wat is der mis met dravers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:37

pfff ik word ook gek van die mensen die zo over draver sdenken, ze kunnen net zo veel als gewone paarden KWPN'ers enz. ze kunnen zelfs meer. alleen moeten ze het leren en dat duurt even. maar ze zijn heeeeeeeel erg lief. zou er niet aan moeten denknen om mijn vriend weg te doen. kijk bij ITP mijn paard en ik the perfect couple (GOEIE!!!!!!!!!!) daar staan een paar fotos van mijn paard. mensen die slecht denken over de dravers, hebben er kennelijk geen verstand van!!!!!!!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:29

Cayusejuhh schreef:
ALs er wordt gevraags wat is er mis met een draver.. dan kan je dit verwachten zulke op merkingen.. kan je beter een ander topic starten wie vind een draver liefffffff! of schattig.. ik zeg eerlijk dat ik het niks vind. ik heb een manege en aantal pensionklanten hebben een draver. het zijn idd. zenuwen leijers. en ik heb er ooit ook een gehad een pony voormaat. als je per ongeluk een appel liet vallen sprong hij zo wat uit het raam.
Dus ieder zn mening wordt gevraags en die geef ik .. als je zo iets niet wilt horen moet je geen topic starten


Het zijn niet zenuwenlijers, maar leken die niet met ze om kunnen gaan maken er zenuwenlijers van. Je moet duidelijk aangeven wat je van ze wil en dat kunnen veel rijpaardenmensen nu eenmaal niet over vooroordelen gesproken.
Trouwens veel mensen met een rijpaard weten niet eens dat ze een draver hebben

prompter

Berichten: 11164
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:03

Hihi, zenuwenlijers Lachen - ik heb de meest coole hengst die je je voor kan stellen, als er bijvoorbeeld een enorme trekker aan komt wandelt hij er heen om er naar te gaan kijken *LOL*.

In elk ras heb je drukke en minder drukke paarden - dus ook bij dravers Lachen!

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:18

Inderdaad Ofir is een zenuwlijer, maar TTP is de rust zelve Haha!

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:01

zenuwlijers? die van mij moet je bijna vooruit duwen!!! hahahaha. datn izjn ze waarschijnlijk erg opgefokt door hun training oid. maar hallo het zijn OOK paarden, zijn geen Aliens ofzo. ze lopen goed, misschien geen dressuurwonder maar dat kunnen ze allemaal leren. weet je wel niet hoeveel % van de sport er uit draver bestaat, neem de springsport. meer dan 50% was draver dit jaar!!!!!! het zijn geen zenuwlijers, maar dat ligt aan jezelf. hoe jij me tj epaard omgaat en hem opvoedt zo zijn ze. dus.. kijk maar eens nar jezef!! ER IS NIKS MIS MET DRAVERS!!!!!!!

Dikkie81

Berichten: 191
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:15

Er is zeker niets mis met dravers!

Mijne is heerlijk pittig om te rijden, en is totaal niet zenuwachtig. In een groep rijd ik meestal voorop omdat hij echt overal langs durft! Schijnheilig Hij raakt echt nergens van in de stress, is de rust zelve. Enige nadeel vind ik dat hij nog steeds het race-instinct heeft. Maar ja hij heeft ook koersen gelopen, dus dat hoort er gewoon bij. Is al veeeel beter dan in het begin..

Verder loopt ie redelijk in de dressuur en springen kan die als de beste!

prompter

Berichten: 11164
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:23

TotalMona schreef:
weet je wel niet hoeveel % van de sport er uit draver bestaat, neem de springsport. meer dan 50% was draver dit jaar!!!!!!


Ik weet niet hoe je aan deze uitspraak komt, maar onzin is het wel Haha!.

Ik ben stapelgek op dravers en wens ze in alle disciplines het beste, maar behalve Halla en Jappeloup kom ik toch niet verder met dravers in de indexen...

Ach, je kan het ook omdraaien, zo'n 100% van de drafkoersen zijn dit jaar gewonnen door dravers Clown Knipoog Tong uitsteken

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:52

denk daar niet aan hoor mensen die dat zeggen moet gewoon oprotten je moet boos worden en dan begrijpen die mensen wel Knipoog
ik vind dravers echt mooi en ze heeft altijd dunne vacht en glimt vaak en heeft fijne staart en manen en je kan met dravers alles doen
ben je weer vrolijk Bloos

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:10

Bij mij op stal staan ook genoeg dravers, uitgekoerste en paarden die straks weer te koersen gaan.

Ik vind ook niks mis met dravers maar sommige mensen overvragen die beesten, die willen net zo goed dressuur rijden als anderen en dat gaat gewoon niet. Een draver is daar niet op gebouwd.
De ene dravers bezit wel een galop en de andere niet. Degene die het niet hebben moeten we ook niet gaan dwingen.

Als recreatie/endurance paard zul je er echt een goude aan hebben maar ga er niet veel van verwachten.

Overigens ken ik iemand die het met een draver naar de Z heeft geschopt.

GHIS_1990

Berichten: 89
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:25

Dravers zijn hartstikke leuk, *LOL* ik heb er zelf 1 geleasd op de manege en die was super lief maar had wel hele slechte benen, is daarom toen ze 17 was naar de slacht gegaan, egt zielig Huilen maar toen leasde ik haar al niet meer. Want ik had een eigen haf-veulen gekocht Haha! en op de stal waar ik nu sta is ook een draver van 23 en die is bijna de snelste van stal op 3 na die nog veel jonger zijn, en hij heb echt een top-conditie en is ook nog best wel druk, maar egt een super lief paardje. OK dan!

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:36

Ze zijn super dat staat vast, maar er zitten een hoop nadelen ook aan. Ik heb niks tegen dravers. Op onze boerderij staan er ook een aantal, maar als je even teveel van hem vraagt is het gewoon niet te doen. Het zijn meestal wel nerveuze paarden, maar dat is ook niet gek als ze op de baan hebben gelopen. Mensen hun eigen schuld.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:32

dravers zijn top-paarden

niks aantrekken van dat commentaar ze zijn gewoon jarloers.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:09

daylee schreef:
Het zijn meestal wel nerveuze paarden, maar dat is ook niet gek als ze op de baan hebben gelopen. Mensen hun eigen schuld.


De meesten worden niet nerveus van het op de baan gelopen hebben maar van mensen die geen verstand van ze hebben

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:20

Ik heb een Belgische draver,een schat van een beestje en helemaal NIET vurig zoals je van een zou verwachten!
Ze is wel wat schrikachtiger dan andere paarden maar dat is normaal als je ooit op de drafbaan hebt gelopen
[***] kent oefeningen van M2 dus dat bewijst dat dravers wel goed kunnen presteren in Dressuur
in springen is ze ook super,ze springt wel hoger dan de sprong is maar des te beter want dan heb ik meer kans om foutloos te zijn,weigeren doet ze ook NOOIT!

Afbeelding
Afbeelding
kijk naar haar bles Pling een halve maan!

xxx Cheese! [***]

Foony
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 10:56

Dravers zijn top paarden,voledig mijn ras !
mijn schatties !! het zijn mestal supper mooie paarden !!!
ik wil zelf ook een draver !
echt laat u niet doen é !!!!!!!!!! OK dan!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:47

Er zijn echt al genoeg mensen die hebben bewezen dat dravers topdieren zijn.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:17

Mijn draver is een toppertje!
Het is een heerlijk rustig en betrouwbaar dier.
Ik vraag me ook af wat de topicstarterallemaal voor kritiek krijgt.
En ja,ik heb de rest allemaal gelezen.
Ik heb nog nooit op een paard gereden met zo'n heerlijke galop als de mijne! OK dan!
Iemand heeft ook weleens gezegd:oh is dat een draver,die kan toch niet galopperen?
Tja,dat vraagt om een demostratie en die kunnen ze krijgen ook Haha!
En springen vindt ie ook geweldig,doet ie met superveel plezier.
Kortom ik heb een ge-wel-dig paardje aan mijn draver Lovers

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:16

RanouK schreef:
Er zijn echt al genoeg mensen die hebben bewezen dat dravers topdieren zijn.



Haha! Zijn het ook

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:51

ik vind ze heel erg lief, heb zelf een verzorg draver.
die is heel erg lief, hij is alleen wat drukker dan andere paarden maar dat maakt mij niet uit.
en hij houd niet van knuffellen Haha! Haha!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:33

Dravers zijn super OK dan! Die van mij is soms wat zenuwachtig...maar verder is ie superbraaf en superlief. En het is super om lekker snel op ze te draven
En ze kunnen tolt leren Pling

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:35

Zelf heb ik ook een draver, iedereen vindt haar altijd ontzettend mooi, lief enz enz... totdat ze horen dat het een draver is (zelf zien ze het niet eens, een beetje stom dus)
Dan veranderd het verhaal al snel in allerlei vooroordelen.

Meid trek je het niet aan, inmiddels bij mij op stal hebben de meeste alleen maar bewondering... ineens blijkt een draver (die eigenlijk meteen van de baan kwam) te kunnen galopperen (dat hadden ze nooit gedacht Haha! )

En over zenuwachtig gedrag, die van mij is erg gevoelig maar ga je goed (zoals het bij elk paard hoort, vooral met bloed of volbloed paardjes) met ze om dan is er niks aan de hand.
Dat ligt volgens mij dan echt aan die mensen zelf.

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:24

nogmaals over mijn dravertje:
ze springt hoger dan de sprong gewoon omdat ze geen respect heeft voor lage sprongen!overactief... OK dan!
Danielle_1 schreef:
Citaat:
Ik heb nog nooit op een paard gereden met zo'n heerlijke galop als de mijne!

de mijne heeft ook een zalige galop!

xxx [***]

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:58

dravers zijn best leuk en kunnen best dresuren

Veronakeuh

Berichten: 53
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:20

mijn verzorgpaardje is een kruising van vanalles en er zit ook Draversbloed in
ze dressuurt prachtig en heeft prachtig uiterlek

dravers vooroordelen is zoals buitenlanders vooroordelen

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:39

mijn vorige paard Gino [helaas paar weken geleden afgemaakt,had Desmitis]was een draver en een goud paardje

en dan vonden meer mensen,ze zagen ook niet dat het een draver was en ik heb ze in de waan gelaten
sommige mensen dachten dat het een halve andalusier????was
hoe verzinnen ze het.

wij hebben hem 8jr gehad hij kwam als 6jr van de baan en kon ook niet veel,maar door de jaren heen heeft hij alles geleerd.

ik reed er western mee,en dat ging super lekker rustig galopperen dat ging geweldig

en ook springen deed hij graag,dan werdt hij wel heet.
maar verder een zeer cool paard geweest.

hij was een Franse draver van 160cm.

rust zacht pikkie van me....