayuseyuhhh: Bied jij Cayuse volgend jaar al aan? Of wacht je nog een jaartje langer?

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 07:56

de merriehouders moeten idd aangeven van welk stamboek zij een dekbon willen, ze krijgen dus absoluut geen bon van beide stamboeken, Chakotay is gekeurd op 8 jarige leeftijd als eerste bij het nst en daarna bij het ics, ik denk dat je je hengst niet te snel ter keuring moet brengen want dat kan negatief uitpakken als ze nog niet lekker uitgegroeid zijn, en dat niets van aantrekken, tja, is makkelijker gezegd dan gedaan, je hart ligt toch meer bij het ene dan bij het andere stamboek, enne als jouw hengst nu al een hete bliksem is, wauw, kan verergeren als hij gedekt heeft, of niet, blijft afwachten. Schijnheilig

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:12

desillies schreef:
ik wist niet dat dat kon!!
lijkt me ook lastig eigenlijk..........


het lijkt mij dus vooral lastig omdat je dan volgens mij gezeur krijgt van merriehouders die een bepaalde voorkeur hebben voor een van de twee stamboeken en dat je dan moet gaan verklaren waar jou voorkeur ligt enzovoorts......

oké, uit financieel oogpunt is het misschien aantrekkelijk maar maar .........
ik weet het niet Lachen

ik ga eerst eens aankijken hoe Tom zich ontwikkeld qua karakter nu hij van stalling veranderd en hele dagen tussen de mensen en paarden is,mocht ik dit in februari nog niet duidelijk genoeg vinden dan wachten we gewoon nog een jaartje,hij is nog jong word in maart pas 4.

bedankt voor je aanbod om bij vragen bij je aan te mogen kloppen tinkermuts, altijd handig om een ervaren iemand aan te mogen spreken!! OK dan!

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:21

geen probleem hoor, vind het juist erg leuk om met andere hengstenhouders van gedachte te wisselen, kun je alleen maar van leren toch, ik weet ook niet alles hoor Schijnheilig

Tegen de merriehouders ben ik altijd heel eerlijk over mijn voorkeur welk stamboek, wat ze ermee doen moeten ze voor zichzelf beslissen

leintje24
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:26

ik heb wel meer favorieten eerlijk gezegd

de mooiste vind ik toch Raven van gyspsy spirit
en daarna die van de bonte parels, Pablo, Pitalo ,Glenn King Hill

Ik vind ook Woody van het huifkarcentrum zeer mooi!!

groetjes Marjolein

Mariska_28

Berichten: 10522
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:41

Bonte schreef:
Maar de merriehouders moeten toch wel van tevoren vermelden van wie ze de dekbon willen?? Ben niet zo thuis in de hengsten.
Ja en nee. Een hengstenhouder mag maar 1 dekboek voeren. Dus of ICS dekbonnen of NST dekbonnen. De merriehouder kan dan bijv. bij een ICS merrie een NST dekbon krijgen die dan naar het ICS toegestuurd wordt.. snappie? Of dus een ICS dekbon die naar het NST gaat.. Een hengstenhouder mag dus niet én ICS dekbonnen én NST dekbonnen hebben/uitgeven.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:06

Mariska_28 schreef:
Ja en nee. Een hengstenhouder mag maar 1 dekboek voeren. Dus of ICS dekbonnen of NST dekbonnen. De merriehouder kan dan bijv. bij een ICS merrie een NST dekbon krijgen die dan naar het ICS toegestuurd wordt.. snappie? Of dus een ICS dekbon die naar het NST gaat.. Een hengstenhouder mag dus niet én ICS dekbonnen én NST dekbonnen hebben/uitgeven.


Ziek nu ben ik het spoor bijster. Ik had begrepen dat het NTS geen dekbewijs van ICS accepteerd ?!
En dat de hengstenhouder dus voor een ICS merrie een ICS dekbon uitgeeft en voor NTS merrie NTS bon ?! Lijkt mij logischer Verward en idd als ik een hengst had zou ik ook voor beide stamboeken gaan dan zijn de merriehouders minder beperkt in hun keuze en heeft een hengst ook kans op meer dekkingen!!!

maar uh ... we raken een beetje offtopic --> en heb mijn favorieten al gegeven Knipoog