meestal vind ik tinkers niet zo leuk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:03

Ik ken ook meer lelijke dan mooie tinkers Bloos!
Tiko hier op Bokt is een van de weinige die wel aanspreekt.
Als er dan toevallig een topic over een leuke tinker is reageer ik dus ook in de trant van meestal vind ik tinkers niets maar deze vind ik wel leuk.
Zal er voortaan een beetje opletten Knipoog

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:57

Ik vindt de meeste tinkers wel leuk maar moeten wel een leuke uitstraling hebben ofzo......
Maar ieder ziet voor zichzelf er wel wat anders in....
eigen smaak he

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:42

Wat ik bij veel tinkers en friezen heb is dat ik ze te zwaar vind. Heel veel zijn ook gewoon te vet. Maar Gompy is om te zien erg leuk maar ik vind hem in omgang ietsje te lomp Schijnheilig
Ik houd van de iets luxere typjes. Zoals die van Supertje (weet even zn naam niet Haha! ) die vind ik geweldig. Lekker luxe!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:49

smiley schreef:
Dat heb ik bij Tiko en Jordy van Supertje? dat vind ik de leukste Tinkers van Bokt. Tiko om zijn uitstraling en Jordy vind ik erg sjiek om te zien Kwijl


Ik ga mee met Smiley.

Is Jordy trouwens wel een "echte" Tinker? Hij ziet er zo anders uit als alle andere Bokt-tinkers...

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:28

Bloos Bloos Bloos Bloos

Ondanks dat die opmerkingen soms een beetje dubbel overkomen (als je ze in verschillende topics ziet staan), ben ik toch wel een klein beetje vereerd na het lezen van dit topic Bloos

Ik denk dat voor heel veel paarden geldt, dat vooral een bepaalde uitstralingen je aanspreekt. Mooie, correct gebouwde wpn'ers stralen bijvoorbeeld een zekere elegantie uit, waar mensen wellicht voor vallen.
Dat het bij bepaalde tinkers misschien niet de elegantie, maar het bepaalde vlekken patroon, of de leuke uitstraling is, maakt niet dat mensen die niet voor een bepaald type paard vallen (generaliserend gezien), wel individuen kunnen mogen.

Ook denk ik dat iid veel mensen Tinkers zien als lompe, logge beesten, en dus positief verrast worden door een leuk lopende, of enigzins elegant ogende tinker. Het valt me namelijk wel op, dat de Tinkers die hier genoemd worden als wél aansprekende tinkers, stuk voor stuk wat elegantere en/of redelijk dressuurmatige lopende en/of op een andere manier aan sportpaarden gerelateerde tinkers zijn (zoals bijv. door kleur).


Btw, Jordy is geloof ik geen hele tinker.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:45

Ik denk dat, omdat mijn Sox zwart is, ik vaak complimenten krijg over haar van KWPN-mensen. Die vinden bonte paarden helemaal niks. Mijn hoefsmid, die zelf Shires heeft, is ook erg gecharmeerd van haar. Waarschijnlijk omdat ze Shire-aftekeningen heeft. Mensen die ik tijdens een rit tegenkomen geven vaak complimenten over haar sokken of uitstraling. Dat zijn lang niet allemaal paardenkenners maar is wel heel leuk om te horen. Voor een edel paard moet je niet bij de tinker zijn. Dat is toch van oorsprong een karrepaard. Je kunt het ook niet vergelijken met bijv. een Arabier. Mijn tinker heeft wel veel uitstraling maar ook een tamelijk groot hoofd en brede schouders. Ze straalt enorm veel kracht uit. Ik heb nog niemand gehoord die zei dat ie het een lelijk of log paard vindt.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:53

Ja soxje (misschien een beetje Offtopic) --> maar wij krijgen ook altijd hele leuke reacties op de sokken en lange manen/ en soms de kleur en vlekken Bloos (zoveel reacties en bewondering in het bos heb ik met mijn verzorgpony's en paard nooit gehad --> is wel leuk als ze je paard bewonderen Haha! )

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:53

Nou ja, als iedereen dit zegt dan zijn dus in feite alle tinkers wel mooi Haha! (aangezien het alle tinkereigenaren al eens overkomen is, zo lijkt het wel Lachen )

Ik vind zelf, net als de meeste mensen trouwen denk ik, sommige tinkers mooi en andere vreselijk lelijk, dat heeft geheel met de bouw en tekening te maken. Maar ja, dat vind ik bij andere rassen ook, dus niets nieuws Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:03

De tinker op die collage van grid die linksonder staat vind ik dus echt lelijk. Het hoofd dan want de rest zie je niet. Een pony ramshoofd, zo'n bolle toet, brrr.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:20

Verdrietig beledigd --> misschien dan geen goede foto, want een ramshoofd heeft ze écht niet en ook absoluut geen ponygezichtje (Ja ze had op de foto nog wel een dikke wintervacht, omdat ze lekker met haar vriendjes in de wei mag staan Schijnheilig
(mijn instructrice was trouwens ook helemaal onder de indruk --> en volgend jaar gaan we (als ik mijn zenuwen in bedwang kan houden) het wedstrijdcircuit schokkeren Haha! )

Maar ach ieder zijn eigen ding (Ik weet hoe mensen reageren als ze haar in het echt of aan het werk zien Haha! Schijnheilig Party!! )

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:28

Ik zie een heleboel niet zo mooie tinkers ( lelijk wil ik niet zeggen, sommigen zijn mooi doordat ze lelijk zijn)

Het is een kwestie van smaak en wat je zoekt in een paard. Als je van een wat eleganter paard houd kan ik me voorstellen dat je in de eerste plaats niet een tinker luek vind. Maar er zijn elegante tinkers ( die vind ik dan weer niet zo leuk)

Het is een enrom divers ras met heel veel verschillende types en uitstralingen. Ik ben altijd wel blij met het zinnetje (ook al is het een beetje standaard) betekend alleen maar dat iemand even wat verder heeft gekeken dan de titel van het topic en heeft gezien dat er ook leuke tinkers zijn....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 09:40

ik denk dat jordy wel een echte tinker is. hij lijkt nu zelfs nog wat luxer omdat hij geschoren is, dat vertekent nog meer Lachen

ik vind de opmerkingen verder ook niet verkeerd, best grappig eigenlijk. maar het komt kennelijk niet alleen bij tinkers voor maar ook bij andere rassen hier op bokt.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:20

Ik vind ook lang niet alle Tinkers mooi Haha! Ik hou sowieso niet van de hele zware types, ik hou niet van teveel wit, ik hou niet van ramshoofden, poeh... Maar het meest spreekt de uitstraling en bouw van een paard mij aan. Zo hou ik ook niet echt van arabiertjes, maar af en toe zie ik er 1 waarvan ik denkn "whooooooow"

Ik hoor het op de club etc ook wel vaak hoor, dat ze Kado wel mooi vinden. Denk ook dat het komt dat wanneer je een Tinker hebt die een beetje netjes loopt en wat laat zien, dat je daar al een heel groot voordeel mee hebt. En wanneer ze een betje wakker uit hun oogjes kijken Knipoog Soms zie ik ook van die paarden waarvan ik denk "hallo, leeft u nog???" Dat spreekt mij gewoon niet zo aan Haha!

En zoveel mensen, zoveel wensen Tong uitsteken

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:22

Idra"]
[quote="smiley schreef:
Dat heb ik bij Tiko en Jordy van Supertje? dat vind ik de leukste Tinkers van Bokt. Tiko om zijn uitstraling en Jordy vind ik erg sjiek om te zien Kwijl


Ik ga mee met Smiley.

Is Jordy trouwens wel een "echte" Tinker? Hij ziet er zo anders uit als alle andere Bokt-tinkers...
[/quote]

Of Jordy een hele tinker is is niet te zeggen. Ik weet inmiddels wel dat hij uit Ierland is geïmporteerd, maar de afstamming is dus niet bekend.
Persoonlijk denk ik echter wel dat hij een hele tinker is. Wat je bij een kruising vrijwel altijd ziet, is dat de sokken bijna helemaal verdwijnen, en Jordy heeft nog aardig wat sok.
Bij tinkers heb je ook 4 verschillende types, waarvan het cob-type denk ik het meest voorkomt. En ik denk dat Jordy onder de grai, het luxere type zal vallen.
Overigens is Jordy niet zo luxe als hij lijkt, van de zijkant lijkt hij niet zo breed, en lijkt er een mooi lijntje in te zitten, van voren gezien is het een tank Tong uitsteken

Ik ben trouwens wel stiekum een beetje trots nu hoor :o

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 13:17

moet je die ene foto ff plakken die je mij liet zien, jordy is een bulldog haha!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:27

Deze bedoel je Pellie?
Afbeelding
Hier is het net een trekpaard Haha!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:16

Op deze foto heeft Jordy een iets minder luxe uitstraling, maar hij blijft leuk hoor!

Ik erger me wel aan het zinnetje, waarschijnlijk omdat ik het zelf nooit zo zou zeggen. Ik vind eigenlijk geen een paard lelijk of niet leuk. De een is mooier qua bouw/kleur/gangen/uitstraling dan de ander maar het ligt er vaak ook aan hoe ze op een foto staan.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:20

dat is een uitspraak voor mij Haha!
alleen heb k dat neit met tinkers.. vaak met shetlanders..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 09:28

ja die bedoelde ik alice, weg luxe tinker idee Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:39

Elk ras heeft exemplaren die je juist wel, of juist niet aanspreken. of het nu om Tinkers gaat of niet...

Mensen hebben bij Tinkers vaak het idee dat ze lomp, sloom, te dik en niet-rijdbaar zijn. Als er dan foto's worden geplaatst van de Tinker zoals 'ie echt is (een frisse oogopslag, een goede bok, of netjes verzameld bijvoorbeeld) verbazen mensen zich erover en denken dat die Tinker een uitzondering is Lachen

Overigens: lelijk of niet, als je van je diertje houdt is het toch best?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:46

Hier een Tinker-eigenaar die een dergelijke uitspraak met gemak zou kunnen doen... Ik vind de meeste Tinkers helemaal niet leuk, mooi of speciaal.
Dat komt niet omdat ik zo ontzettend bevooroordeeld ben ten aanzien van mijn eigen Tinker trouwens.

Ik vind de meeste Tinkers niet bijzonder goed van bouw (de mijne incluis) of beweging (geredeneerd vanuit het ras!). Doordat veel Tinkers over het algemeen weinig getraind worden is er ook niet veel bespiering èn zijn veel Tinkers in overconditie (=te dik). Een paard maak je mooi door training en goede verzorging en zo kun je ook exterieur-beperkingen toch goed verbeteren.

No offence naar iemand persoonlijk overigens.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:30

Tja, als ik foto´s van Fayette plaats staat er ook altijd wel een dergelijk zinnetje tussendoor.
Zowel mijn instructrice op de club als mijn prive-instructrice zijn meer gecharmeerd van het slanke type Tinker dan de zwaarder gebouwde types. Smaken verschillen en eigenlijk kan ik hen geen ongelijk geven Knipoog
De meeste Tinkers vind ik ook niet mooi. Ik hou dus meer van het slanke type maar dan moeten ze wel goed in model zijn. Lowara bijvoorbeeld..... het is een schat van een beest maar om nou te zeggen dat ik haar mooi vindt?
Het gaat bij mij vaak toch om de uitstraling die een paardje heeft. Ik ben absoluut geen fan van Fjorden maar heel af en toe zie ik er eentje dat ik denk: wauw Lovers Idem met andere rassen.
Alleen bij een Shetlander kan ik zo ongeveer van elk beestje in vervoering raken want die zijn gewoon zo ontzettend schattig Haha!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:35

Hallo?! Ik zie Kieran niet genoemd onder de mooie Tinkers :D

Ik kom die opmerking ook vaak tegen over Kieran. Ben zelf idolaat van Tinkers, maar ik kan me voorstellen dat mensen ze niet mooi vinden, zeker als je meer op ranke paarden valt.
Ik val zelf niet op KWPNers en Arabieren, maar er zitten er tussen die ik wel gaaf vind, maar vaak heeft dat ook te maken met het verhaal dat er achter zit. Bijvoorbeeld Isabel, een schimmel KWPN, een echte dame die een aantal jaren geleden met een ingetrapte schedel is gevonden in de wei. Gelukkig is ze er helemaal bovenop gekomen, afgezien van een litteken op haar hoofd, maar het maakt haar wel speciaal. Of Jallad, een 28 jaar oude Iraanse Arabische Hengst die vel over been uit Spanje naar Nederland kwam en tot op de dag van vandaag nog voor nageslacht zorgt. Geweldig!!! OK dan!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 07:51

irish_lady schreef:
Jup dat is de standaard zin als ze irish zien!


Same here. Everybody loves a good Shake! Knipoog

Afbeelding
Gum mij maar even weg, ik had er de pest in, want Meneer wilde niet meewerken. Het gaat me bij deze foto om Sheek's bouw. Hij is vrij grof, maar door zijn fijne koppie krijgt hij iets ondeugends, iets chique's... Vind ik. Bovendien vind ik hem een van de weinige zwarte Tinkers die ik echt mooi vind, omdat het wit op zijn achterbenen mooi oploopt, ongeveer symmetrisch is en ook op de voorbenen vrij hoog komt.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:31

Nog even stiekem tussendoor over types... Sheek is 1.58, en voor de bouw, zie bovenstaande foto. Welk type is hij? Ik zie door de bomen het bos... eh... door de vlekken de Tinkers niet meer!