Hoe horen haffies eruit te zien?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:17

Afbeelding

Let niet op de copyright, iemand jat mn fotos.
Lisa is duidelijk van het oude type.
Sommige wat luxere hafs vind ik wel mooi, maar echt haflinger is (voor mij) echt het zwaardere type.....
Zonder zadel zit heeeerlijk op zo'n brede rug. en met dressuur heeft ze echt geen moeite. (er zijn mensen die beweren dat het oudere type geen dressuur kan.. tss)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:24

@t woestein..

wat vind je van mijn haflinger zijn bouw??

Afbeelding

Afbeelding

ik heb het idee dat mijn haf vrij luxe is,maar toch heeft hij wel wat ouderwetse dingen in zijn bouw zitten..
wat vind jij??

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:37

@ Saski9: Volgens mij is hij nog vrij jong.. of ik zit er naast en het is een iets oudere dame Haha!
Zo op deze foto's te zien is hij zeker niet van het oude type maar een "tussen" typje.
Als ik hem zo ziet spreekt hij me wel aan al zou ik meer halslengte willen zien maar dat is er met training wel wat in te krijgen (dus niet te kort in de hals rijden maar goed op lengte)
Ook is hij of aardig aan de maat of jij (als je dat op de foto bent tenminste) bent wat kleiner dan de gemiddelde..Haha!
Ik denk dat dit een heel leuk gebruikspaardje is, tevens de lengte in de rug maakt het makkelijker om een goed passend zadel te vinden zonder dat het (de rug) weer te lang in verhouding is.

@ Alacairion: Jouw Haf is echt een "ouderwetse" heel leuk beesie en ze heeft echt haar charme's!
Ik geloof het gelijk dat je op haar heerlijk zonder zadel kan rijden.. moet ik op die van mij niet echt proberen... (ik kan ook niet echt zonder zadel maarja... of het 1 of het ander..)

@ TOETJOEEE: die van jou zal uitgroeien tot een echte bink! Hij doet me wel wat denken aan Woes toen die nog die leeftijd had Haha!
En wat een gaaf ding is die bruine!!
Echt een leuk gelukte kruising!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:50

Amulet schreef:
Ben druk bezig met een mooie brief Haha! Haha nee, ik hoef het stamboek niet zo nodig te overtuigen, ik zeg mijn lidmaatschap ook op en wordt lid van de aangespannen haflinger. Ik wil gewoon graag plezier hebben mijn mijn -kleine, en robuuste- haflinger en ik ben ook niet zo heel bang dat dat type ooit helemaal zal verdwijnen, als het niet met papier kan, dan maar zonder Clown Ook heb ik echt niet een hekel aan die moderne types, maar voor mijzelf is het gewoon niets. Ik ben vrij lang en NIET slank en ik vind het gewoon geen gezicht als ik op zo'n slanke haf ga zitten.


Ik ben lid van beide en zit ook nog eens in het bestuur van KVTH Friesland en ja ook ik heb nog plezier in mijn Haf.
Het voordeel voor mij is vindt ik dat ik een ruin heb dus ik zit puur in het bestuur om het gebruik wat meer ITP te gaan brengen (zodoende hebben we in nov. een snertrit georganiseerd).
En doe ik mee met de Drokke Dorpentocht..
Als ik Woes zo eens bekijk hoe hij de afgelopen maanden was toen hij eerlijk gezegd wat kilo's te zwaar was leek hij ook wel op een minder moderne Haf ( hij is ook maar 1.44) zag er wel aandoenelijk uit.
Wat ik graag zou willen zien is een goed type EN beweging.
Dus geen mode paardjes maar echte gebruiks paarden, want aan goede bewegingen en correcte gangen schoort het nog wel..
Ik geef je gelijk dat de robuuste Haflinger nooit echt zal verdwijnen want daarvoor loopt onze fokkerij nog te ver achter en gelukkig zijn er nog wat oudere hengsten en merrie's die ook deze type's kunnen doorvererven.
Vindt het alleen jammer dat die paarden waarschijnlijk zonder papier door het leven zullen gaan en het uiteindelijk moeilijk zal zijn om een pure Haf die toch nog "robuust" is te fokken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:08

@t woestein !

klopt,hij is 3 jaar oud !word dit jaar 4..

hij is nu 1.47 en ik zit tegen de 1,70 aan !

hij heeft inderdaad een vrij korte nek,
en ook best wel een dikke nek..

we zijn dresuurmatig bezig dus we komen er wel..duurt alleen even emt een jong paard !

leuk dat je hem als een tussentype schat,
zelf had ik dat idee dus ook !!

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:47

Woestijn : ik vindt die eerste haf best mooi, maar niet Haf meer... te rank, te arabier-achtig.... niet mijn soort... ik ga ovor dikke kont, lekker stevig, donker van kleur en een dikke dos manen. die 2e vindt ik meer een IJslander, maar wel cute.

Anoniem

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:36

@ Woestein: Thanks Lachen

Lisa heeft een bespierde rug/achterhand, korte benen in verhouding, een erg dikke staart en manenbos, en een fijn gebouwd hoofd met de langste wimpers ever. Ze is in de zomer erg licht, en bezaaid met appelvlekjes! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:30

Maxielover schreef:
Woestijn : ik vindt die eerste haf best mooi, maar niet Haf meer... te rank, te arabier-achtig.... niet mijn soort... ik ga ovor dikke kont, lekker stevig, donker van kleur en een dikke dos manen. die 2e vindt ik meer een IJslander, maar wel cute.


En juist die eerste is een "pure" Haf en de 2e een Oostenrijks gefokte merrie van bijna 26 jaar oud met ruim 12,5% Arabisch bloed....

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:46

@ Saskia9: Ik dacht al die moet al mooi aan de maat zijn Haha! ikzelf ben 1.71 en Woes dus 1.44.. terwijl ma 1.48 en pa 1.49 zijn.. maarja gelukkig maakt hij zich wel groot...
Ik denk dat die van jou uiteindelijk wel tegen de 1.50 zal gaan zitten.
Over de nek zal ik me niet teveel zorgen maken.. goede training kan veel verbeteren.. (weet er alles van.. Knipoog...) dus als dat babyvet weg is en er komt wat bespiering op...

Woes had op zich in verhouding niet al teveel spek want die konden we tot 1,5 jaar geleden gewoon niet dik houden.. maar nu staat hij op ander voer en was van de winter "tonnetje" rond Vork en toen was hij toch echt niet modern meer... Bloos zelfs een tussentypje leek het ook al niet meer.. Koe

@Alacairion: die bovenste foto is helemaal leuk! en wat de meeste haf's niet hebben (ouderwets of modern) heeft zij wel: een lange hals... bijna in verhouding iets te lang maar als je haar meer opwaarts zou rijden zou het zeker niet misstaan.. nu ook niet hoor Haha!.
En om het maar zo te zeggen.. ik ben gewoon heel eerlijk... ze heeft een lekkere stevige kont!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:50

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie van Evita vinden qua type, ik hoor namelijk zo veel verschillende dingen! ze is nogal breed en vrij klein dus wat dat betreft is ze echt het ouderwetse type, maar andere keren hoor ik weer dat het zo'n chique haf is..

Afbeelding

geschoren; (vorig jaar)
Afbeelding

van de voorkant;
Afbeelding

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:48

Afbeelding

Ik vind hem heel erg mooi Lachen
(hoewel hij in het echt mooier is dan op de foto Ja)

Wat een echte haf is? ik heb liever een wat bredere, grotere haf.. maar dat is vooral een kwestie van smaak.

Woestein vind ik trouwens ook een superhaf om te zien!

Anoniem

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:21

Woestein schreef:
@Alacairion: die bovenste foto is helemaal leuk! en wat de meeste haf's niet hebben (ouderwets of modern) heeft zij wel: een lange hals... bijna in verhouding iets te lang maar als je haar meer opwaarts zou rijden zou het zeker niet misstaan.. nu ook niet hoor Haha!.
En om het maar zo te zeggen.. ik ben gewoon heel eerlijk... ze heeft een lekkere stevige kont!



Dankjewel...

Lisa was altijd mijn grootste trots.... Ze reed heerlijk, luisterde goed, had een eigenwijs karakter, maar als je haar verborgen kant leerde kennen zag je haar gouden hart. Ik was zó gek op haar, vanaf het begin al.. we waren echt een combi.
Jammer genoeg kon dat niet voor eeuwig duren.. Ik had verwacht dat ze langer bij me zou blijven, ze is pas 11, maar morgen word ze ingeslapen. Ze is hoefbevangen, al een poos.. ik ben er echt kapot van, ze was mn allerbeste maatje.. Verdrietig

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:15

Alacairion.. Vriendjes zijn?

Ik vind persoonlijk de ouderwetse haflingers ook het mooist.
De moeder van Leo; Frida, is echt van het oude type. Een prachtig paardje, dochter van Starwin.
Leo is door invloed van haar vader Strizzie v/d Heksenketel wat lichter, en ik denk dat ze ertussen valt.

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:54

Ik heb ook een hafmerrie met als vader Starwin!
Ze staat ook in the picture : wat vinden jullie van mijn hafje... en ook nog een met haar nieuwe hoofdstel (paars)...

Hier zie je een foto van haar, vandaag gemaakt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie van haar?

Anoniem

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:35


missymb
Berichten: 1784
Geregistreerd: 17-08-04

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:43

Barbie1986 schreef:
Ik heb ook een hafmerrie met als vader Starwin!
Ze staat ook in the picture : wat vinden jullie van mijn hafje... en ook nog een met haar nieuwe hoofdstel (paars)...

Hier zie je een foto van haar, vandaag gemaakt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie van haar?



Hee dat paarse hoofstel is super gaaf, kan je mij vertellen waar je die vandaan hebt?..

Groetjes marjon

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 01:04

en wat vinden jullie van mijn hafje?

Afbeelding

Afbeelding

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:19

@Ireentjuh: Zo wat ik op de foto's kan zien is ze geen "slanke moderne" Haf.. Maar wel heeft ze kenmerken daarvan..
Ze is vrij lang, ze heeft een wat "klein" kontje in vergelijking met de rest van haar lichaam, ook haar voorbenen zijn in verhouding wat langer dan bij de meeste "ouderwetse" Haflinger's
Maar ze heeft ook wel kenmerken van een "ouderwetse" Haf.
Zoals je zelf al zegt ze is breed en ze heeft ook wel een aardig halsje.
Dus het lijkt haast wel een "tussentypje"

@Barbie1986: Die van jou valt zo goed als onder de "ouderwetse" Haffies, breed en compact.
Al had ik de bles wat smaller willen zien, maarja dat is persoonlijke smaak.

@pluimpje: In beweging vindt ik het een aardig moderne Haf, mooi lang voorbeen en ja het plaatje klopt wel.
In stilstand lijkt hij wat lang maar dat kan ook op de manier komen waarop de foto is gemaakt.
Leuk kopje ook wel!

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:16

Leontien (Strizzie v/d Heksenketel x Starwin):

Afbeelding
Afbeelding
(en voor de rest hier: viewtopic.php?f=10&t=382413&hilit= )

Een oude foto (net of nog niet onder het zadel; bijna niks mee gedaan dus zo onbespierd als maar kan)

Afbeelding

Ik zal eens kijken of ik een keertje foto's bij haar moeder kan maken. Dat is wat je noemt een echte mooi, ouderwetse haflinger Haha!

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:05

een haflinger van het luxe type dus geen belgenkonten ook vind ik dat soms nog wel wat hebben en goede ruime bewegingen moeten er onder zitten.

Anoniem

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:13

Het is echt leuk om al die verschillende hafjes te zien.

Nu ik op zoek ben naar een hafmerrie zie je echt uiteenlopende haffies!
dik dun groot, in verhouding, uitverhouding, springerig, rustig...

poehhh..

Anoniem

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:18

Afbeelding
Haha!

echt een vetkwab haha, (was op de dag dat ik haar kreeg, 23 nov 04)

Afbeelding

geeft een wat actueler beeld weer, maar ze is een echte ouderwetse Haha!

Walco_Aqua

Berichten: 2032
Geregistreerd: 11-01-05

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:45

Ik ben wel voor een wat dunnere dressuurhaflinger en niet voor zo'n dikke boerenhaflinger. Ik zie er graag zo een met hele mooi lange blonde manen en een dikke staart.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:33

Menino schreef:
Afbeelding
Haha!

echt een vetkwab haha, (was op de dag dat ik haar kreeg, 23 nov 04)

Afbeelding

geeft een wat actueler beeld weer, maar ze is een echte ouderwetse Haha!

Wat een superstoer beestje!! Haha! *LOL*

Anoniem

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:02

die "boeren"haflingers kunnen best veel hoor!
Lisa kon echt mooi lopen als het een beetje goed ging....
De redenen waarom ik nu een slanker/groter type wil zijn omdat ik de dressuur in wil en ze mag niet op Lisa lijken...