Cremello's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:55

Peterina schreef:
Royal Belgian Palomino stamboek. Lovers


Jee, wist niet dat dat bestond. Kan ik mijn Quarter daar ook inschrijven?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:04

De Royal Belgian Palomino viert dit jaar haar 30 jaar bestaan !!! Het is opgericht door een groep fokkers in 1974 en 'ingezegend' met het importeren van een hengst uit Engeland.
Sedert 1999 is het door de Ministerie van Landbouw officieel erkend als stamboek met alle rechten en plichten van dien. Voordeel van de RBP is dat het een Kleur stamboek is wat betekend dat paarden met stamboekpapieren van andere registers, behouden die papieren en alle rechten daar aan verbonden EN kunnen ook geregistreerd worden bij de RBP. Op dit moment zijn er verschillende 'boekdelen' van o.a. gefokte palo's met palo register van de laatste +30jaar, 'anders' gekleurd paarden afkomstig van palo's (bijv. de vosse veulens afkomstig uit palo x palo), andere stamboek paard met palo (of valk, cremello, enz) kleur. Sedert dit jaar hebben wij ook een nieuwe boekdeel: palomino bont ! en dit vanwege de vraag voor inschrijvingen.

Natuurlijk kan je quarter ingeschreven worden. Wij hebben zelfs cremello QH hengsten op de boeken staan omdat ze vroeger niet 'aanvaard' werden door het AQHA.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 17:06

Goh, wat een gedoe zeg! Dat deze prachtige kleuren bij bijna geen enkel stamboek aanvaard worden....misschien wacht ik dan nog even met de aanschaf van een cremello of perlino tot ze wel goedgekeurd kunnen worden in hun moederstamboek....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:20

Tipje: koop een Quarter, daar kan het paard tegenwoordig wel bij het stamboek ingeschreven worden...Haha!

Quarterpaint
Berichten: 16
Geregistreerd: 14-03-06

Re: Cremello's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:27

Hoi, ik heb een cremello hengst, ingeschreven bij sBs en Royal Belgian Palomino als dekhengst 2006. Hij is drie jaar en 1m50. Heeft geen stalgebreken en staat vaak op de wei, ook in de zomer. Geen probleem kwa verbranden aangezien hij dus een creme kleur heeft en geen witte kleur. Als de neus dus pigment loos is dan verbrand het paard op de neus. Dit is niet het geval bij een cremello. Hij is eveneens tekoop aangezien ik een paint overo hengstje heb. Hij is ingereden en zeer geschikt voor springen en reining. Vader Wapiti van het Vitseroel.

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:06

Dit is wel een erg oud topic

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:17

Slotje dus.