Welk paardenras heb jij of vind je het leukst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Welk paardenras heb jij (het liefst)

Appaloosa/Paint
125 (4%)
Quarter Horse
103 (4%)
Andalusiƫr
165 (6%)
Lipizzaner
26 (1%)
Trakehner
41 (1%)
Holsteiner
47 (1%)
KWPN
571 (22%)
Fries
302 (12%)
Groninger
34 (1%)
Trekpaard
36 (1%)
Shire
66 (2%)
BWP
75 (2%)
Ander ras
918 (36%)

Totaal aantal stemmen: 2509


Telpeva

Berichten: 14690
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Wat is jou favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:14

Sinds ik een rasloos dier geleased heb interesseert het mij niet meer wat voor ras een dier is, als het maar een lief betrouwbaar dier is. Ras is vaak maar uiterlijk, ik kijk liever naar een individu.

Wat ik wel onwijs leuke en mooie dieren vind om te zien, zijn o.a. gelderse paarden en barokke paarden, kleuren heb ik geen voorkeur voor.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Anoniem

Re: Wat is jou favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:16

Ik had nooit een favoriet ras, tot ik vorig jaar mijn Rocky kocht en nu ben ik helemaal bezeten door dit ras.
Afbeelding
Afbeelding

avietar
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:17

Ik was vroeger gek op Friese paarden (want ik dacht dat Black Beauty een Fries was :+ ) en Arabische volbloeden en mustangs. Compleet op uiterlijk gebaseerd dus hahaha. :D

Tegenwoordig kan ik eigenlijk allerlei soorten paarden waarderen, zolang ze maar goed (proportioneel) gebouwd zijn. Akhal Tekes vind ik er heel tof uitzien, KWPNers en veel warmbloeden, Shires en een aantal andere koudbloeden, en een leuke Fries blijft nog steeds mooi.

Qua karakter val ik op rustige, lieve paarden met weinig pit :o Daarmee ben ik vast een beetje raar.

Qua kleur moet ik zeggen dat ik een zwak heb voor appaloosa kleuren en bepaalde soorten bont. Appaloosa's zelf vind ik dan weer niks, want die lijken vaak op Quarter horses en dat is mijn type paard niet. Ik kwam eens een website tegen van een fokker die Appaloosas met KWPNers kruist en daar kwamen me toch mooie paardjes uit! <3

RooneysolystJarig
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:08

Ik heb een Deens warmbloed (puur omdat ik bij het zoeken naar een paard niet echt naar de ras keek) maar ben ook echt helemaal weg van pre's, friezen, ijslanders... ik hou er o.a. wel van als een paard een lekkere bos manen heeft :P

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: [centraal] Welk paardenras heb jij of vind je het leukst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:48

Ik vind New Forest pony's echt geweldig! Heel veelzijdig, lekker nuchter, in veel verschillende maten en kleuren! En shetlanders zijn natuurlijk ook altijd leuk!

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

funffforever

Berichten: 4
Geregistreerd: 13-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:34

ik ben dol op connemara's of ijslanders!

*keep dreaming*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers