Vraagje over Friesjes! Dringend, please..antwoord!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesjah
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Schiedam

Vraagje over Friesjes! Dringend, please..antwoord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 13:26

Hallo, ik heb een vraagje!! Ik verzorg een 3-jarige fries die wel al een tijdje 3 is! Hij is geweldig al in dressuur en we zijn hem nu ook al aan het beleren voor springen. Hoe hoog vinden jullie dat k elke keer hoger mag. Deze fries is erg groot en krachtig. Hoe hoog vinden jullie???
Thx!
HET IS ECHT DRINGEND!!!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:57

Springen met een 3 jarige fries vind ik zowiezo nog niet echt verstandig om te doen. Het duurt nog zo'n tijd voordat ze dan uitgegroeid zijn. Maar als je toch af en toe een sprongetje wil maken zou ik zeker niet hoger gaan dan een 50/60 cm of zo. En dan zeker niet iedere week. Begin dan aan de longe met 20 cm en als dat na vaker longeren helemaal goed gaat verhoog dan met 10 cm of zo.

Hoger kan altijd nog als hij is uitgegroeid. je kunt er beter iets langer mee wachten dan nu steeds hoger en er later spijt van krijgen.

Liesjah
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 13:58

ja ik begrijp het. hij springt nu nog maar 1 balk op de grond. maar gewoon langzaam opbouwen. 60 cm vind k nog een beetje hoog voor m. k spring 1X in de 3 weekjes

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:00

Ik vind het idd ook nog erg vroeg om nu al (vaak) met een fries te gaan springen. Ik ben het met Karuna eens, probeer het eerst aan de longe.

Liesjah
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 14:04

ja je hebt wel gelijk allebei hoor. eerst aan de longe. maar ik spring ook nog maar 1 balk die op de grond ligt. Dusz helemaal niet hoog!! ik bouw het met hem op. !!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:14

Als het bij eens in de 3 weken af en toe een huppeltje is kan het denk ik geen kwaad aan de longe. Het is wel goed voor de afwisseling. Zeker als je eerst een aantal balkjes loopt in stap en draf is het nog goed om zelfstandig te leren lopen.

Veel plezier.

Mijn tinker is nu 5 en daar heb ik 2 maanden geleden voor het eerst onder het zadel een huppeltje mee gemaakt. De schrikbarende hoogte van 20 cm.

Aan de longe ga ik nu nog niet hoger dan een 50 cm al vindt hij het wel leuk.