Gelders Paard en Tuiger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:13

Bij de Geldersen zijn ze Sport bij M1+5.

Lijkt mij super leuk om te doen Marrit, maar ik heb al een tijdje niet gereden en dan moet ze heel safe voelen.

Edit: ow je was me voor!

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:15

Normaal gesproken kan ik zoiets ook (t/m Z1 versneld). Alleen niet professioneel, gewoon hobbymatig. Maar ik wil ze aan huis hebben en woon niet bij je in de buurt.

Ik hoop wel dat ik over een tijdje een beetje kan dealen met het verlies van Frum. Dit overleef ik geen jaar.

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:17

Lorette, geef het even wat tijd. Of neem contact o voor rouwverwerking.

Ik heb mijn eerste paard 1.5 geleden moeten laten inslapen en had vandaag ook de tranen weer/nog in mijn ogen staan

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:18

Afstand maakt mij niets uit, ze mag verplaatst worden. Als ze maar eerlijk behandeld wordt, want het is een goudeerlijk paard. Ik stuur jullie een PB, Sophie en Lorette!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:00

Als ze naar t midden van het land mag, wil ik t ook voor je doen. Ik kan alles direct zzlicht starten.

Jeetje Lorette wat super sneu zeg. Wat een verdriet. Ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal van het pad bent

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:24

Wat een knapperd en onwijs gaaf getekend. Ziet er onwijs relaxed uit zeg voor een 1e x.

Lisewiesje schreef:
Hier onze henkie voor het eerst even een zadel op de rug gehad en stukje wezen lopen. Hij was niet onder de indruk.

[ [url=m/0eBc0M.jpg]Afbeelding[/url] ]

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:27

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.
Laatst bijgewerkt door Sica op 01-09-22 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 18:49

Nolen is 4 , en heeft vorig jaar door een zadelmaker een verkeerd zadel op gekregen (en ik als 'leek' dacht dat diegene er verstand van had met al haar papieren enz. maar niet dus) en daar is een trauma van gekomen.
Daardoor is er 7 maanden niet veel gedaan, buiten longeren, fysio en andere zadelmakers met uiteindelijk splinternieuw zadel laten aanmeten.
Nu er langzaam weer op, en ik merkte dat hij echt onzeker is om te bewegen omdat hij zoveel spanning had in zijn rug (dit voelde ik door het nieuwe zadel heen).
Dut stukje is er nu uit, hij ervaart het zadel nu niet als ongemak en heeft er echt veel vrijheidsbeweging onder, oom onder het zadel aan de longe.

Ik heb nu 3x in de buitenbak gereden voor max. 10min.

langzaam komt het er wel ..
Al was het vanmorgen best koud, en vrij snel na het opstappen dat Nolen van alles zag en er best 'kijkerig' op was..
Tjah dan kun je wel ineens versnellen ..

#knappegup #glimwormindezon #tuiger
https://www.instagram.com/reel/CiDMFOqI ... JmNzVkMjY=, deze is van vanmorgen, en hierop is hij echt al een stuk voorwaartser dan anders..
Dus ook flink beloond op zijn 'tempo' , maar hij zoekt nog erg zijn balans en gooit zijn hoofd nog in de lucht 3n dat vind ik voor nu niet erg.. eerst het voorwaartse er op zetten..

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:58

Ik kan het filmpje niet zien helaas

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:36

Ik ben geen kenner van de Gelderse lijnen.
Maar kan ik iemand even privé bericht sturen?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:13

Janinevv schreef:
Ik ben geen kenner van de Gelderse lijnen.
Maar kan ik iemand even privé bericht sturen?


Was je al geholpen? Je mag mij ook een pb sturen :)

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:54

Misschien dat iemand mij hier kan helpen? Ik ben benieuwd of dat er nog (hobby)fokkers zijn die nog veulens of jaarlingen hebben lopen die te koop staan maar er niet mee adverteren?

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:58

Wat zoek je dan?

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:05

Een opvolger voor mijn ruin, niet specifiek op zoek naar een paard met stamboom of “beroemde” ouders etc. Ik ben een recreatie ruiter, dus ik zoek gewoon iets “simpels” (sorry, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven :') ). Wel liefst een veulen/jaarling zodat ik samen met mijn ruin de dingen kan doen/leren aan en met het veulen/jaarling. Liefst merrie omdat mijn ruin best lelijk kan doen tegen andere mannen.

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:07

En dan richting tuiger of juist Gelders?

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Gelders Paard en Tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:23

Dat mag beide zijn, geen voorkeur :o

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:50

Ik heb een merrieveulen staan, Il Divo x Alexandro P. Maar niet voor ‘simpel’ geld :+

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:41

Samantha89 schreef:
Een opvolger voor mijn ruin, niet specifiek op zoek naar een paard met stamboom of “beroemde” ouders etc. Ik ben een recreatie ruiter, dus ik zoek gewoon iets “simpels” (sorry, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven :') ). Wel liefst een veulen/jaarling zodat ik samen met mijn ruin de dingen kan doen/leren aan en met het veulen/jaarling. Liefst merrie omdat mijn ruin best lelijk kan doen tegen andere mannen.


Wij hebben een Mandienio x Chablis veulen staan van dit jaar die eventueel weg mag, hengst.
Verder ook een 2 jarige merrie die over een paar maanden te koop komt, Picasso x Chablis. Volle zus hebben we ook nog in ons bezit.

Beide uit dezelfde moeder, geeft brave nakomelingen die veelzijdig inzetbaar zijn.
We hebben ze niet actief te koop staan maar er moeten keuzes gemaakt worden dus mocht het juiste thuis aankloppen dan is het altijd te overwegen

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:53

Samantha89 schreef:
Misschien dat iemand mij hier kan helpen? Ik ben benieuwd of dat er nog (hobby)fokkers zijn die nog veulens of jaarlingen hebben lopen die te koop staan maar er niet mee adverteren?


Ja heb ik :) Stuur me maar pb!