vinden jullie ook een ramshoofd zoo mooi??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:43

Hangt van het totaalplaatje af... Ik heb paarden gezien met ramshoofd die ik echt 'lelijk' vond en je hebt er ook die er leuk uitzien.
Hangt dus van paard tot paard af bij mij.

tinkerpunto
Berichten: 60
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:53

Ik vind het niet mooi, maar smaken verschillen. Ik vind dat paarden daar een minder vriendelijke uitstraling van krijgen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:15

Myra1"]
[quote="SuperRoos schreef:
ow mensen, dr is een verschil tussen een ramshoofd en een ramsneus

ramshoofd: dit profiel is bolvormig vanaf het voorhoofd tot aan het midden van de neus, waarna het naar beneden afbuigt

ramsneus: dit is een lichte uitstulping onder de ogen, die zich voortzet tot aan de neus

ramshoofd is dus vanaf het voorhoofd bol en ramsneus vanaf halverwege de neus, ik probeer wel ff een tekening te maken voor de duidelijkheid, als het lukt


Pardon, dan zal ik dit niet meer dwars door elkaar heen gebruiken Knipoog
[/quote]

haha, geeft niet hoor, ik dacht ik zal het ff duidelijk plaatsen, ik haalde het ook altijd door elkaar maar nu kan ik het opzoeken in een boek,

en cassidy, een bult, is het gewoon een bult onder de ogen, of is het de zogenaamde grilligheidsbult,

een gewone bult onder de ogen is vrij breed en de grilligheidsbult is een kleine bult die enkele cm onder de ogen ligt, lastig uit te leggen deze, haha

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:07

Ik vind persoonlijk de overdreven "dish" bij arabieren meer storend Bloos Een lichte dish en lichte vorm van ramshoofd/neus heb ik geen probleem mee. Bij een Shire bv. of een clysdale verwacht ik ook een ramskoppie.

Is het profiel van een koppie eigenlijk veranderlijk? Toen Spix'je aankwam had ie een vrij recht profiel. Een paar maand later leek hij een lichte ramsneus/hoofd te ontwikkelen en nu is hier weer recht van profiel Knipoog Of heb ik het gedroomd Gaaaap

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:09

ik vind het zo schattig Tong uitsteken Lovers

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:08

ik vind ramshoofd niet zo mooi hier wat foto;s niet zo duidelijk


blossom
Afbeelding

Afbeelding

berber dochter van blossom
Afbeelding

groetjes anouk

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:17

Nou die hierboven vind ik niet echt een duidelijk rams hoofd, ik vind het wel een mooi paard eigenlijk Knipoog
Maar die op de vorige pagina, de echte ramshoofden.. nee dat vind ik echt niet mooi, maar een hele overdreven knik bij sommige arabieren vind ik dan ook weer niks Knipoog

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:49

Ramshoofden bij bijv. arabieren en sommige kwpn-ers vind ik niks, maar andalusiers of andere barokkepaarden kunnen het (vind ik) best hebben. Maar dan niet weer te grof... Knipoog

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:11

Pasha schreef:
Nou die hierboven vind ik niet echt een duidelijk rams hoofd, ik vind het wel een mooi paard eigenlijk Knipoog
Maar die op de vorige pagina, de echte ramshoofden.. nee dat vind ik echt niet mooi, maar een hele overdreven knik bij sommige arabieren vind ik dan ook weer niks Knipoog


ja je ziet het niet goed. Maar als je ze in het echt ziet je wel dat ze een ramshoofd heeft beetje dan. Ze fokt ook met ramshoofd

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:40

Echt een opvallende ramshoofd daar hou ik niet van maar als het licht te zien is dan valt het wel mee dan staat het vaak wel.

gr

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:03

sonja, het hoofd van een paard kan dus wel degelijk veranderen,
het verhaal van de kuilen boven de ogen van king enzo ken je al, maar de haflo van mijn moeder bijvoorbeeld, toen wij hem kochten had hij een recht profiel en kleine neusgaten,
die neusgaten duiden op slechte onwikkeling,
nu een paar jaar later heeft het dier een enorme elandsneus en grote open neusgaten, zn ogen zijn ook veel ronder en nu heel helder, echt veranderd dus,
bij king verdween zn grilligheidsbult zelfs bijna...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:30

Even tussendoor: Ik denk dat er heel veel mensen zijn die een ramsneus en een ramshoofd door elkaar halen Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:48

Roos, Wat betekend het dan als een hoofd van recht naar rams en terug gaat Verward Z'n ogen van Spix'je zijn ook veranderd. Als ie hier aankwam zag je altijd wit in z'n ogen en nu zie je dat maar zelden meer. Vraag me trouwens af hoe je Spix nu zou evolueren nu je hem hebt gezien Knipoog En Figor ... en misschien Quick'je ook?

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:56

miekelover schreef:
ik vind ramshoofd niet zo mooi hier wat foto;s niet zo duidelijk


blossom
Afbeelding

Afbeelding

berber dochter van blossom
Afbeelding

groetjes anouk

Ik zie hier geen Ramshoofd in als ik eerlijk mag wezen, maar ik houd niet van Ramshoofden, vind het lelijk

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:54

Dit paard hierboven heeft een neus à la Licor. Wel een ramshoofd, maar niet in erge mate dus Knipoog
Bij Lic wordt het wel nog eens verborgen door zijn megavoorpluk.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:19

sonja, bij elk profieleigenschap hoort een bepaald karakter, als dat profiel veranderd dan is zn karakter waarschijnlijk ook veranderd,

wit in de ogen bij een paard zonder aftekeningen op het hoofd dat afhankelijk is van de gemoedstoestand en houdt in dat het paard last heeft van spanningen of dat het een slecht mentaal evenwicht heeft,
kan dus zijn van de verhuising ofzo, en dat hij zich nu dus op zn gemak voelt bij jullie,

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:39

Ik vind het persoonlijk niet mooi als een paard een ramshoofd heeft. Maar als het helemaal bij de bouw van het paard past dan is het anders. Zie je het al voor je een shire met een heel fijn hoofdje haha das ook geen gezicht

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:15

Dank je wel Roos Knipoog Je mag anders gerust 's een volledig profiel maken hoor nu je m'n mannen hebt gezien Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:52

ik heb hier echt lopen grillen, vind het echt afschuwlijk zo'n ramsneus!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:24

Sjimmy schreef:
Ik vind het niet mooi.
Maar de paarden die hier getoont worden en die een ramshoofd zouden hebben (bij sommigen heb ik mijn vraagtekens...) vind ik het wel staan.

Hier staan ramshoofden die ik NIET mooi vind.
Afbeelding
Afbeelding


Ik ben het met Sjimmy eens: de ramshoofden van de paarden die hier boven staan, vin ik ook niet mooi, maar het ligt ook heel erg aan het paard/ras.
Bij een Shire/ Clydesdale hoort het gewoon (en vind ik het ook mooi staan), net zoals bij de Andalusier van Idra.
Mijn ruin heeft ook een lichte ramsneus, z´n koppie is so-wie-so niet echt sierlijk te noemen, maar het staat wel in verhouding met z´n lijf en dus past het goed bij hem Lachen .
Ik persoonlijk vind een snoekneus (zoals veel van die -doorgefokte?-arabieren hebben) echt niet mooi, dan liever een ramsneus/-kop!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:38

sonjabelgium schreef:
Dank je wel Roos Knipoog Je mag anders gerust 's een volledig profiel maken hoor nu je m'n mannen hebt gezien Schijnheilig


haha, ik heb echt niet onthouden wat voor hoofd en kenmerken ze allemaal hadden hoor, haha, nieuwe foto's dus! Vingers aflikken

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:39

Chiqa schreef:
ik heb hier echt lopen grillen, vind het echt afschuwlijk zo'n ramsneus!!


ramshoofd denk ik he Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:33

SuperRoos"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Dank je wel Roos Knipoog Je mag anders gerust 's een volledig profiel maken hoor nu je m'n mannen hebt gezien Schijnheilig


haha, ik heb echt niet onthouden wat voor hoofd en kenmerken ze allemaal hadden hoor, haha, nieuwe foto's dus! Vingers aflikken
[/quote]

Donderdagavond is het nieuwe rolletje terug binnen Knipoog

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:38

Geef mij maar een lekkere deuk, dish dus...

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:41

ligt aan het ras, en hoe erg. gewoon het totale plaatje. bij sommige vind ik het echt oerlelijk(mijn algemene oordeel is ook lelijk), maar bij andere valt het niet op of staat het juist super...