wie rijden er allemaal op een dravertje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:25

Ik heb een dravertje gereden.
14 jaar oud was ie toen en heeft tot zn 5e op de renbaan gelopen daarna dressuur opleiding gehad en echt heerlijk paard,
als je m beetje kende deed ie alles zn galop was soms wat krampachtig maar ook goed te rijden,
aleen springen was echt zn hobby liefst van pure blijschap er bokkend over heen..
helaas is ie weg maar zal eens zoeken voor foto's..

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:42

Ik heb ook een dravermerrie , Omega Medo.
Ze wordt bijna 7 en ik heb haar bijna 2,5 jaar. Wij doen aan Natural Horsemanship ( Pat Parelli ).

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:46

Op zoveel, op zowel van onze stal, als op die van Rob van Toor.
Al vanaf dat ik paard reed eigenlijk al, zowel onder het zadel als met de sulky.

De eerste draver die ik reed van Blue Sound, hij rijd nu al meerdere jaren korte baan.
De laatste die ik reed was Racer Beauty GJ, die nu van Ilse is.

In die tussen tijd zijn er meerdere voorbij gegaan Haha!

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:53

Ik heb ook een draver. Wij rijden voornamelijk recreatief. Ik heb wel af en toe dressuurles en we springen ook af en toe. De galop gaat heel erg goed. Hij kan behoorlijk hard, maar een handgalopje kan hij ook prima! Voor een buitenrit is hij ook in. Ben van plan om western te gaan rijden. Ben me nu aan het orienteren. Longeren vind Indy niet leuk!

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:10

Ik heb ook een draver. Het is een, superlieve, merrie genaamd Cookie en ze is 12 jaar oud. Ze heeft nooit gekoerst omdat ze als het te hard gaat in galop springt! Toen ik haar kocht, ongeveer 6 weken terug, kon ze alleen heel hard in de linkergalop. Nu gaat dat al wat beter, ik kan haar al wat terug rijden. Rechtsom is alles echter veel moeilijker. In plaats van draven gaat ze dan heel vaak in telgang.
Aan de longeerlijn gaat ze beiden kant om trouwens wel goed. Ik longeer haar altijd met touwtjes en ze geeft dan erg goed na.
Ik probeer haar nu zover mogelijk dressuurmatig door te rijden en verder wil ik ooit een endurancewedstrijd met haar rijden. Buiten is ze namelijk ook erg braaf.

Ps:Ik rijdt haar op een dubbelgebroken k en K bit en heb nooit geen problemen met de tong over het bit

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:44

Sorry, ik zie nu dat ik nooit niet heb getikt. Het is natuurlijk nooit problemen.
Enne de echte naam van mijn dravertje is Jin Go Lo ba. Ik heb haar via bokt gekocht van Yunyah.
Hebben andere mensen ook het probleem dat je paard met haar voorbenen gallopeert en met de achterbenen draaft?

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:50

Ik heb een klein jaartje op een draver van mijn buurvrouw gereden en ben zelfs met hem dressuur gestart. De galop ging niet zo heel goed, hij bleef een viertakt galop houden. Verder echt een super lief, braaf en werkwillig dier.
In de dressuur zaten we gewoon muurvast in de L2, er kwam geen winstpunt meer bij en toen zijn we gestopt. Ik vond het al een hele prestatie ondanks die moeilijke galop. Nu rijd mijn buurvrouw zelf weer en ze maakt hem klaar voor zn eerste endurance rit.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:57

Mijn draver kan wel in galop, maar idd, als je op haar rijdt, en je galoppeert, gaat ze later over in draf met haar achterbenen.
Ze ging ook van de week van galop terug in telgang, volgens mensen die stonden te kijken. En dat vind ik supergaaf ! Ik denk nl dat ze iig de tolt in zich heeft, en als ze dan ook nog zou kunnen telgangen zou ik dat echt werelds vinden !!!
Ik rij zelf alleen met touwhalster op haar, wat heel goed al gaat.
Als de games van Parelli echt helemaal goed gaan, en we wat verder daarin zijn, wil ik iemand zoeken die me kan helpen de extra gangen verder te ontwikkelen !

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:08

fransje23 schreef:
Hebben andere mensen ook het probleem dat je paard met haar voorbenen gallopeert en met de achterbenen draaft?


In het begin wel, ja. Ofir kan nu wel goed galopperen, al is het nog wat hard Haha! In het begin zat hij zo tegen de draf aan dat hij gigantische passen maakte... Gewoon veel oefenen en wisselen in tempo

Ramoontje
Berichten: 71
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:01

hey,

ik heb ook een dravertje. ik rijdt haar nu al zo'n 5 jaar. en ze is echt superlief. ja het is gewoon waar als je respect en geduld voor ze hebt dat ze alles voor je willen doen. ik rijdt met de mijne ook dressuur.
en gaat best goed. een keer zijn we 4e geworden van de 12 pony's geworden. met 155 punten. daar was ik wel heel trots op. we hadden de heel veel 'normale ponys achter ons gelaten. galop gaat ook best goed , alleen ze maakt te weinig sprong. maar ja, we hebben er alle 2 heel veel plezier in. en daar gaat het toch uiteindelijk om!!

groetjes Ramona en Marengo Haha! OK dan!

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:38

Ik ben inderdaad veel aan het oefenen en probeer veel overgangen te rijden.. Bij de vorige eigenaar heeft ze eigenlijk weinig gedaan dus ik heb er nog wel veel werk aan. Dat geeft niet want dat wist ik voordat ik eraan begon.
Cookie is dus ook zeer goed in telgang en schijnt volgens omstanders ook te tolten. En dan te weten dat ik op een stal met superveel ijslanders sta. Haha!

stampcharis
Berichten: 6
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Capelle aan/den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:00

xx_Irisje schreef:
Ik heb een dravertje gereden.
14 jaar oud was ie toen en heeft tot zn 5e op de renbaan gelopen daarna dressuur opleiding gehad en echt heerlijk paard,
als je m beetje kende deed ie alles zn galop was soms wat krampachtig maar ook goed te rijden,
aleen springen was echt zn hobby liefst van pure blijschap er bokkend over heen..
helaas is ie weg maar zal eens zoeken voor foto's..

OK dan! hai ik ben charissa, ik heb twee dravers verzorgd en ze zijn echt trouwe lieve makkers het waren trouwens mijn eerste verzorgpaardjes,de 1ste was ongv.rond 25-30 was de oudste is van ouderdom overleden,en de 2de was 6jaar [was aan koliek overleden Verdrietig ik heb met hem helemaal weer terug in dressuurbasis gereden en wat me id opviel was dat ze allebei goed konden springen?! {ik mis ze wel hoor dan kijk ik dan nr de foto's kusje voor mijn makkers}groetjes stamcharis

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:49

ik heb zelf een dravertje> rijd dressuur, springen en rijd ook vaak buiten met haar en voor meer dingen kijk maar in mn profiel Knipoog
en bij de link in mn onderschrift staan foto's van het rijden (staan ook en nog meer in mn profiel)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:23

Iemand overigens intresse in 2 superdravertjes Schijnheilig zie onderschrift

Ik krijg volgende week mn hack binnen (ben dan helaas op vakantie Tong uitsteken ) maar daarna gaat het met rijden dus hopelijk een stuk beter Haha!

Knd844
Berichten: 49
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:39

Heb zelf een draver van bijna 11 heb hem nu 1.5 jaar en hij galopeerd echt wel goed de laatste tijd. Zo goed dat hij in ene niet meer kan draven. Rij hem nu dressuur matig om de gangen en de rust beter te krijgen wedstrijden doe ik niet omdat ik het zelf ook niets aanvind. En springen kan hij wel (vrij) onder veel dwang maar hij is gewoon bang voor hindernissen. Mijn held op sokken. Ook heeft hij de Tolt als extra gang ik hoop dat de telgang er ook inzit maar daar kom ik nog wel een keer achter. Lachen

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:51

Ik heb 3 jaar een draver gehad, heb er geen wedstrijden mee gereden. Met de galop heb ik nooit problemen gehad, nou ja op buitenrit ging ze eerst heel hard draven en dan galop. Ik heb vooral veel met haar gesprongen ong. 1.10. Dressuur ging niet echt super ze kon wel aan teugel rijden maar niet stelling en wijken. Ze is nu verkocht en staat op de manege. Ze is nu dus een manege pony. En... ze is vandaag ook nog eens jarig 8 jaartjes jong geworden!!! Nathalie I miss you

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:04

wkoekoek"]
[quote="fransje23 schreef:
Hebben andere mensen ook het probleem dat je paard met haar voorbenen gallopeert en met de achterbenen draaft?


In het begin wel, ja. Ofir kan nu wel goed galopperen, al is het nog wat hard Haha! In het begin zat hij zo tegen de draf aan dat hij gigantische passen maakte... Gewoon veel oefenen en wisselen in tempo
[/quote]

Dat is dan toch een viertact galop?? Doet de mijne ook als ie te langzaam gaat

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:24

Met Harold is vroeger wel eens gelesd, maar dat vond hij niet echt leuk. Springen kan hij eigenlijk niet, hij gooit de balken er al af als ze hoger dan 20 cm liggen Bloos . Nu rijd ik alleen met hem buiten. Dat gaat goed en vind hij leuk dus...

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:28

heel soms rijd ik wel eens op de draver van de manege. Een ruin, heel lief beesie, kan wel schrikken, maar is heel eerlijk. Ook heeft ie wel een goed gevoel voor scherpe bochten maken haha. Maar voor de rest een super beesie met super karakter en heerlijke gangen!

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:51

er zijn hier veel draver fans! Mijn draver staat te koop maar krijg weinig reactie terwijl ze zo lief is. Verward Ik heb voornamelijk dressuur met haar gereden maar dat is niet haar sterkste kant. springen vind ze wel heel leuk. En lekker hard rennen kan ze ook aardig. De galop beheerst ze ook redelijk.Ik denk dat ze endurance helemaal te gek vind.
Ik wil mn draver verkopen omdat ik nu dressuur wil rijden en het is niet zo leuk voor romy als ze elke dag iets moet doen wat ze niet leuk vind.
Dus als er iemand een hele lieve draver met pit zoekt...
kan je mailen naar mn emailadres! OK dan!
alleen goed tehuis

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:52

p.s het is geen 100 % draver heb geen papieren dus weet het niet precies

Falko

Berichten: 38
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:56

wkoekoek schreef:
Wij hebben vier dravers thuis, twee koerspaarden (staan in training) en twee ex-koerspaarden. Rival heeft eigenlijk alleen kwalificatie gelopen, en die heb ik geprobeert onder het zadel te rijden. Dat wou dus niet, hopeloos geval... Ofir rij ik nu een behoorlijke tijd onder het zadel en die is geweldig. Hij heeft tot vorig jaar koersen gelopen, hij is nu 7. Hij was echt goed, maar door een peesblessure kan hij niet meer koersen. Rijden onder het zadel gaat prima, we doen een beetje dressuur en een hoop buitenritten. Ik hoop dit jaar nog een endurancewedstrijd met hem te rijden

Ik kan ofir trouwens wel gewoon een week laten staan en gaan rijden, zonder verschil te merken. En dat van de tong erover gooien herken ik van zijn moeder wel, die heb ik ook zeven jaar gereden. Ik reed haar altijd met lepelbit omdat er anders ook geen beginnen aan was Ik rij ofir nu met een hackamore en dat bevalt bij hem eigenlijk nog wel beter als een gewoon bit.



Hay
Jullie hebben ook tammy,s pride he!
Wij hebben haar volle zus, Up sea leuk dit zo te lezen.
groetjes diana

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:23

op de manege rijd ik weleens op een draver. quickly ze is afgekeurd met koers rijden. ze is nooit goed omgeschoolt. en daarom is het altijd racen door de bak heen Schijnheilig gister reed ik nog op haar ze ging rustig voor haar doen alleen galop was weer snel. ook nog zonder zadel gereden dat was wel erg hobbelen.

volgend jaar wil ik opleiding draf en rensport gaan doen. en van de vakantie had martin van eeken me geadviseert om eens te gaan werken op een draf of renstal om te kijken of ik het wel echt leuk is.


SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:17

ik heb een eigen dravertje Haha! en daar ben ik erg blij mee *LOL*
ik dressuur en spring met haar, maar rijd ook graag buiten, voor meer info check mn profiel Tong uitsteken

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:53

Ook ik heb een draver. Ze heeft een erg eerlijk karakter en wil graag werken. Ze doet ook erg haar best en dat vind ik erg fijn aan haar.
Alleen zo af en toe moet ze laten zien dat ze nog steeds een draver is en moet ze lekker racen.
Voor foto's zie mijn profiel!!