raar ras??????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:02

Die fries x new forest is gaaaaaaaaaaaaf!! Echt heeeel erg leuk!!!

Maarre...... waarom zou je een 2jarige al voor de kar zetten?! Waarom zou je 'm niet nog lekker veulen laten en van z'n jonge jaartjes laten genieten?! Heb je er later hoogstwaarschijnlijk veel meer en langer plezier van!

beautyke

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 15:28

ben ik ook niet meer van plan
heb nu pas een tweejarig arabier gekocht die al twee jaar is en die ik volgend jaar in de zomer stilletjes aan het zadel al ga laten wennen en dan kunnen deze twee lievertjes nog lekker veulentje blijven OK dan! *LOL*

hier is ook een foto van die arabier

Afbeelding


Afbeelding

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:08

Dat is dan dus een nrps-pony kruissing welsh/arabier. Knipoog

Diddle77

Berichten: 30
Geregistreerd: 05-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:27

HoiHoi! Ik heb ook een kruising, namelijk Fries x Merens.

Aan de andere vind ik het jammer dat we niet ergens 'bij horen'.
Ik bedoel meedoen aan bijvoorbeeld een Friezenwedstrijd, dat zit er dan weer niet in... Je valt dan tocht weer net een beetje buiten de boot.

Aan de ene kant is het heel leuk om een paard te hebben, welke niet zo vaak voorkomt, een vrijwel uniek beetje. Geen doorsneepaard wat iedereen al heeft...

beautyke

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 14:43

ja dat vind ik ook Lachen
eigenlijk was ik vroeger niet zo voor friezen maar sinds ik beauty heb vind ik het machtige beesten Knipoog

ik vind het ook zo leuk dat ie de uitstraling van een fries heeft en de hele mooie gangen van zijn moeder hij heeft ook echt haar dunnen beentjes geërfd Lachen

alleen jammer dat je voor zo'n paardje geen papieren kunt krijgen ik denk dat ie het keuringen niet slecht zou doen Vingers aflikken

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:45

Hoi, ik denk dat dat andere veulen een Exmoor pony is, Kleur; de haarkleur varieert van donkerbruin tot lichtbruin, met zwarte punten rond de ogen, op de neus en de flanken. de buik en de binnenkant van de benen zijn lichtergekleurd. rondom de neusgaten heeft de pony een grijsbruine kleur die op meel lijkt, dit wordt een meelsnuit genoemd. Karakter; de exmoor-pony is intelligent, vriendelijk en vlug. exterieur; de exmoor wordt gekenmerkt door een elegant hoofd met wijde neusgaten, sprekende ogen en korte oortjes. de hals is kort en sterk geplaatst op een stevig, middellang lichaam. de benen en voeten zijn hard. de vacht heeft 's zomers een koperachtige glans en is 's winters mat en ruw (uit:paarden encyclopedie/ josée hermsen) duss ik denk dat het best een exmoor kan zijn, zo aan de foto te zien XXXXX

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:52

wat een aparte veulentjes heb jij..
wel leuke kruisingen..Lachen

beautyke

Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 08:59

hihi ja hij lijkt wel wat op een exmoor maar dan ook weer een kruising hoor want ik heb op verschillende sites gekeken en blijkt dat zo'n exmoorpony maar tot stokmaat van 1.30m gaat Haha!
en hij is nu één jaar en meet al 1.45m. Bloos!
hier is nog een nieuwe foto van hem hoe hij er nu uitziet hij is echt heel erg mooi geworden in vergelijking met de winter Lovers
Afbeelding

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:06

Hoi

Ik heb ook een pony waarvan ik niet zeker weet wat het is, ik vermoed dat er wel wat whels doorheen zit,

Hij is ca. 1.31m en dat is echt alles wat ik van hem zeker weet, oh ja dat ie geruind is dat weet ik ook zeker.. *LOL*

Maar wat denken jullie??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

x_Josine_x

Berichten: 27
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:32

De schimmel is welsh of een kruising met heel veel welsh erin. Die donkere pony aan het begin van het topic is denk ik een fjord x welsh maar dan met meer fjord dan welsh. Ik heb ook op een pony gereden die fjord x welsh was en die lijkt er veel op.

moschata
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:10

Even een kleine correctie,er schreef hier iemand dat een kruising tussen twee rassen bij honden een bastaard wordt genoemd.....
Een kruising tussen twee rassen noemt men gewoon een kruising een kruising tussen twee kruisingen is een bastaard,en volgens mij is dit bij paarden hetzelfde!!!!!! Knipoog