Heb jij een ras waar je naar op zoek was?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Heb jij een ras waar je naar op zoek was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 21:15

Ik vroeg mij af als jullie toen je naar een paard zochten, een specifiek ras wilden hebben en er dan ook mee naar huis zijn gekomen. Maw ben je echt op zoek geweest naar enkel en alleen een tinker, en er eentje gekocht? Of wou je zo graag een fjord hebben en ben je uiteindelijk met een arabier naar huis gekomen? Zweerde je bij je eigen dat je nooit een quarter wou, en kwam je er 's anderendaags met de trailer mee achterom? Of is het ras van je paard louter toevallig en maakte het niets uit?

Bij mij is het eigenlijk puur toeval dat ik 2 KWPNers heb, konden evengoed een BWP zijn, alleen dat het dressuurpaarden zijn is wel de bedoeling geweest.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:17

Ik ben gewoon rond wezen kijken, s gewoon toevallig dat k n kwpn er heb. Eigenlijk wilde k wel n ander ras, maar dat komt nog wel n keertje Lachen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:21

Vond haflingers altijd ontzettend mooie paardjes. Toen kwam het moment dat m'n opa (ook haflingergek) een paard wou kopen en lady op zijn pad kwam en haar gekocht heeft. Sindsdien ben ik helemaal verkocht en superhaflingergek Haha!
Wou er altijd al een, heb er dus ook een
Al zou ik als ik later een ander paard tegenkom waar ik helemaal verliefd op zou worden het niet laten omdat het geen haflinger is

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:58

Ik was op zoek naar een niet al te grote KWPNer, niet te jong, als een leerpaardje. En ik kwam thuis met een jonge onbeleerde Tinker Haha! Die het trouwens wel onwijs doet hoor Ook tussen de KWPNers!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:14

Ik was op zoek naar een Arabisch Volbloedpaard en kwam ook daadwerkelijk thuis met een Arabier
Voor mij niets anders dan een Arab

Galactica Wadim X Gemini

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:21

Youko schreef:
Ik was op zoek naar een Arabisch Volbloedpaard en kwam ook daadwerkelijk thuis met een Arabier
Voor mij niets anders dan een Arab


Idem Lachen

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:25

Mijn eerste paard SBS (=BWP maar frans stamboek Knipoog ) kende ik al voor ik hem kocht het twas toen liefde op 1ste zicht..wel niet het type da ik toen gedacht had , dat ik ging kopen. Ik viel meer voor iets kleiner en zwaarder gelijk hannoveraan in de tijd. Maar het klikte zo goe en dacht nooit da hij te koop zou geweest zijn...dus kocht ik hem Hij was alles wa ik zocht, goed in dressuur en leuk zeenuwachtig en zot buiten en kei lief en aanhankelijk in omgang.

Dan de 2 de, ik wou een andalusier.. een cruising was goed.
En ik viel op een zuiver ras en was meteen verkocht, was ook direkt verliefd op hem eerst kwa uiterlijk dan kwa rijden en caracter.
Nu wil ik niets anders meer als een pre Lachen

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:29

Toen we mijn vorige pony kochten was ik eigenlijk niet echt op zoek naar een speciaal ras, daarna ben ik overgestapt op een van de dravers van pappie Haha! Toen die weg ging, ben ik via twee anderen bij haar zoon uitgekomen, en dat is echte liefde Lovers Topdraver, maar na beeindiging van zn carriere als draver ook een toprecreatiepaardje. Ik wil dit jaar een endurancewedstrijd rijden en misschien zit er ooit nog een dressuurwedstrijdje in Dromen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:30

Een collega van mijn vader had vier halflingers en ik was er helemaal weg van. Mijn eerste paard werd dan ook een haflinger. Daar heb ik ook specifiek naar gezocht.

Met het ouder worden veranderden de eisen die ik aan een paard stel, en omdat ik al heel mijn leven volledig wild stond van Iberische paarden, ging ik op zoek naar een Lusitano of Andalusier. Ik ben er zelfs speciaal voor naar Spanje gegaan, dus het was écht de bedoeling dat ik een Anda ging kopen. En ik ben er nog steeds even blij mee! Denk niet dat ik ooit op warmbloed zal overschakelen Lachen

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:33

Ik wilde een merens en die heb ik ook gekocht, alleen dan wel zonder papier... Ik wilde een shet en die is er ook gekomen Lachen

Lovers Estragon & Herlando Lovers

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:34

de laatste 2 hebben we voor het ras gekocht..
dus ook echt voor op zoek gegaan..
een shetlander en een merens..

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:03

Ik heb nooit echt iest met fjorden gehad tot het mijn verzorgpony's werden Haha! Haha!
En nu denk ik wel anders Knipoog

. . . . . .

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:20

In mijn dromen was ik op zoek naar een Fries alleen mijn portemonnee niet, uiteindelijk kreeg ik mazzel Schijnheilig

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:03

Ik was niet echt op zoek naar een speciaal ras, maar wilde wel graag een Tinker of fries. Ik ben echter geeindigd met zoeken bij een KWPN'er toch wel wat anders dan ik in eerste instantie in gedachten had Haha!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:09

Ik zocht geen ras, mn enigste eisen waren D/E-pony en tussen de 3-10 jaar. Heb me wel aan die eisen gehouden.

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:33

ik zocht ook niet echt naar een specifiek ras.. gewoon, een pony, liefst E of een grote D. Toen kwam Leo te koop, ik wist niet of het wat zou zijn; 'die leuke jaarling van verderop' was het voor mij. Toen ik daadwerkelijk ging kijken was ik verliefd, en zij verkocht Knipoog

Eerst dacht ik al aan de oudere merrie, haar moeder, dus ik had al eerder aan een Haflinger gedacht Die paardjes hebben me stiekem altijd al een beetje aangetrokken.

Voor een paard voor helemaal van mezelf ga ik een Hafloarabier fokken uit Leo, dus wel een diertje met wat meer bloed, maar toch het haflinger erachter Lachen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:33

Ik ben echt specifiek op zoek gegaan naar een Engels Volbloed merrie.
Van het liefst drie jaar oud.
Ben hier ook mee thuis gekomen hoewel dit wel even geduurt heeft.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:36

Ik ben niet op zoek gegaan naar een bepaald ras, had wel een ras wat ik heel graag wou hebben. De haflinger . Maar de man waar ik Tweet vandaan heb vond haar wel bij mij passen, ben ik het nu ook enorm mee eens Haha!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:11

Ik ben al heel lang verzot op Fjorden en nu heb ik ook al bijna een jaar een super lief verzorg Fjordje!

    If you can dream it, you can do it ...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:17

Ja, ik wou graag een Tinkertje, en die heb ik ook gekocht. Lachen
En het is me zo goed bevallen dat de koop voor de 2e Tink nu ook rond is

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:44

Ik was op zoek naar een fries een aantal jaar geleden en die kwam er niet een vriend van mij had een hengst veulen wat wegmoest oke ik kijken en verkocht en kruising arabier met???????Helaas is dat allemaal helemaal mis gelopen met hem en ben ik maar flink gaan sparen voor uiteindelijk wel die Fries En ja sinds bijna een jaar in mijn bezit!!!
Gr.Danielle

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:45

Ik zocht niet echt een bepaald ras, met uitzondering van fjorden, friezen, ijslanden, haflingers enz. Hij sprak me gewoon aan en daar gaat het om vind ik.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:32

Ik zocht niet heel erg specifiek naar een merens, maar het was wel een ras hoog op mn lijstje.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:53

Ik wilde een tinker en kocht een tinker Lovers

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:55

Ik wilde een Quarter, en kwam thuis met een Quarter (terwijl ik wel even heb lopen knipogen met een Paint, maar die was al verkocht)

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 5 bezoekers