Wie heeft er een Tinker <1.57?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinks
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-02-04

Wie heeft er een Tinker <1.57?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 23:43

Wie heeft er een Tinker met pony maat en is 18 jaar of ouder en rijd wedstrijden en/of bij een landelijke rijvereniging?
Zelf ben ik bijna 20 en heb een Tinker die kleiner is dan 1.57m. (dat is toch de grens?) meestal wordt je dan bij een rijvereniging raar aan gekeken dat je met zo'n "kleintje" aan komt zetten (denk ik). Nou ben ik benieuwd hoe dat bij jullie gaat.
Thuis rijden en met een buitenrit kan het me niet schelen dat andere mensen het geen gezicht vinden. Maar de stap om naar een rijvereniging te gaan vind ik erg groot om de simpele reden dat daar eigenlijk alleen maar paarden lopen van 1.60 tot 1.80! Nou daar is een pony wel erg klein bij.
Dus ben ik benieuwd hoe jullie dat doen. Prive les? of toch gewoon naar de rijvereniging. Zo ja wat zijn dan de reacties?
alvast bedankt voor de reakties.


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:28

Mijn Tinkertje is (bijna) 4 en rond 1.55 meter en ik rij gewoon bij een rijvereniging zonder gek aangekeken te worden vanwege de hoogte van mijn paardje. Eerder vanwege het feit dat het een Tinker is Tong uitsteken maar de meeste mensen vinden het alleen maar leuk.
Cynthia (stalgenootje) rijdt al jaren bij de rijvereniging met haar Tinkertje Lowara (moeder van Fayette) en Lowara is 1.51 meter. Bij ons op de rijvereniging rijden er ook genoeg paardjes rond van 'onze' hoogte maar ook joekels van boven de 1.70 meter.
Onze rijvereniging heeft niet echt een grens wat de hoogte van je paard betreft. Als je 18 bent kun je geen lid meer zijn van de ponyclub en ga je eigenlijk 'automatisch' over naar de rijvereniging. En of je dan met een joekel van boven de 1.70 komt of met een C-ponietje dat maakt niet uit.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Tinks
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 00:43

Mijn Tinker is 1.48 net een d-tje dus.
Ik dacht dat je alleen wedstrijden mocht rijden met een paard of grote E. (toch?)
En dat ze je dan dus raar aankijken als je met een pony komt van 1,48m.
Hoe mensen denken is natuurlijk ook per rijverening anders. Omdat de mensen andere instellingen hebben.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 08:23

BibiW schreef:
Mijn Tinker is 1.48 net een d-tje dus.
Ik dacht dat je alleen wedstrijden mocht rijden met een paard of grote E. (toch?)
En dat ze je dan dus raar aankijken als je met een pony komt van 1,48m.
Hoe mensen denken is natuurlijk ook per rijverening anders. Omdat de mensen andere instellingen hebben.

Nope, dat dacht ik eerst dus ook. Maar het schijnt dat je zelfs met een Shetlander tussen de paarden mag meerijden zolang je maar 18 jaar of ouder bent. Kijk maar eens in het profiel van Ukkiepuk hier op Bokt, die rijdt B met winstpunten tussen de paarden met haar Shet *LOL*
1.48 is volgens mij zelfs nog net een E-tje, een paar dikke ijzers eronder en je Tinkertje is 1.50 Schijnheilig Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 08:37

een tinker is en blijft een kleiner paardenras. het is geen ponyras dus!! En dat gezeik over E pony maten, wat een flauwekul zeg. dat bestond vroeger niet eens en buiten Nederland nog niet.
Dus als je raar wordt aangekeken, mooi laten kijken.

Persoonlijk denk ik dat het wel wat meevalt. Bijna iedereen weet wel dat tinkers niet zo groot zijn.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 08:41

Mijn merrie is 1.53 en er is nog nooit iemand geweest die haar klein noemde! Want wat ze mist in hoogte maakt ze in de breedte goed!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:39

Ik zou gewoon lekker naar de rijvereniging gaan als het je leuk lijkt.
Mijn merrie is dan 1.60 maar ik krijg ook nog wel eens te horen van die dingen als: Koeiepaard, Trekpaard of mensen die zich afvragen wat voor soort ras het is.. sommige mensen vinden haar mooi en sommige niet daar kan ik niet wakker van liggen.Zolang jij er maar lol in hebt, dat is het belangrijkst!
Maar om je voor reacties te moeten verstoppen en priveles te moeten nemen? Nee, dat voor mij nooit.

Bij ons op stal staat nog een 'kleine maat' Tinker en die is iig L dressuur (en ik dacht ook L springen). De zoon is met de wedstrijden gestopt en nu gaat de moeder het oppakken. Leuk toch!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:31

Ik ben 23 en ik heb een tinkertje van 1.46 Lachen
En daar ga ik aankomend jaar mee starten, ik verwacht niet dat ik erg raar aangekeken zal worden hoor. Bij de rijvereniging kijken ze ook niet gek op.
Mijn bijrijdster gaat met hem springen, wel tussen de pony's, ze is nog geen 18. Denk dat dat een grotere attractie wordt Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:38

Supertje schreef:
Mijn bijrijdster gaat met hem springen, wel tussen de pony's, ze is nog geen 18. Denk dat dat een grotere attractie wordt Haha!


Schijnheilig mwah dat zal toch niej Tong uitsteken

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:40

Mijn tinker is ook 1.48 ook een D dus Haha! Ik heb een tijdje verenigings lessen gereden en werd daar raar aangekeken Toen ik haar kocht kreeg ik ook reakties van wat moet je toch met een tinker. Sinds ik haar heb krijg ik steeds meer te horen dat we zo'n goede combinatie zijn en dat mensen echt zien dat we samen genieten van het rijden Bloos Ik heb bewust voor een tinker gekozen en trek me niets aan van de mensen die het niets vinden *LOL*

21-5-2010 Luc geboren!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:46

Ik zou zeggen: gewoon doen!
En als er mensne zijn die daar meoite mee hebben, tsja, jammer dan.
In elk geval zijn er geen landelijke regelementen waarin staat dat jij niet mag meedoen of starten omdat jouw paard te klein zou zijn.

Mijn tink is ongeveer 1,50, maar wij hebben geen talent............ Haha!
Dus komen nooit in aanmerking voor startkaarten enzo....


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:48

wat ik niet eerlijk vind is dat je als achtienplusser met je "pony" met wedstrijden bij de paarden moet springen. ze zijn van nature al iets minder goede springers, de paarden houden ze al helemaal niet bij helaas.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:26

Liesjuh"]
[quote="Supertje schreef:
Mijn bijrijdster gaat met hem springen, wel tussen de pony's, ze is nog geen 18. Denk dat dat een grotere attractie wordt Haha!


Schijnheilig mwah dat zal toch niej Tong uitsteken
[/quote]

Mwah... je laatste springwedstrijd had je behoorlijk de aandacht van het publiek Haha!
* Hee een tinker! Kunnen die ook springen dan? *
* Hij gaat wel hard he? *
* Zo die gaat hoog! *
* Zou ze blijven zitten? *
* Oei dat was bijna de omroeper! *

Zomaar wat random opgevangen commentaar Schijnheilig Tong uitsteken

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Tinks
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 13:50

Zo dat is nou eens opbeurend nieuws. Ben lang niet de enige 18+ser met een TinkerPAARD die een pony maat heeft.
Ik vond E ook altijd onzin omdat dat vroeger nooit bestond. Dat het in het buitenland niet bestaat dat wist ik niet. Heb de regelementen eens doorgelezen en met een E pony mag je kiezen of hij doorgaat als klein rijpaard of als pony. Maar dat een D ook gewoon wedstrijden mocht rijden dat wist ik echt niet. Zou er dan niet oneerlijk beoordeeld worden door de jury omdat die het niks vinden? Ik hoor om me heen dat dat met friezen wel eens gebeurd. Heb ook ooit eens geschreven bij een wedstrijd voor een jury die ook tegen friezen was.
Ik ga elke maandagavond met mijn vriendin mee naar de rijvereniging waar ze rijd. De laatste tijd zijn er 3 pony's bij gekomen die rond de 1.55m zijn. En daar hoor ik zo nu en dan de opmerking het lijkt hier wel ponyclub. Of dat nou door de maat van de pony's komt of door de leeftijd van de meisjes omdat die namelijk net van de ponyclub afkomen ik weet het niet. Maar na die opmerking begon ik me dit dus af te vragen.
Zelf rijd ik nu een jaar met mijn beide tinkers gewoon thuis. En mijn merrie lijkt wel wat talent te hebben waardoor ik dacht wie weet....
Laat ik eens les nemen. Wat natuurlijk zowieso zeker niet onverstandig is.
Maar omdat ze pas net onder het zadel waren toen ik ze kocht. De een zelfs nog geen 3 weken. Leek het mij toen niets om naar een les te gaan. En nu begint toch wel de tijd aan te breken.
Maar wil dan zowieso eerst wat privelessen.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:03

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal onzin vind dat een jury een fries, fjord, tinker (op bokt ook bekend als fjielinkers Haha!) of wat dan ook zou benadelen.
Ik hoor het ook om me heen, 'Mijn punten waren zo laag, de jury had vast wat tegen fjorden/tinkers/friezen....' IMO een makkelijk excuus.... Als je gewoon een goede proef neerzet, mag het niet uitmaken wat voor ras je rijdt. En dat je met een tinker niet zulke goede punten zult krijgen voor bijvoorbeeld een middendraf, is ook logisch. Ze hebben daarvoor minder aanleg, moeite met strekken door de bouw. De jury moet in zo'n geval gewoon beoordelen wat hij/zij ziet, en kan niet net zulke hoge punten geven als een paard wat super kan verruimen, omdat ze beide net zoveel hun best doen. Hij moet beoordelen wat getoond wordt.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:35

Met een Tinker (of Fjord, Haflinger ed) wordt je toch al anders bekeken op maneges, rijverenigingen en wedstrijden. Ik denk niet dat de grootte van de Tinker iets uitmaakt, je hebt gewoon een bijzonder ras wat niet zo vaak voorkomt als die standaard warmbloedjes.....


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:15

Ja met iets anders dan doorsnee (of dat nu een tink,haflinger, fjord of noem maar op) word je altijd wel in meer of mindere mate aangekeken, Maar ach dat went wel --> ja en als je gewoon goed rijdt dan kunnen ze er niet meer omheen! Haha! ! (Sinds Tineke Bartels met een Fries startte is het beeld van een fries al heel erg bijgesteld --> misschien moet ze ook eens een tink proberen --> dan vindt heel nederland dat ineens ook goede dressurpaarden Haha! )

En bij wedstrijden is de regel gewoon dat je start bij "de paarden" vanaf je 18e (dan kun je niet meer mee doen bij de "pony's") de hoogte van je beessie maakt niet uit --> pas als je zover komt dat je Grand prix zou kunnen starten Knipoog , dan is de minimale hoogte 1.65m --> zo konden 2 meiden met hun haflinger niet verder in de wedstrijdsport omdat ze met hun haf geen grandprix mochten starten --> nu hebben ze hun haf alle oefeningen van de grandprix geleerd en rijden ze rasdemo's enzo!!

Ik hoop dat mijn tink volgend jaar ook klaar is voor wedstrijden --> heb wel zin om ander mensen te verbazen (en hopelijk dus ook wat winstpunten ed te kunnen rijden Knipoog ) Mijn instructrice is in ieder geval al helemaal onder de indruk --> dus we hebben hoop Haha! Knipoog

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:47

Ik heb een verzorgtinker (hij is van donna1 op bokt) En die is (volgens mij) ook 1.57 maar ik weet t niet zeker Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:15

Sya van Thirza hier op bokt is volgens mij ook niet groter dan 1.57

Live,LOve,'ndLaugh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers