Heb jij een ras waar je naar op zoek was?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:07

Na de dood van mijn draver ben ik heel bewust NIET op zoek gegaan naar dravers, alhoewel ik daar nog steeds op val. Mijn andere keus was een haflinger. Ik ging op zoek naar een haflinger van min. 1.45, niet al te ouderwets type. Ik kwam thuis met, jawel, een haffie, maar wel 1.40 en wel ouderwets typje. En ik wil voor geen goud meer anders!

Ooit wil ik (nog) een Paint of een Quarter, maar die zal er dan BIJ komen en niet in plaats van. Maar de eerst komende jaren laat onze portomonee dat niet toe Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:21

ik zocht ook wel naar een haflinger..
niet speciaal..maar zou ik wel leuk vinden,mijn moeder niet zo omdat zij het oudere type haflinger niet mooi vind..en de kleur niet..
maar nu heb ik mijn haf en mijn moeder vind hem hartstikke leuk !

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:49

Ik zocht naar een grote welsh pony.. Naja echt zoeken naar was het niet...
Ik wilde graag een welsh pony maar ik kwam thuis met een new forest!
Wel een hele chique en qua bouw zou het best wel een welsh pony kunnen zijn maar heeft Falcon geen deukje in zn neus Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:53

Tsja ik weet eigenlijk niet waar ik naar opzoek was gewoon een lieve en niet te snelle pony! een arabier had ik nooit aan gedacht! Vervolgens kwam ik thuis met een lieve en aardig snelle volbloed arabier Haha!

_Shadowfax_

Berichten: 64
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:44

heb altijd al een arabier leuk gevonden en wou er perse eentje hebben Tong uitsteken na lang zagen mocht het!!! Haha!

furie26

Berichten: 189
Geregistreerd: 30-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:04

Mijn droom was altijd een zwarte arabische hengst en sinds 3 maart heb ik er een.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:57

Nee. Ik rijd op de paarden die mijn vader heeft staan.

Toevallig zijn dat echt geweldige paarden. Toen ik elf of twaalf was en mijn vader kocht een Groninger, baalde ik stevig; ik wilde springen! Ik zou heel wat geweldige ervaringen gemist hebben zonder die beesten, dus het is maar goed dat er soms beslissingen voor je worden gemaakt. Ik denk dat ik op mijn tachtigste nog een Groninger heb, zo ik het me kan veroorloven.

Een ras is volgens mij tot op zekere hoogte ook net wat je ervan maakt. Mijn laatste pony (een K-welsh die we 12,5 jaar hadden) zou ook te zenuwachtig zijn om mee buiten te rijden. Maar als je er dagelijks mee de natuur in trekt worden het op den duur echt wel buitenpony`s, dus die vlieger, gebaseerd op vooroordelen, gaat gewoon niet op. Voor een wedstrijd heb ik wel eens een stoppelveld met hem overgeraced om hem lekker uit te laten waaien. Werkt prima.
Hij zag er wel chique uit, maar vond het ook gewoon leuk als ik mijn literatuurlijst uitlas in zijn stal. Net als de Groningers van paps die zeer op aandacht zijn gesteld.

Een instructrice van onze club rijdt L2 met een Shire en haar dochter springt met hem. Dat vindt hij enig, leuk toch?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:04

ik zocht een kwpn achtig iets. Moest papieren bij zitten iig. Ik zag Mirk in de krant staan en er stond: chique bij. Nou, mijn hart sloeg 20 keer op hol, en heb er achteraan gebeld. ik heb hem bekeken en nu heb ik hem; een asbakkenrasje.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:30

Ik zocht meer gewoon een braaf paardje waar ik recreatie mee kon rijden.Toevallig werd dat een arabiertje.
Maar later zou ik wel een Quarter willen of een Andalusier.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:48

Mijn eerste tinker was in mijn ogen erg mooi. Ik zocht een driekleur met zwarte manen, en een volle voorlpluk, zo rond de 1,50m hoog. Zij was zwart-bont (2 kleur dus), zeker geen 1,50m en had een minimale voorpluk. Helaas klikten wij niet zo best.

Mijn huidige tinker...
ik wilde eigenlijk een tijdje geen paard meer.
En toen liep ik haar tegen het lijf. Zwart, niet bont dus, en zonder manen of staart ivm zomereczeem.
En ik werd meteen verliefd............

Al met al heb ik altijd al een tinker gewild, en dat is gelukt!

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:14

Uhm ik wou perse een Holsteiner omdat Quissie dat ook was ...
Mijn vader was altijd helemaal gek van friezen, maar ik vond ze dus echt niks aan.
Toen kwam ik bij een weiland met een chocolade bruin paardje en ik riep een x SILKE en daar kwam ze aangedraafd: mijn ideale paardje! Vingers aflikken
t is alleen een fries gekruist met kwpn (tuiger)

Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:47

Van mijn paardje hoorde ik pas later dat het een Poolse Trakehner is. Het ras woog voor mij nul mee in de beslissing, ik ga voor een paardje dat me qua karakter en uiterlijk aanspreekt. En of dat spcifieke beestje nu een Shetlander, Arabier of Fries is iteresseert me vrij weinig Lachen

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:09

wij hebben iemand ingeschakkeld om te helpen met zoeken (ervaren met friezen) zij heeft voor ons gezocht en wij zijn wezen kijken. We zochten een merrie van 2 jaar. We kwamen thuis met een merrie van 2.5 dus is gelukt. We hebben er een half jaar over gedaan om Romy te vinden, maar ben er blij mee dat ik naar veel paarden gekeken heb.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:37

ik zocht een leuk paardje om mee western te rijden moest wel bont zijn of palomini en GEEN merrie en GEEN Tinker dat waren mijn eisen

en waar kom ik mee thuis een Tinker merrie, .........het was liefde op het 1e gezicht