Tsjechisch warmbloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Tsjechisch warmbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:36

Wanted: informatie, veel informatie!

Kan iemand me meer vertellen over dit ras? Heeft iemand er hier een? Is er in Nederland een stamboek van? Wat is een goede prijs voor zo'n paard?

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:08

Helllooo,

ik heb het meer op pony's dan op grote paarden maar anyway misschien kan ik je iets verder helpen... Ik heb alleen nu niet zo veel tijd maar ik neem aan dat je het alleen uit interesse vraagt?

Hoe het er uitziet? Tja, het is een warmbloed he? Een beetje een mengelmoes van verschillende andere soorten warmbloed, net als de KWPNer Knipoog

Ik weet niet precies wat een goede prijs is (aangezien ik er nooit een heb willen kopen en ik ze niet fok), het begint misschien op zo'n... 15000CZK (denk ik). 1 Euro is ong. 30 Tsj. kronen (CZK of Kč) dus dat is 500 euro? Tot ver in de 100 000 CZK voor een goed ingereden paard met goede afstamming. Om een beetje het idee te krijgen kan je bijv. eens op www.equichannel.cz kijken, klik links op inzerce on-line en dan op Koně-nabídka. Hier worden paarden van verschillende rassen te koop aangeboden, soms staan er foto's bij dus dat is wel zo handig als je wil weten hoe zo'n Tsjechisch warmbloed eruitziet Haha!

handig om te weten op die site: Tsjechisch Warmbloed oftewel Český Teplokrevník word meestal afgekort tot ČT. Klisna = merrie, Valach = ruin, Hřebec = hengst... Euhm... Ik heb niet meer tijd, anders zou ik nog op andere dingen en sites kunnen komen, maar goed Rolleyes

Veel succes OK dan!

-xxxxxxxx- Nous Cool