kwpn vraagje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

kwpn vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:50

Wie heeft er een kwpn-er die al op leeftijd is. Ik vroeg me af hoe oud kwpn-ers worden. Het is natuurlijk verschillend. Het ene paard wordt 15 en het ander 30. Maar wie heeft er dus een kwpn-er die al wat ouder is of heeft er een gehad die op leeftijd was.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:02

bwa wat is oud precies? Evita is 17 en wordt in mei 18, en voor de een is dat al een oud paard en voor de ander valt dat nog goed mee. Ze is in iig nog in topconditie en word regelmatig bereden. Maar hoe oud een kwpner wordt zal doorgaans ook veel te maken hebben met de leefomstandigheden denk ik. Een goed verzorgt paard zal vaak langer leven dan een verwaarloosd. Ik hoop iig dat ik de grens van 40 nog te halen met mijn paard Haha! Haha!(of 60 mag ook Haha!)

Ik heb trouwens vroeger nog een Kwpner gekent, was 20 en reed nog mee in de manegelessen, in goede gezondheid. Alleen leeft ze nu niet meer, maar dat is niet door ouderdom maar een ongeluk

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 17:54

Tja wat is oud, dat verschilt inderdaad per paard. Die van mij wordt in mei 24 en is behalve slijtage aan d'r achterbeen nog goed gezond.
Maar ik vroeg me zo af of er kwpn-ers waren die al goed op leeftijd zijn. En ik vroeg me af of er verschil in zit in het ras hoe oud je paard wordt. 18 vind ik nog niet echt oud. Maar natuurlijk ook niet jong meer, er zijn genoeg paarden die dat niet halen.
En paarden worden doorgaans minder oud dan pony's.