Ierse Volbloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkel
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: NB

Ierse Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 19:40

Hoi hoi,
ik ben helemaal gloedje nieuw hier , mijn zwager heeft een ierse volbloed, nu heb ik al heel lang geprobeerd om dingen als oa karakter eigenschappen hiervan te ontdekken, maar ik krijg zo ondertussen het idee dat ie de enige ier in NL is Verward , wie helpt mij uit de droom??? Enne wie wil wat vertellen over het karakter en andere eigenschappen van zijn paard? Mag ook per pb.
Foto's van Tommie kun je zien op mijn site onder Takki en Tommie.
Alvast bedankt!!
Annette

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:40

Een Ierse Volbloed zal niet zo heel erg afwijken van een Engelse Volbloed, lijkt mij. Maar de Ieren fokken wel hele goede Volbloeden, die vaak ook kunnen springen. Heb je de afstamming?
Hier een website inzake de Ierse Volbloed: www.itm.ie
Tommie lijkt me een leuk paard, zo op de foto's gezien.

Blister
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Gingin West Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 01:30

Inderdaad een ierse volbloed wijkt niet veel af van de engelse .
Ik heb zelf een ierse volbloed hengst by Dane hill en hij heeft een geweldig sterke achterhand . en een goede balans .Karakter eigenschappen is bij ieder paard verschillend maar wat ik bij hem heb gemerkt is dat het niet zo,n heethoofd is als allle andere volbloeden hier in australie.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:10

ik ben één keer naar een ierse volbloed gaan kijken in mijn zoektocht naar een paardje. het was een héél mooi, vriendelijk en betrouwbaar beestje, met een héééééle komfortabele zit. was één van de leukste paardjes (ze was maar 1,55) die ik al heb gezien OK dan! !

Tinkel
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 20:15

Mmmm, zo te horen loopt er dus weinig iers bloed in nederland Verward
Tommie is wel een beetje groter hij is zo'n 1.72m hoog, vrij 1kennig, leider van de kudde (van 3), heeft een behoorlijke eigenwil als je erop zit, ernaast ben je echt de baas, wel een fijn rijpaard. Al blijft de ijslander voor mij toch comfortabeler Tong uitsteken Maar ik moet er eerlijk bijzeggen ik verder geen ervaring met volbloeden.
Ben toch nog wel heel benieuwd of er meer mensen zijn die een ier thuis hebben staan Pling
groetjes Annette