heeft iemand kruising tinker x kwpn ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:28

Uh wat jij zegt klopt niet hoor Feetje, een veulen vormt zich namelijk naar de moeder! Dus zal zich aanpassen aan de bouw en grootte van de moeder! Dus nee ze zal geen moeite hebben met de bevalling.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:09

Ik zeg ook niet dat ze moeite met de bevalling zal hebben of whatever.
Maar je ziet vaak genoeg dat paarden gewoon exterieurmatig niet kloppen.
En dat is waar ik bang voor ben met zo'n kruising...

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:44

Fokken is gokken.... Mijn tinkerhengst heeft vorig een 2-tal warmbloedmerries gedekt (waaronder 1 van mezelf, koper voor het veulen heb ik al) en 1 van een manege die een leuk braaf dier wilde fokken. Alleen is het voordeel bij mijn hengst dat hij groot is voor een tinker, hij moet nog 3 worden en is nu 160. Ook is het type van belang... Is het een echte zware jongen en je merrie een damespaardje, zal dat minder passen dan een luxe hengst bij een wat bredere merrie....
Een kruising voor jezelf fokken is altijd een kleine gok, maar minder groot dan voor de markt. Een paard dat niet perfect klopt qua verhouding maar wel ideaal is als karakter en zelfgefokt, heb ik liever dan een draak van een knol die er perfect uitziet en super loopt...
Denk er over na wat je voor jezelf wilt! Zodra ik foto's van de veulens heb zal ik ze op bokt gooien...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:28

Citaat:
Verhoudingen kunnen idd helemaal mis gaan.
En wat doe je dan? Als hij heel raar/misvormd blijkt te zijn?


D'r zal heus geen eng wezen uit komen hoor... Het zal gewoon een pony of paardje zijn... Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:24

Chubby schreef:
Citaat:
Verhoudingen kunnen idd helemaal mis gaan.
En wat doe je dan? Als hij heel raar/misvormd blijkt te zijn?


D'r zal heus geen eng wezen uit komen hoor... Het zal gewoon een pony of paardje zijn... Haha!


Nee, goh, dat zeg ik ook niet.
Maar wie zegt dat de verhoudingen gaan kloppen?
Dat het paardje niet belemmert wordt in zn bewegen door zijn exterieur?
Ik zou de gok niet willen wagen...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:38

Ik bedoelde het niet boos.. Zie het Haha! ... maar vond raar/ misvormd wel heel cru uitgedrukt..

Ik snap ook niet helemaal waarom je bij een ras met genoeg genetische diversiteit uit zou willen wijken naar een ander ras.. Als je nu een heel kleine fokbasis hebt, oke, maar daar lijkt me hier geen sprake van!

Overigens zou een gratis dekking voor mij ook geen reden zijn om te fokken... Als je met je ouderdieren daadwerkelijk iets toe te voegen of te verbeteren hebt...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:33

zoals een arabier x vanner tinker ofzo? dan krijg je een sierlijk slank paardje met dikke manen, sokken en staart en een enorm groot, zwaar hoofd met ramsneus... Haha! Haha! Haha!

hahaha wie wil hier een fotosjop plaatje van maken?!