Wat is jou reden dat je een haflinger wilt of heb?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Wat is jou reden dat je een haflinger wilt of heb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 15:16

Ik heb er een omdat ik een rustig en robuuste paardje wou waar ik ook zonder zadel kan rafotten... Haha! En ik heb ooit in de Club penny ( toen was er elke week een paar paginas vol info over een bepaald ras met info) ras van de maand etc gelezen en fotos bekeken van haflingers... zo is mn liefde voor haffies begonnen. er zaten hele mooie zons ondergang fotos bij Kwijl ja isk heb m nog geloof ik, maar wat is jullie reden?

xXx Juul

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:40

Ik vind haffies wel leuk, maar de meesten zijn zo klein. Dat vind ik erg jammer. Scheve mond

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:48

ik heb ook sinds september vorig jaar een haf en de reden was dat ik hernia had gekregen en mijn grotere paard moest verkopen.
De gangen van dat paard deden mij ook zeer(te ruim)
Nu zeiden ze hele goede dingen over de haflinger maar je moest wel kunnen rijden omdat ze wel eens goed dwars konden zijn.
Nou ik hebtoen een ruintje gekocht.
Was op zoek naar een vol beleerde ruin onder het zadel en voor de kar en vollop verkeersmak.
Nou en heb gekocht een licht aangereden onder het zadel niet voor de kar en niet verkeersmak. Haha!
Was op slag verliefd en dit was hem.
Ik heb hem gekocht zonder en goed op de rijden want mocht nog niet rijden i.v.m. mijn hernia.
Maar de gok is goed geweest.
Heb wel heel veel probleempjes met hem gehad maar ja dat wist ik vante voren.
Het is immers een groen paard.
Priveles genomen en bloeit nu uit tot een dressurhaffie waar ik september de eerste wedstrijd heb in Ermelo.
Ik ben er benieuwd hoe hij het doet.
als je foto's wilt zien kan je me altijd PB en dan laat ik je zien hoe ik hem kocht en hoe hij nu is

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:16

Ik heb het zelfde als joiu charmed ik zag het toen ook in de penny en was verkocht als ik ook een eigen paardje neem is de kans groot dat het een haf wordt.......

De reden dat ik nu op een haffen fokkerijtje verzorg is dat een vriendin van mijnhaflinger gekte wist en die ghast kende en dus geregeld had dat ik ermocht verzorgen!!
OK dan! Steffert dank u

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:26

Vondt het altijd al hele mooie paardjes en sinds m'n opa er een voor mij en m'n nichtje kocht ben ik helemaal verkocht aan de haflinger Haha!

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:28

Omdat ze een leuk eigenzinnig karakter hebben en het toch pony's zijn die wat pittiger zijn om te rijden (de mijne natuurlijk zitten er ook brave bij)

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:32

Ik wil niet bepaald een Halflinger . Maar op de manege rij ik er graag op. Ze zijn rustig en je kunt ze echt vertrouwen, ze zullen nooit bokken ofzo iets. Daarbij vind een Halflinegr ook gewelidig als ik haar poets, Dan geniet dat beestjuh echt, en dat vind ik errug aandoendelijk. Noujah ik weet natuurlijk niet of alle Halflingers zo lief en rustig zijn. Maar ik vind het samen met Fjorden en Tinkers een heel fijn ras

Nog steeds dyslecties

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:40

ik wildeeen eigen paard,en een haf is lekker makkelijk,beetje robuust,
toen ben ik gaan kijken,en was een best pittige 3 jarige haf,
nu heb ik hem al een tijdje
en hij is erg mak,verkeersmak en heel lief !

Karaat_the_newforest op Instagram

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 20:15

bakkie schreef:
Ik heb het zelfde als joiu charmed ik zag het toen ook in de penny en was verkocht als ik ook een eigen paardje neem is de kans groot dat het een haf wordt.......

De reden dat ik nu op een haffen fokkerijtje verzorg is dat een vriendin van mijnhaflinger gekte wist en die ghast kende en dus geregeld had dat ik ermocht verzorgen!!
OK dan! Steffert dank u


Leuk Haha! een vriendin en ik konden uren in die penny neuzen. en fantaseeren dat we konden! Haha! En Dribbelkont ik wens je veel succes!!! als je een x in noord holland moet kom ik ff spieken als je t ff meld Haha! xXx

de aantal haflinger fans valt me nu wel een pietsie tegen
Laatst bijgewerkt door _DuN_ op 15-05-04 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:58

Mijn verhaal is ongever hetzelfde als bij dribbelkont...
Wegens rugklachten (hernia en artrose) werd ik zelfs bang om te rijden op Mistral (KWPN) want elke bok die ze gaf was pijn...
Vrienden hadden toen een 6 jarige ruin van Star en ik was verkocht... wat een gaaf ding was dat.
aangezien de arts mij het advies gaf om een tijdje niet te rijden heb ik toen een hengstje van 11 maanden gekocht..Woestein was/is dat..
En ja na 4 jaar kom je er achter dan een Haflinger heus wel gek kan doen, een goeie bok kan geven, en zeer eigenzinnig kan zijn...
En dat die rug dat niet kan waarderen...
Maar weet je...
Ik ben stapel gek op dat beesie..kan me zelfs wel eens met bepaalde dingen ontroeren..
Ja met Woestein is mijn Haflingerliefde begonnen en het zal niet eindigen bij hem..
(zit nu zelfs in het bestuur van het stamboek afd. Friesland...)

Groetjes Angenita

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:03

Ik heb al sinds ik jong was een zwak voor Haflingers, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:05

ik kreeg een verzorghaf bij een fokker en zo ben ik verknocht geraakt (al plak ik ze af en toe het liefst achter het behang)

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 19:19

Haha! maar dat heb je wel eens met alle paarden

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Annabel_Simone

Berichten: 299
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Bergen n-h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:28

Saskia9 schreef:
ik wildeeen eigen paard,en een haf is lekker makkelijk,beetje robuust,
toen ben ik gaan kijken,en was een best pittige 3 jarige haf,
nu heb ik hem al een tijdje
en hij is erg mak,verkeersmak en heel lief !


dat had ik nu ook, ook op drie jarige leeftijd en heb er ook zelf ingereden.
daar ben ik ook wel trots op Haha!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:31

Sinds ik bijrijder werd van een hele leuke haflingermerrie vind ik dit ras erg leuk. Ik had daarvoor eigenlijk weinig haflingers gereden. De haflingers die ik kende waren van die hele brave paardjes die op maneges hun rondjes sukkelde. Mijn bijrijdhaf heeft mij in laten zien dat heel veel haflingers anders zijn! Ik ben zo gek geworden van dit ras dat ik sinds 1 mei mijn eigen haflinger heb! Het is een dochter van mijn bijrijdhaf en ze is echt geweldig! Ze is alles behalve een rustige/ "slome" haflinger zoals ik ze vroeger kende. Ze is nu pas net 3 jaar geworden en ik ben nu een beetje begonnen met longeren enzo. Ben benieuwd hoe het met inrijden zal gaan want het is een behoorlijke hittepetit!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:12

ik vind haffie;s ook wel leuk,het is niet echt mijn leivelingsras das de welsh Knipoog
ik rijd wle een hafje en men er heel veel mee :d! echt heel leuk om te doen Lachen

Icelandics
They grow when you get on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:15

Ik had geen keus Haha!, ben haar gaan verzorgen vanaf dat ze een half jaar oud was en tja,d aar groeide een haffie uit en ik wil niks anders meer Lachen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:15

Ik had ook niet echt een keus Tong uitsteken Ben hem ook gaan verzorgen en die man had een fjord daar reed hij zelf op en een haflinger die mog ik gaan doen. Toen ben ik helemaal verliefd geworden op haffie's en nou wil ik er straks zelf ook eentje! ze zijn gewoon super mooi Lovers ik hou ook wat meer van wat bredere paardjes. Je zit dan teminste echt ergens op Tong uitsteken

Leo

Berichten: 50106
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:17

Heb haflingers altijd super gevonden. M'n eerste penny stond het verhaal in van de haflinger Sunrise, en daardoor ben ik zo verliefd geworden op ze Haha! (Jaja, uit de penny Schijnheilig )
En ja, toen kocht de fokker van m'n oude shet een haflinger waarmee hij ging fokken en kon ik m'n ogen uitkijken. Zijn laatste veulen hebben we uiteindelijk gekocht Knipoog

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Floortjuhh

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:23

wij hebben een haflinger omdat mensen haar niet meer konden houden en toen we dat hoorde zijn we haar meteen op gaan halen *LOL* ze is wel al 19 jaar maar een schat van een beest en zoals je al op mijn kleine fototje bij mijn naam ziet nog spring levend hehe
Het is een schat van een beest alleen nog een beetje mager Verdrietig maar we zijn haar al goed aan het bij voeren en het is al een stuk beter dan dat het was *LOL*
en we hebben haar nu 4 weken en Lovers ik wil dur eigenlijk niet meer kwijt hehehe
maar ze zal toch weg moeten want mijn moeder wil niet 4 pony's in de wei Huilen
maar tot nu toe hebben we dur nog en zal ik ook van dur genieten ook Haha!
Groetjes Floor

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:40

ik heb gekeken bij een haflinger en ik moet zeggen ik was helemaal verliefd Haha!

maar dan moet ik er ook bij zeggen dat deze haflinger ver boven haar prijzenklasse zat Boos!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:37

Amanda kwam gewoon op mijn weg, ze bleek een haflinger te zijn, en ze bleek mijn hart gestolen te hebben. Ben wel altijd een ponymens geweest en zal dat ook blijven, maar voordat ik haar had, was ik niet echt Haflingerfan ofzo.

She's my soulmate Lachen

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 20:01

Nou veel mensen hebben dan toch wat aan de Penny te danken Haha!

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:34

Nou ik had eigenlijk helemaal nix met Haflingers maar toen ik een maatje voor mijn veulen wilde kopen riep mijn vriend ineens: ik wil een Haflinger. Ik viel bijna van mijn stoel want hij had toen helemaal nix met paarden. Dus toen heb ik een Haflinger voor hem gekocht en ik vind het echt geweldig. Wat een leuk dier en zo lief en toch ondeugend.

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers