shettiexshire

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
bloempie
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-08-04

shettiexshire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 13:56

hallo,, van de week hadden mijn vriendin n ik iets heel raars bedacht..of het mogelijk zou zijn om een shire met een shetlander te kruisen? weten jullie of dat kan (ik doe het niet maar gwoon om te kijken of dat kan)??


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:59

denkut zomaar niet.......... misschien bij een shire merrie door inseminatie

XarabiX
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:46

volgens mij niet... het zou mij erg verbazen.

Tallie1979
Berichten: 22720
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:49

Vast wel, maar ik denk dat de shet er niet bij kan Nagelbijten / Gniffelen

Dan zou het dmv een inseminatie moeten gebeuren Lachen

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:10

Nog nooit van gehoord eigelyk Lachen
Dus als iemand een foto heeft kom maar op Tong uitsteken

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:36

Haha, ja, ga je het zelf een keertje uitproberen bloempie? Haha! Ben benieuwd naar het resultaat Tong uitsteken *doet me denken aan die nep-advertentie over een falabella x ietsgroots (ook shire ofzo Verward) waar een tijdje geleden een topic over was Haha!*

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:58

Nee een falabella x shire Knipoog

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:17

ik denk dat het alleen zou kunnen door inseminatie.
anders gaat het wel moeilijk worden.
en andersom is ook niet echt een strak-plan

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:15

Ik denk dat het wel zou kunnen door inseminatie.
Maar ik denk dat het dan wel heel vreemd staat als het veulen geboren is,
zo'n heel klein veulentje naast zo'n hele grote merrie! Lachen
Ik hoop dat het dan nog bij de uiers kan! Haha!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:49

ben wel benieuwd wat daar uit komt idd, lijkt me alleen wel handig als de merrie een shire is Haha!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:07

Zolang de merrie een Shire is... Tong uitsteken

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:47

ivf kan wel anders niet, of je wil dat er 1 inzakt

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:49

Denk wel dat het kan maar dan door inseminatie.
en moet de merrie een shire zijn.
Heb alleen geen idee hoe dat veulen eruit gaat zien en hoe groot het ongeveer zal worden

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:13

gijsenkim schreef:
denkut zomaar niet.......... misschien bij een shire merrie door inseminatie

ja denk het ook...

ik ken wel een shetlander die met een ongelukje een veulen van een 1.70 kwpn'er terwereld heeft gebracht maar een shire... Verward
tsja Lachen

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:32

Afbeelding

Ik had wel een kleine shet x fjord Tong uitsteken (nu ondertussen al verkocht ik heb daar nog wel foto's van)

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:02

Ik had ergens gehoord dat het veulen zich aan de moeder aanpast. Dus een shetlander zou wel bevrucht kunnen worden door een Shire.
Of dit waar is, is nog maar de vraag Verward

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:06

Ik had alleens gelezen dat een boer een friese merrie had en omdat hij vond dat ze maar wat alleen stond had hij een shetlandhengstje aangeschaft er kon toch niks gebeuren dacht hij 9 maanden later lag er een veulentje in de wei Haha! Hoe die shet dat heeft gedaan weet ik niet Verward waarschijnlijk als de merrie lag ofzo. Maarja een shire is nog altijd groter dan een fries hé!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:00

Zou best kunnen hoor Lachen Shet x belg en shet x fries en shet x kwpn is al meerdere malen voorgekomen....

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:26

Het gebeurt wel vaker dat een merrie door een veel kleinere hengst is gedekt. De merrie is dan zo hengstig dat ze zich liggend door de hengst laat dekken. Ik ken een paard, wiens moeder een shetlander is en vader een KWPN, en dat paard loopt nu Z2 dressuur.
Maar het is dus zo dat het veulen zich aanpast aan de moeder, en als het eruit is, dan pas de hoogte ingaat. Het zou dus kunnen maar ik zou het zelf nooooit doen Haha!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:35

emsie schreef:
Ik had alleens gelezen dat een boer een friese merrie had en omdat hij vond dat ze maar wat alleen stond had hij een shetlandhengstje aangeschaft er kon toch niks gebeuren dacht hij 9 maanden later lag er een veulentje in de wei Haha! Hoe die shet dat heeft gedaan weet ik niet Verward waarschijnlijk als de merrie lag ofzo. Maarja een shire is nog altijd groter dan een fries hé!


nou DÁT is pas knap!!! OK dan!
persoonlijk denk ik niet dat het kan,ik denk dat het veulentje hele rare verhoudeningen krijgt...
te volgroeide beentjes of een veel te lange nek,het zou niet goed zijn voor de gezondheid van het beulentje...
er was hier laatste ook een topic over het kleinste shetje van de wereld,die was ook niet goed in verhouding en zeker niet gezond..
naja het zal ook wel... Verward

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Stephanie

    Berichten: 11654
    Geregistreerd: 29-11-03
    Woonplaats: Groningen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:39

    Wendy_Kila schreef:
    Het gebeurt wel vaker dat een merrie door een veel kleinere hengst is gedekt. De merrie is dan zo hengstig dat ze zich liggend door de hengst laat dekken. Ik ken een paard, wiens moeder een shetlander is en vader een KWPN, en dat paard loopt nu Z2 dressuur.
    Maar het is dus zo dat het veulen zich aanpast aan de moeder, en als het eruit is, dan pas de hoogte ingaat. Het zou dus kunnen maar ik zou het zelf nooooit doen Haha!

    het is wel gevaarlijk
    als je nou net een uitzondering hebt Scheve mond

    ook laten ze zich niet alleen lichend dekken maar ze gaan ook
    door de knieen Lachen

    Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

    sherwood

    Berichten: 3268
    Geregistreerd: 04-03-03
    Woonplaats: Nordhorn

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:57

    tja heb ik hier misschien toch een primeur....
    zal het hele verhaal even vertellen.
    Shirley komt bij ons op stal om gedekt te worden, als 1 van de vele merries van die stal. Ze was dracgtig van een dode vrucht, dus die moest er eerst af. Toen die eraf was hebben we haar nog eens hengstig gespoten zodatde baarmoeder echt weer even opnieuw ging beginnen. Helaas raakte ze een tijdje na de spuit gebleseerd, en moest ze naar de kliniek. Ik kon haar toen niet insemineren, want het was echt te ver weg. Toen ze terug kwam was ze al niet hengstig meer. Nu 3 weken later moest ze weer beginnen, en wij hebben dus even gekeken hoe ver ze al was. Blijkt er dus een vrucht in te zitten van 4 weken oud!!!??? Ik heb niet gedekt, er is niks uitgebroken geweest, en in de kliniek is het niet gebeurd, want dat was 3 weken terug. Tja.... er loopt hier een shet hengstje van iets meer dan een jaar oud rond, en die is 80cm hoog. HOE KAN DAT??? Wij dachtendat ze misschien is blijven liggen toen die shet erop sprong. Het klint echt belachelijk. Ik geloof het echt nog steeds niet, maar vrijdag kijken we weer, en als de vrucht dan is gegroeid weet ik zeker dat het echt een vrucht is, en niks anders. Als dat het geval is, dan staat het schaamrood mij op de kaken, en gaan we het direct weg spuiten. Ik moet er niet aan denken wat daar voor been problemen uit gaan komen....
    Maar tot die tijd hou ik vol dat het onzin is, en dat het nooit kan!
    ik zal jullie op de hoogte houden.....

    mcrielaard

    Berichten: 3563
    Geregistreerd: 16-05-04
    Woonplaats: Schiedam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:17

    Ik heb wel is gehoord.. dat een boer dacht dat hij zijn gelderse merrie en zijn shetlander hengstje wel samen in de wei kon zetten.. omdat vanwege het grootteverschil er toch nix kon gebeuren.. maar ze hadden het toch voor elkaar gekregen.. en er was wel een heel leuk pony-tje uitgekomen van ong. 1.30/1.40 Haha!

    LadyMadonna

    Berichten: 62220
    Geregistreerd: 09-01-01
    Woonplaats: werkendam (NB)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:01

    Dit is in engeland geprobeert. Shiremerrie met shet geinsemineerd, shet merrie met shire geinsemineerd.
    Beide veulens zijn gezond ter wereld gekomen, waaruit bepaald is dat het veulen zich aanpast aan de baarmoeder (was dus voor een onderzoek)

    Artemiss
    Berichten: 1093
    Geregistreerd: 17-08-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:42

    emsie schreef:
    Ik had alleens gelezen dat een boer een friese merrie had en omdat hij vond dat ze maar wat alleen stond had hij een shetlandhengstje aangeschaft er kon toch niks gebeuren dacht hij 9 maanden later lag er een veulentje in de wei Haha! Hoe die shet dat heeft gedaan weet ik niet Verward waarschijnlijk als de merrie lag ofzo. Maarja een shire is nog altijd groter dan een fries hé!

    Dat stond in de penny! Clown
    Een aantal jaar geleden, lees het nu niet meer... Knipoog


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 12 bezoekers