wat is der mis met dravers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:55

Ik heb een tijdje een draver als lease paard gehad en die had egt super gangen en karakter....elk paard is anders net als mensen.....
Ik heb zelf een Fjord en daar zijn ook veel oordelen over......Zo vroeg laatst iemand....of hij ook aan de teugel kon lopen..(hij was drie en net onder het zadel.....) Dus ik zeg neej niet echt...Zegt zij van: maar het is een fjord dus dat hoeft ook niet............

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:58

Pebblesje schreef:
Ik heb een tijdje een draver als lease paard gehad en die had egt super gangen en karakter....elk paard is anders net als mensen.....
Ik heb zelf een Fjord en daar zijn ook veel oordelen over......Zo vroeg laatst iemand....of hij ook aan de teugel kon lopen..(hij was drie en net onder het zadel.....) Dus ik zeg neej niet echt...Zegt zij van: maar het is een fjord dus dat hoeft ook niet............


Sorry, maar hier moet k even op reageren.. Waarom zou een 3jarig paard dat net onder het zadel is niet ontspannen rond kunnen lopen? De meeste paarden die ik inrijd, gaan de eerste keer al lekker kauwen en rond lopen, dat doen jonge paarden uit zichzelf.
Je hebt over elk ras wel erg veel vooroordelen, zo hoorde ik van de week dat KWPN niet goed zijn, omdat ze te lange ruggen hebben.. Er zijn er wel wat bij die lange ruggen hebben, maar niet allemaal!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:24

een 3 jarig paard hoeft dat nog helmaal niet te kunnen en niet elk paard loopt uit zichzelf aan de teugel!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:38

jockeygirl schreef:
dravers zijn top-paarden

niks aantrekken van dat commentaar ze zijn gewoon jarloers.

nou nee.. !! al kreeg ik er een gratis dan nog niet... sorry Schijnheilig

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:46

Pebblesje schreef:
een 3 jarig paard hoeft dat nog helmaal niet te kunnen en niet elk paard loopt uit zichzelf aan de teugel!

Haha!
Dan heb jij weinig ervaring met jonge paarden

prompter

Berichten: 11182
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:24

Cayusejuhh schreef:
nou nee.. !! al kreeg ik er een gratis dan nog niet... sorry Schijnheilig


Dat heb ik met rijpaarden Cayusejuhh, ieder zijn smaak Lachen. Bovendien zou ik geen Euro winnen met een rijpaard voor de sulky Haha!

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:33

Halloo.. Wat een onzin.. Ik rijd zelf een draver..Ze is echt een schat..We rijden nu dressuur.. en ga binnenkort wedstrijden starten!! Dressuur ( ben trots) En dravertjes zijn alleen maar leuk..

ruitje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:34

Dat ik dit topic nu pas zie Tong uitsteken !(schaamt zich Knipoog ) !Cayusejuhh,over je appel verhaal,die van mij schrikt nog niet al zou ik er een lawinepijl naast afsteken Haha! !Ik denk dat het gewoon afhangt van de mensen die er mee omgaan.Ik bedoel,ik kan zeggen dat Tinkers sloom zijn(ja even in je profiel gekeken Haha! ) omdat ik er een ken die sloom is, dan zeg jij waarschijnlijk ook dat die van jou het niet is toch Lachen ?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:36

Tulandro schreef:
:D
Dan heb jij weinig ervaring met jonge paarden



Een paard moet eerst aan het been zijn vind ik.......zo heb ik mijn paard beleerd......eerst de overgangen zodat hij goed luisterd, dat vind ik belangrijker dan aan de teugel lopen, want hoe kan een paard mooi rond en ontspannen lopen als hij niet aan het been is?? Verward

JankaJarig
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:57

Mijn draver is super! Ze gallopeerd superlekker is 200% verkeersmak, springen en dressuur heb ik beide met veel plezier gedaan, niet een topper in een bepaalde tak gewoon een ontzettend leuk allroundpaard en met buitenritten durfde zij het meest en was zij (natuurlijk) ook het snelst.
Ik heb haar asl 12 jaar, ik kan er niet meer op rijden vanwege atrose, maar ik hou haar nu nog steeds gewoon voor de hobby. Ik heb gewoon geen verkeerd woord voor dravers, het is wel jammer dat mensen zoveel vooroordelen hebben, maar ik heb ook veel leuke reacties gehad, mensen die op wedstrijden naar me toe kwamen om te zeggen dat ze het knap vonden en ook juryleden die me complimenteerden omdat het toch een druk paardje is. Die dingen moet je onthouden en de negatieve reacties die nergens op gebaseerd zijn, snel vergeten.

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:38

Pebblesje schreef:
Een paard moet eerst aan het been zijn vind ik.......zo heb ik mijn paard beleerd......eerst de overgangen zodat hij goed luisterd, dat vind ik belangrijker dan aan de teugel lopen, want hoe kan een paard mooi rond en ontspannen lopen als hij niet aan het been is?? Verward

Whaha, als jij op een jong paard zit, en je rijdt hem voorwaarts, en je houdt je handjes netjes stil>> Moet jij eens kijken wat er gebeurd! Een jong paard zoekt uit zichzelf die ontspannenheid op, daar hoef je niks voor te doen, behalve heel licht in je handen te blijven!! Haha!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:42

promptertje schreef:
Dat heb ik met rijpaarden Cayusejuhh, ieder zijn smaak Lachen. Bovendien zou ik geen Euro winnen met een rijpaard voor de sulky Haha!

hahahaahah nee ik denk het ook niet!! rijpaarden lopen voor geen meter( qua snel heid dan voor een sulky)
Ieder zn eigen tak van de sport!! als ik dravers zie voor een sulky sta ik versteld hoe hard die dingen gaan en hoe licht voetig ze draven!!
Ik zie het al voor me ( ken je die reclame??) van danny de vito.. als paarden gokker van renbaan? komt er een grand prix paard de startblokken uit!! schitterend!!!
geweldig!!

haha nee dat ziet er niet uit!!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:44

ruitje schreef:
Dat ik dit topic nu pas zie Tong uitsteken !(schaamt zich Knipoog ) !Cayusejuhh,over je appel verhaal,die van mij schrikt nog niet al zou ik er een lawinepijl naast afsteken Haha! !Ik denk dat het gewoon afhangt van de mensen die er mee omgaan.Ik bedoel,ik kan zeggen dat Tinkers sloom zijn(ja even in je profiel gekeken Haha! ) omdat ik er een ken die sloom is, dan zeg jij waarschijnlijk ook dat die van jou het niet is toch Lachen ?

hahah ( euh.. eerlijk gezegd houd ik zelf niet eens van Tinkers.. ze zijn inderdaad sloom.. hobby van mijn hubby Bloos

Mar appel verhaal is het niet.. Ik run een manege. en staan vele dravers. en ik heb er zelf OOIT een gehad. doorsnee zijn ze WEL zo..

Net als tinkers doorsnee sloom zijn.. het is nu eenmaal een feit!!
Arabieren zijn ook doorsnee heet en zenuwachtig!

Rijpaarden moet je altijd aan het werk houden anders worden zo ook heet! ( en ik ben zoooo rij paard muts! dressuur gek!! Haha! )

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:47

Ik heb sinds kort een draver, ruin van een jaar of 15, zo lief en zo rustig... ik ben zeer beginnend maar mijn dochtertje (9jaar) heeft een zeer koppig, puberaal welshje ... als die op mijn draver rijdt maakt ze de fout net zo hard te werken als op haar welshje, nou het lijkt wel crossen... hij gallopeerd als een zetel, zelfs als hij heel snel gaat...
Maar ik ben een beginnende beginner en in draf geeft ie bij het doorzitten zoooo mega hoog op.. ik stuiter echt alle kanten op, ik weet ook niet of dat draver eigen is of gewoon mijn fout hahahhaha
Tis gewoon een schatje en hij hinnikt gewoon iedere dag weer als ik uit de auto stapt, ook al heb ik hem net 2 maanden (heeft ie van die welsh geleerd... zucht)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:26

Tulandro schreef:
Whaha, als jij op een jong paard zit, en je rijdt hem voorwaarts, en je houdt je handjes netjes stil>> Moet jij eens kijken wat er gebeurd! Een jong paard zoekt uit zichzelf die ontspannenheid op, daar hoef je niks voor te doen, behalve heel licht in je handen te blijven!! Haha!


Ja dat weet ik en daar heb je gelijk in maar niet elk paard is zo makkelijk hoor! De mijne dus ook niet, hij is van zichzelf niet zo nageefelijk maar dat komt nog wel .... Knipoog

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 12:08

ik vind dravers zelf ook helemaal te gek zelf vind ik dat ze een super karakter hebben en vaak zijn ze betrouwbaar en eerlijke paarden.
ik vind dat je er een vriend voor het leven aan hebt Haha!

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:31

Wij hebben een paard op stal gehad dat draver is geweest en werd nu voor de lessen gebruikt... ik geloof dat hij het rustigste paard was in de stal..
en we hebben er er misschien wel wat voor moeten doen, maar galoperen wou hij ook wel!! en netjes dresuur rijden ook wel..
Verder ken ik nog een draver die is omgetoverd tot een pracht westernpaard!!
Ik heb ook egt helemaal nix tegen dravers.. vind ze juist cool Haha!

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:11

ik zou er niks van aantrekken hoor!
ik heb ook een draver, en natuurlijk als het effe moeilijk gaat zou ik wel eens een makkelijk paardje willen. maar ik heb nog nooit op een paard gereden dat zo graag wil leren en werken voor je! Bloos
mijn paard heeft echt een hart van goud, en zou hem voor geen geld verkopen! Lovers dravers zijn gewoon super paardjes!!!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:36

Frisianhorsy schreef:
Wij hebben een paard op stal gehad dat draver is geweest



Een draver blijft altijd een draver, dat is gewoon het ras. Een fries kan toch ook niet ineens een shetlander worden (ja, misschien alleen ales je hem te heet wast Lachen )

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 06:24

Dravers aan de TOP!!!!!

Domenic heb ik nu al 15 jaar!!!!! En rij hem al vijftien jaar recreatief! Het zijn oersterke paarden die alles kunnen en alles voor je doen! Dus ik snap niet dat mensen commentaar durven te hebben!

Ze zijn snel als een Arabier
Kunnen dressuren als een KWPN'er
En springen als een gevleugeld hertje Haha!

En ze hebben ook nooit wat. Hij staat met een Fries en twee KWPN'ers op stal. Die hebben altijd wat! Heb nog nooit zo vaak hoefsmeden, dierenartsen en vage massagegenezers bij elkaar gezien... Maar ze komen lekker NIET voor mijn DRAVERTJE!!

Enne.... Zit er niet mee, meis! Ach gut Wij weten wel beter over Dravers!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 06:26

Mackie schreef:

Een draver blijft altijd een draver, dat is gewoon het ras. Een fries kan toch ook niet ineens een shetlander worden (ja, misschien alleen ales je hem te heet wast




Waarschijnlijk bedoelt ze gewoon een draver die in het verleden gekoerst heeft. Aangezien het blijkbaar niet haar eigen paardje is kan ze ook niet weten hoe je dat allemaal noemt.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:02

Wij worden er alleen een beetje moe van dat mensen dat steeds doen :/ Ik vind het logisch dat je een tuiger toch ook geen ex-tuiger noemt als je er op gaat rijden :S

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:38

Ik heb ook een draver, en als ik dan vertel dat ik dressuur met m rij en recreatief dan krijg ik vaak afkeurende blikken en negatieve woorden bijv " wat moet je nou met een draver, die kunnen alleen maar rennen" Belachelijk toch! En dan denk ik bijmezelf: Hhehe jullie weten niet dat hij changement om de 2 heeft gelopen! Haha! Daar heb je dus echt geen kwpn of Salinero-look-a-like voor nodig !!! Foto´s van mn moppie staan bij ITP, voor de liefhebbers!!

Djinti

Berichten: 27
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Haaltert, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:49

Mijn vorig paard was een amerikaanse draver. Nog nooit heb ik op zo een prachtpaard gereden!! Spijtig genoeg is ze vorig jaar gestorven aan botulisme.. Ik heb daar erg van afgezien, dus ik zou zeggen, zolang je ze nog hebt, geniet er ten volle van want zo vind je er geen twee.. Ik heb na haar dood gezocht naar een ander paard, maar tevergeefs.. Ik heb wel 30 paarden bekeken en met gereden, maar geen enkele zo lief, gewillig en goed zoals mijn Lanka.. Heb dan maar beslist om een veulentje te kopen om daar mijn liefde in te steken... Dat heeft wel veel moeite gekost, want niets was goed genoeg na zo een schat..

Mijn (nu reeds 2,4 jarige) veulentje is een arabische halfbloed, en ik moet toegeven dat ik nu ook aan haar verkocht ben, want ook zij is erg lief en aanhankelijk, maar als ik ooit de kans krijg om nog een dravertje te kopen, zal ik niet twijfelen!!

Verwen ze maar goed want het zijn de liefste van heel het paardenvolkje!!!

Veel geluk ermee!!!

xxx