Worden jullie kleintjes bijgereden? welsh/shet enz

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:46

Ik ben 1.60 meter en rij op een handelsstal, aangezien we ook regelmatig A-tjes en B-tjes heb en ik de kleinste ben, rijd ik deze altijd. Meestal als ze braaf zijn een keer of drie in de week.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:30

Die Shetland/ Welsh heeft meer de bouw van een Shet...Ze is een heel luxe gebouwde Shet. Ik heb wel een foto, maar ze is nog maar 2 en dus nog erg smal. Ze wordt nog breder.

Binnenkort zal ik de foto's in mijn profiel zetten

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:11

dan zou ik wachten tot die 3 is waarschijnlijk zal die nog wat breder in de bouw worden...
waarschijnlijk kan je er gewoon zo';n 4x in de week ofzo mee rijden hoor...
ik heb ook een luxe gebouwde shetlander van 1.03 Lachen

Eliana

Berichten: 5465
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 02:09

Ik rij op een shet van 1.10 ik ben rond de 1.60 en weeg 43 kilo. ik rij er 2 x per week op.

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:51

ik rijdt op summy 5 x in de week
dat is een shetlander
van ongeveer 1 meter
dit is summy:
Afbeelding
ik ben in de kar Tong uitsteken ikhad toen egt een slaapkop hihi
Afbeelding
het is die shetlander natuurlijk Tong uitsteken
dat zwarte paardje is van pjotr hier op bokt

en op dinky doe ik afentoe een buitenritje
maar ik weeg maar iets in de 37 ofzo Knipoog en ik ben 1.45 dus afentoe een buitenritje is wel leuk.. Haha!
dit is dinky
Afbeelding

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:14

Die pony waar m'n zusje op zou gaan rijden lijkt meer op een Shet...een beetje luxe gebouwd. Ze is nog maar 2...dus misschien wordt ze nog wel steviger. Ik heb wel foto's...ik zet ze binnenkort in mijn profiel Haha!

Rivendell

Berichten: 6831
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:47

Ik ben 1.68m en weeg 60 kilo. Ik reed mijn shetten ook wel eens als ze lastig waren. Ik had toen ook 2 Penny meisjes die reden.
Inmiddels heb ik alleen nog Welsh A ponies. Twee daarvan ga ik volgend jaar inrijden (1 is hengst en de ander is nogal lomp), omdat ik er geen kleine kinderen op durf te zetten. Ze gaan uiteindelijk voor de wagen, maar ik wil ook graag dat ze bereden zijn.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:27

Ik heb de welsh van Melanie5 nog wel eens gereden, ik ben 1,60 en weeg 40 kilo Bloos
Was erg grappig om te doen, omdat hij alleen maar stemhulpen kenden van de kar. Lachen
Groetjes Lisette

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:58

De pony van m'n dochter is ongeveer 1,25m maar te pittig voor haar, heb wel een meisje die er wel op rijd maar die mag alleen als ik er ook ben en dan ook niet op buitenrit of zo.

Zou haar graag door een ervaren persoon goed door willen laten rijden, maar waar vind je zo iemand lastig hoor, nu staat die arme pony maar in de wei te nixen. Ik longeer haar wel zo nu en dan en zou haar voor de kar willen beleren zodat ik ook wat kan doen met haar.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:28

Mick mag nog niet bereden worden, hij is net 3 maanden Lachen

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:42

My Dominique schreef:
veronica rijd rascal (shet 100 cm)
en gaat nu lodewijk vaker rijden ( 1.10)
ik stap zelf nog wel eens op lodewijk.
ik ben 1.70 en weeg 52 kg
veronica is 1.60? en weegt 50 kg
de pony's houden het makkelijk en vinden het werken nog steeds leuk dus dan gaan we gewoon nog even door.


45/48 Schijnheilig

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:46

Ik heb ook een shetlander. Ik rij niet op haar, maar ik ga lesgeven 2 x in de week na de vakantie op haar aan kleine kindertjes. Daarnaast longeer ik haar > nu ongeveer 5 x in de week waarvan 2 x in de week intensief en 3 x rustig zonder galop. Ook rijd er het zoontje van mijn bijrijdster er af en toe op en is er een meisje vast voor 1x in de week zodat we samen kunnen buitenrijden > ik op Nats en zij op Butterfly en dat is echt heel leuk. Butterfly loppt dan echt superhard want die geniet dan toch zo!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:49

O, ja dan wandel ik ook nog ter afwisseling met haar!
In de toekost wil ik graag haar voor de kar zetten maar of dat erin zit weet ik niet .

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 09:47

Ik rij op gewoon op mijn shetjes..

Ik ben 1.56 en weeg rond de 40 kilo. Dus dat kan makkelijk ivnd ik zelf!

Ze vinden het leuk en hebben er veel plezier in!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:54

ik kan (helaas Knipoog ) mijn ezelhengst en mijn shetlanderruin niet zelf rijden.

romeo is 1.04 meter en casanova is 97 cm.

ik heb 2 meiden rijden,ze zijn 10 en 11 bjaar .
de ene rijdt al 5 jaar bij mij en de andere nu enkele maanden.

ik ben er wel altijd bij en mijn beesten zijn dan ook keurig opgevoed.
vanmiddag is het weer zo ver...om half 2 zijn ze er.

ik ga mee op mijn haflinger en mijn twee hondjes lopen los mee.

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:52

Loeske is er puur voor het gezelschap... Ik zit absoluut niet te wachten op meisjes van 11 die met haar gaan rijden...

Ten eerste kunnen ze haar niet alleen uit de wei halen, want dan heb ik straks een haflinger op de weg lopen...

Ten tweede is ze eigenlijk nooit echt ingereden, en is ze niet zo gek met kinderen... Ze vind het nogal leuk om er met een kind er op het bit vast te pakken en heel hard weg te scheuren... Bloos

Op zaterdag komt er af en toe een meisje om te poetsen, en verder ben ik zelf druk zat met die kleine...

Zou het wel leuk vinden om haar in de toekomst voor een karretje te spannen... Alleen mn spaarpot nog even omkeren, dan kan ik een tuigje en karretje kopen... Lachen

Gaultier
Berichten: 121
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Capelle a/d Yssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:46

Ik rij op een welshpony van 1.28 en ik weeg 65 kilo en ben 1.60m. Zielig he? Ik heb zelf ook een 2 jarige welsh B van 1.32 en die ga ik straks lekker zelf inrijden. Als ze mij echt niet zouden houden, geven ze dat echt wel aan...... (kom maar op met het commentaar! haha)

Natasja31

Berichten: 312
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Sassenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:52

Voor mijn shetlander King zoek ik nog een lieve verzorg(st)er met ervaring,maar dat valt helaas niet mee
Ik rij er zelf dus niet op,af en toe rijd mijn kleine meid een rondje,maar aangezien ze pas 3 is ben ik dus al een poosje op zoek naar iemand die king een paar dagen in de week wil gaan rijden

Groetjes Natas

Erika3

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 12:08

Ik reed eerst altijd wel op mijn verzorgshetjes. Op mijn eigen shetje heb ik nooit gereden omdat ik mezelf te groot/zwaar vind. Mijn buurmeisje rijdt af en toe op haar (voor hoever dat rijden genoemd kan worden Knipoog) en ik ben op dit moment bezig haar te beleren voor de kar.

Het liefste zou ik ook iemand hebben die regelmatig op haar rijdt maar zoals velen al gezegd hebben: dat is echt heel moeilijk te vinden

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:26

Wat misschien een oplossing is >Geef paardrijles! Ik heb doe het al jaren en nu heb ik 1 meisje van 7 die op mijn shet les krijgt! Echt super leuk want het meisje die nu te groot is en die ik les heb gegeven rijd nog steeds nu op een manege en zelfs haar vader is toen gaan rijden Haha!

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:39

Ik dacht iemand gevonden te hebben, alleen die is te lang voor het westernzadel wat op m'n pony ligt. En om daar nou weer een ander zadel etc ook voor te gaan kopen vind ik ook niet zo geslaagd.

Volgens mij kwam ze ook alleen om te rijden, want toen m'n man zei dat ze op een gegeven moment ook mocht komen als ik er niet was zei ze dat ze er dan niks aan had want ik heb het zadel in m'n auto liggen.

Nou ja, dan niet.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:54

mijn pony word rond de 93 cm, hij word wel beleerd onder het zadel alter, maar dan emt een klein meisje erop als die te vinden is, verder gaat hij met mij mennen, voor de afwisselingen. maar zelf zou ik er nooit opstappe n Lachen

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:40

Nee horsewhisper ik begrijp het! Ik rijd ook niet op mijn shet van precies 1 meter en ik ben 48 kilo en 1.60 maar laat er ook liever kleine lichte ruiters van max 40 kilo op. Jammer vind want je kan zoveel andere leuke dingen doen met een shet!

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:37

Vandaag is dat meisje nog geweest, ze heeft een buitenrit gemaakt samen met een ander meisje wat bij ons staat. Ze konden elkaar toevallig ook, hebben samen ooit op dezelfde manege gereden.

Ik ben zelf meeglopen met Sahira's jaarlingetje om te kijken hoe ze het deed.
Sahira ging heel erg goed, compleet andere pony om te zien dan dat m'n dochter er een beetje op rondhobbeld. Ze had er duidelijk plezier in. OK dan!

Denk dat ik het maar even aankijk, wel goed voor de pony.