workshop bij Tineke Bartels over Friezendressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

workshop bij Tineke Bartels over Friezendressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 11:38

Op 10 april organiseer ik een workshop op de Academy van Tineke Bartels in Hooge Mierde (onder Tilburg). Het gaat over de opleiding van een Fries als dressuurpaard, verder over de houding en zit van de ruiter. Hierover komt een fysiotherapeute iets vertellen als gastspreekster. Het is van 12 tot 17 uur met clinics van Tineke met telkens drie gastruiters op Friese Paarden, een clinic van de fysiotherapeute met theorie en praktijkvoorbeelden en tenslotte een afsluitende show van Tineke zelf met haar Friese hengst Wilke. Er zijn nog een tiental plaatsen beschikbaar. De groep bestaat uit maximaal 50 mensen. Door dit relatief kleine aantal heb je alle kans om je vragen aan Tineke te stellen en je eigen problemen voor te leggen, zowel tijdens de clinics als achteraf.
Kosten 65 euro pp incl. eten en drinken. Alleen nog plaatsen zonder paard beschikbaar. Wil je meedoen? Stuur me dan een pb met je adres, e-mail en tel.nr.!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:41

Ik wil even aanvullen dat bovenstaand ABSOLUUT de moeite waard is om te gaan!!
Zelf ben ik 1 keer zonder en 1 keer mét paard geweest (nogmaals mijn dank Horseyfries Knipoog ) en van beide keren heb ik onwijs veel geleerd!!
Daarbij is Tineke super enthousiast over de friezen!!
Dus: GAAN!! Haha!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 01:07

Hihi, thanks Jninke!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:43

OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, ik zou echt zo meegaan, helaas in die periode echt geen tijd ivm. school!
Helaas beschik ik niet over een eigen paard en denk eerlijk gezegd dat zo'n cursus het leerzaamst is als je met je eigen paard gaat!
Of hoe doen ze dat dan als je geen eigen paard hebt? Of rijdt je die dag eigenlijk helemaal niet?!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 18:25

Uit de vorige jaren bleek wel dat veel mensen het minstens zo leerzaam vinden zonder paard, ze zien voorbeelden, oplossingen voor problemen en kunnen uitgebreid vragen stellen zodat ze de volgende dag volkomen geïnspireerd zelf weer aan de slag kunnen gaan. Ik hoor van veel mensen dat ze de week erna zo lekker gereden hebben omdat ze die beelden nog voor ogen hadden. Als je je eigen paard meeneemt mis je veel van de uitleg van de anderen en krijg je dus niet alles mee.
Je rijdt die dag dus niet behalve de "voorbeeldruiters", maar die plaatsen zijn al gevuld met mensen die vorige jaren zonder paard mee hebben gedaan. Je bent van harte welkom hoor, zie maar of je de tijd vrij kan maken!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:03

Bedankt voor je uitleg!
Weet je wat het is... ik heb dus geen eigen paard en rijdt helemaal geen friezen, rij ijslanders Haha! Later wil ik wel heel graag een fries.
Ook is de laatste keer dat ik heb gereden, in de zomer geweest. Ik zit de laatste tijd niet echt regelmatig op een paard ivm. studie. Kan dus ook niet zozeer problemen aangeven.
Ik beloof je, als ik weer meer rijdt (en een eigen paard heb) mee zal doen.
Op het friezenforum las ik ook een weekend met je fries naar tineke Bartels.... wel heel erg duur, maar tegen die tijd hoop ik echt een keer mee te doen.... lijkt me GEWELDIG!!!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:48

Is het ook! Kom je toch naar de clinics van het forum? Kun je alvast lekker zwijmelen!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:15

[quote="horseyfries"]Uit de vorige jaren bleek wel dat veel mensen het minstens zo leerzaam vinden zonder paard, ze zien voorbeelden, oplossingen voor problemen en kunnen uitgebreid vragen stellen zodat ze de volgende dag volkomen geïnspireerd zelf weer aan de slag kunnen gaan. [quote]

De volgende dag??????? Als een speer naar huis en diezelfde dag nog.. Knipoog Haha! Haha!

En klopt wat je zegt. Et eerste jaar ben ik zonder paard geweest.. vond het enorm leerzaam. Vorig jaar ben ik mét paard geweest en je mist inderdaad veel, hoewel ik het natuurlijk niet had willen missen om mét paard te gaan!!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:12

Ik heb haar aan t werk gezien in Deurne op horse event.
Die clinic was al interessant laat staan een workshop

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:10

Is dat zo'n zelfde dag als die ergens in oktober 2003 was bij Tineke Bartels?
Dat was een barokke paardendag met Lusitano's, Andalusiers, Lippizaners en Friezen.
Want dat was zeker een errug leerzame en leuke dag!! OK dan!
Zijn er nog kaarten??

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 18:59

Ja, maar dan kleiner van opzet zodat je nog meer kans hebt je persoonlijke problemen aan te kaarten in een iets kleiner en gezelliger clubje. Er zijn nog enkele plaatsen, dus snel een pbtje en je kunt nog mee!