Arabiertjes; snel, vurig...eng?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Arabiertjes; snel, vurig...eng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 22:51

Arabieren vind ik helemaal geweldig, te gek en mooi. De meesten zitten echt heerlijk en ik ken er een paar die ook wel verkeersmak zijn.
Maar... van veel mensen hoor ik dat ze nogal schuw zijn en niet houden van poetsen en knuffelen enzo.
Ik ben ik nogal onzeker op een paard, dus als ze (zoals ik ook wel gehoord heb) heel snel zijn en vaak schrikken van vanalles, weet ik niet of ik ze nog wel zo leuk vind. Heeft hier iemand misschien ervaring met arabieren en kan die dan iets erover schrijven??
Groetjes!!!


Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 00:07

Allemaal flauwekul, een arab is niet enger, wilder, schrikachtiger, schuwer of gevaarlijker dan een ander paard. En als ze niet van knuffelen houden, zijn mijn 11 arabs zeker stiekum toch geen arabs.....

Jimmynikki23
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:24

Als je paard jouw vertrouwd en jij je paard kan er niets gebeuren,
En als hij ergens van schrikt hou je daar gewoon rekening mee.
Je moet niet op het zadel zitten zo van "ow als hij nouw maar niet.."dan gebeurt het juist.
Je moet gewoon met het ritme mee gaan en rustig blijven op het moment dat hij ergens van schrikt.
We hebben op de manege ook een arabier, ik rijd daar veel op deze is ook erg schrikkerig maar je moet heel rustig blijven praten en de teugel los strak los strak dat heelp bij deze erg goed.
Ik heb zelf ook een kruising arabierx(??)
Het is zooon lieverd en hij vind het heeeeeeeerliijk om geborsteld te worden hij vertrouwd mij helemaal want ik had hem vanaf een jaarling dus ik kan alles met hem doen hij is nergens bang voor dus jij moet gewoon rustig blijven als hij ergens van schrikt!!
Ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjs NIkki

Je mag aan alles zitten
Maar blijf van me paard af!!!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:29


Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers