taxatie topic welshjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:52

Twinkle, 7 jaar oud, B+4 dressuur kan meer, ruin, kan ook erg leuk springen. hij heeft geen papieren. 1.33m hoog
foto's staan in deze topics

Twinkle in de bak

Twinkle @ work

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:49

leuk beessie.. ik denk zo'n €600

monica1978

Berichten: 236
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:00

Nou na veel proberen toch gelukt (bedankt voor de reacties)

Cuppers Maikel :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

duzzzz hierbij alsnog ...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:50

Twinkle: 800 (Showtype, kan lekker lopen en dus ook wedstrijdpony worden, en is nog in the prime of his life... Alleen geen papieren) (Als ie niet makkelijk in de omgang is, gaat 't meer richting 700 maar op de foto's komt hij "fijn" over)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:55

ik zal mijn oude welshje er ook even opzetten, jammer genoeg heb ik niet zoveel mooie waar ze echt mooi uitkomt, want ze was echt prachtig mooi!! Haha! En heeel erg lief, heb nog nooit zo'n lieve pony gezien!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:25

ok, hier komen ze: het zijn een beetje veel foto's maar goed, ik kon even geen duidelijke vinden dus dan maar veel..

De eerste: Richard's Rose>> toen ik haar had 9 jaar, ong 123 hoog, heeft papieren( jammer genoeg heb ik geen kopie, nu is ze verkocht dus kan ik ze niet meer inkijken)

Veel aanleg voor dressuur, kon een echte dressuur pony worden ( was mijn eerste pony, en werd al best snel te groot, dus heb nooit echt wedstrijd met haar gereden) Kon ook goed springen.. Heel erg mooi, had echt een heeeel mooi koppie met heel veel uitstraling, als je ermee langskwam zag je echt iedereen kijken van wow, wat een prachtkoppie!!
verder gewoon mooie gangen.

Heel erg lief dus, zou je nooit wat doen, beschermde jou zeg maar, naar andere paarden wel wat nukkig, ook weer beschermend naar jou toe.. Echt de liefste pony die ik ook heb gezien, altijd willen werken en heel eerlijk



Afbeelding

Afbeelding

het is alleen een beetje jhammer dat je haar hoofdje niet zo goed kan zien, hoe mooi die was... Deze foto's zijn vooral van toen ik haar net had, ze was toen behoorlijk dik( er was een tijdje niet meer op gereden) en ze had afgekauwde manen, van een lammetje wat bij haar had gestaan, later waren die manen tot ongeveer de helft van haar hals)

en dan haar dochter rabihra: Half arabier/ half welsh mountain

Afbeelding

in de winter

Afbeelding

hierop staat ook haar vader, die grijze arabier, stom genoeg heb ik dus alle info van hem eraf geknipt en daarbij ook zijn naam... Deze pony was een C tje, van toen 2/3 jaar oud, nog niet ingereden, wel heel mooi, volgens mij werd t wel iets van een roodschimmel, of bruinschimmel ofzo.
Jammer genoeg werd ze niet groter,

daarom hebben we ook haar verkocht, als ze groter was geworden hadden we haar gehouden... Zou ook een hele goed dressuurpony kunnen worden en ook een goed springer( ze is bij ons een keer over een hek van meer dan een meter gesprongen( ong 110, 120) ik heb haar nooit meer gezien dus weet niet wat ze nu doet..Ook weer heel erg lief en aanhankelijk, zou je nooit een trap of een beet verkopen, wat dat gaat precies als haar moeder..Ze zou ook nooit een ander paard kwaad doen..


Ik geloof dat dit een erg lang bericht word Bloos Bloos!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:27

Richard's Rose: 800 (Klein, geen wedstrijdervaring, maar wel papieren/mooie bouw)
Rabihra: 500 (Iets groter en een leuke kleur, maar nog niet ingereden en deel van de afstamming is onbekend...)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:04

oh, ik was vergeten te zeggen dat de laatste wel papieren had, dus alles is bekend... Ze zijn alleen niet meer van mij, en heb jammer genoeg geen flauw idee hoe het nu met ze gaat! Scheve mond

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:04

Goed, overnieuw dan Knipoog
Rabihra: 700 (Zelfde redenatie als hierboven, maar dan met papieren)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:14

ok Haha!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:15

serene!!! hee wat leuk om weer es fotos te zien van spirit!!
Mijn veulen is ondertusen ook geboren en een merrie!
en 2 druppels water spirit alleen geen aftekeningen! ze is nu 2 maanden oud en scheelt nog maar 10 cm met haar moeder!! ik zal proberen wat foto te plaatsen of kijk op me site. onder dagje manege.. staat ze op maar niet duidelijk!!
Gr Nadine en richard.. ( die spirit hebben weggebracht met trailer)

FOUTJE IK ZIE NET IN JE PROFIEL DAT SPIRIT EEN ANDER EIGENAAR HEEFT> IK DACHT NAMELIJK DAT JE EBONY WAS>> OEPS Bloos

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:21

Ik heb een halve welsh.. vader Duffelts pentium. en moeder een goedgekeurde shet. ik heb wel fotos maar kan ze niet plaatsen.
maar ze lijkt 2 druppels water op een welsh .. geen shet te bekennen Haha!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 21:50

hey is dat ook niet de vader van spirit?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:46

ja klopt! idd ook de vader van spirit

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:31

lovemangga schreef:
ik weet niet veel van welshjes. maar een maanoog mag toch niet?? en dan zal de prijs ook dalen... maar het is wel een leuk beesie, de andere ook hoor!


Een maanoog mag wel degelijk. Ik vind het erg lelijk maar dat is weer een heel ander verhaal.

Ik heb op dit moment 5 welshjes, alle 5 welsh A:

Nadja, 9 jaar, stermerrie, bruin, zeer goed betuigd in enkel, tweespan en klavertje drie. Meegedaan aan allerlei evenementen maar nog geen wedstrijden (geen groom heh). Synod Prophet x Nachtegaal's Captain

Broekmaten's Florentine, 9 jaar, bruin, zeer goed betuigd in enkel en tweespan. Koppaard in klavertje drie. Deze vaar ik blind op. Ook meegedaan aan allerlei evenementen, om bevengenoemde reden ook nog geen officiele wedstrijden.

Roosje (Lisette op papier), 8 jaar, bruin, zeer goed betuigd, gebruiksaanwijzing nodig, liefst rechtsachter in een meerspan, wel heel harde werker. Ook veel ervaring in enkel, tweespan en klavertje drie. Zelfde ervaring als bovenstaande ponies.

Calondyn Colin, hengst, 1 jaar oud, veulen van Nadja x Hunnehoeks Hugo, Groeit op dit moment mooi uit, vos met lichte manen, Sociaal, Branie, Bombproof.

Calondyn Freya, merrie, +/- 4 mnd oud, wordt wrschl. schimmel, behoorlijk vurig, lijkt goed uit te groeien.

Beide jonkies gaan de zaak aanvullen tot 4 span. De drie bovenste zijn een goed team in iedere samenstelling in tweespan. De volgorde in klavertje drie is altijd dezelfde: Floortje voorop, Nadja linksachter en Roosje rechtsachter. Straks in 4 span gaat Floor links voor en Nadja rechts voor. Roosje blijft achter alleen weet ik nog niet of dat links of rechts wordt.

Ik waag me niet aan taxatie van jullie ponies hoor. Vind ik bijna niet te doen.

Ik moet eens kijken of ik nog wat foto's kan scannen.

Groetjes,

Aline

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:01

ik vind trouwens, dat je eerst alle andere paarden moet taxeren in dit topic en dan pas je eigen paardje er bij zet. dat is wel zo eerlijk

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:49

Ik bedoelde ook niet qua aantal maar meer zo vanaf een fototje met wat tekst. Je moet ze toch in levende lijve zien om bijvoorbeeld de (verschrikkelijk belangrijke, alles bepalende) bewegingen te kunnen zien. Zeker als je praat over een pony of paard dat de sport in moet. Als die super bewegingen heeft en veel aanleg, dan bepaalt dat de prijs. Zo zijn men paarden alleen bijvoorbeeld minder waard dan wanneer je ze als een goed lopend span kunt verkopen. Dan is ieder paard in het span meer waard dan wanneer hetzelfde paard los verkocht zou worden. Een goed lopende E pony kan wel bijna net zoveel waard zijn als een KWPNer op hetzelfde niveau.
Nou goed ik zal er een paar proberen alleen nu even niet want ik moet nu weg. Dat duurt dus nog een paar dagen maar ik mag aan mijn belofte gehouden worden.

Groetjes,

Aline

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 19:13

Idd het is leuk als je eerst de rest taxeert, maar dat is een hele lijst: voor als je even de weg kwijt bent, hier alle welshjes in dit topic.

spirit of witches
Seven Mornings Charly
Nena
Melody
Blue-eyed Devil
Mirza
Pharaon
Snuitje
Narcissa
Dubbelland's Boas
Cuppers Maikel
Twinkle
Richard's Rose
rabihra
Nadja
Broekmaten's Florentine
Roosje
Calondyn Colin
Calondyn Freya

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:06

Dan zal ik ook ons ex-welshje er even op zetten. Ze is inmiddels al verkocht maar ik ben toch benieuwd wat jullie van haar vinden:

Geslacht: merrie
Leeftijd: 11
Kleur: zweetvos
stokmaat: 1,17

Ze is een super lief en betrouwbaar ponytje, super lief voor kinderen en verzot op eten Haha!
Ze heeft voor de kar gelopen en er kan op gereden worden. Springen en dressuur. 200% verkeersmak.

foto: (let niet op haar buik Haha!)Afbeelding

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:14

seren schreef:
Idd het is leuk als je eerst de rest taxeert, maar dat is een hele lijst: voor als je even de weg kwijt bent, hier alle welshjes in dit topic.

spirit of witches
Seven Mornings Charly
Nena
Melody
Blue-eyed Devil
Mirza
Pharaon
Snuitje
Narcissa
Dubbelland's Boas
Cuppers Maikel
Twinkle
Richard's Rose
rabihra
Nadja
Broekmaten's Florentine
Roosje
Calondyn Colin
Calondyn Freya

Mag mijne niet meer meedoen Tong uitsteken

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:16

als ik die allemaal taxeren? Scheve mond Da's een hoop werk Haha!
Ik zal t strax ff doen.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 15:26

jawel maar ben ik nou zo scheel kon van twee ponys geen naam vinden alleen 'hij'

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:05

Nadja: 1500 (stermerrie, goed betuigd, evenementervaring, niet te oud)
Broekmaten's Florentine: 1500 (aan de naam te zien papieren, verder zelfde verhaal als Nadja))
Roosje: 1400 (zelfde verhaal, alleen minder makkelijk in omgang)
Calondyn Colin: 500 (papieren, maar nog niet goedgekeurd dekhengst, pas 1)
Calondyn Freya: 300 (nog veulen, geen makkelijk karakter, geen papier)
Aan spanprijzen ga ik me niet wagen, daar weet ik nauwelijks wat van.

Pony van xxappiexx: 700 (klein, geen papier, niet al te jong meer, wel betrouwbaar, bereden, betuigd)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:41

Clitia schreef:


Pony van xxappiexx: 700 (klein, geen papier, niet al te jong meer, wel betrouwbaar, bereden, betuigd)


Je zit in de buurt! We hebben haar voor €650 verkocht aan een meisje die er bixie wedstrijdjes mee gaat lopen Lovers

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:26

hejhej!
Mag ik ook meedoen?
heb ook een wleshje!
Afbeelding
naam; Mick
naam voluit: Mick SL Bakker
leefdtijd; 20-05-2004
Beide ouders doen het zeer goed op keuringen Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

Goh, wat heb ik voor hem betaalt??