Tinkers en zwemvliezen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:43

Zo te lezen heeft mijn kruising tinker echt de voeten van d'r moeder.Die groeien dus ook meer de breedte in als de lengte waardoor ze nu dus op ijzers staat ander wordt de boel daar beneden veel breeder en te kort.Maar de hoefsmid zegt er wel elke keer bij als ze lekker breed zijn dat ze wel lekker stevig staat met zo'n goede ondergrond.

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:51

Feetje schreef:
Kan de hoefsmid er niet gewoon wat aan doen?
Heb nu verschillende hoefsmeden aan het werk gezien, en die van ons kan ze ook wat smaller krijgen.
Ziet ook net iets eleganter uit vind ik :)


Alsof dat belangrijk is Verward Gillian heeft ook behoorlijk brede hoeven, het hoort gewoon bij haar, dan maar iets minder elegant...

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:10

Kieran heb ik ook wel eens Daffy Duck/Flappie genoemd vanwege zijn zijflappen qua hoeven Haha!

Ik laat ze om de 9 weken bekappen. Hij heeft geen ijzers, dus een maat zou ik niet weten. In ieder geval zijn ze erg GROOT!! Ze scheuren ook wel, maar niet echt dramatisch. Volgens de smid zijn het oppervlakkige scheuren/

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:19

offie heeft ook maatje 4 voor en achter..
Kleiner kan gewoon niet hij heeft mega Breede hoeven!! hahaha als ik me ijzers vergeet op te ruimen dan weten ze meteen adtze van mij zijn
hahahaha

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 01:03

snowdon schreef:
Hmmz Snowdon had in elk geval zo goed als vergelijkbaar met Shire-voetjes Lachen En bij de hoefschoenenleverancier hadden ze nog nooit zulke grote voeten gezien Verdrietig


Erg bekend probleem ja Scheve mond Ik heb ook voor hoefschoenen rondgekeken, en Old Macs leken me wel wat, dus ik Jordy's hoeven opgemeten, was echt een paar cm breder en langer dan de grootste maat die ze hadden, en ook de lengte-breedte verhouding klopte niet.
Ik heb nog gemaild of ze ze ook groter hadden, hadden ze niet Verdrietig De grootste maat was volgens hen groot genoeg voor een draft-horse, trekpaard dus, of paarden groter dan 1.75 Bloos!

En de hoeven smaller maken..... Ik had dus een hoefsmid die het nodig vond dat bij Jordy ook te proberen, hij heeft nooit zo klote gelopen Scheve mond

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 01:55

ik heb geen idee wat voor maat gam heeft maar ze zijn mooi op formaat, niet te groot. wel groeien zijn voorhoeven in golven, er zitten 2 deukjes in zeg maar.... moeilijk om uit te leggen. maar als ze net weer bekapt zijn zien ze er keurig vlak uit. (er hebben nu 3 maanden tussen gezeten) afgelopen zomer had hij ze snel kapot met dat droge weer.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:56

SuperRoos schreef:
king had dat ook altijd en een andere tinker bij ons op stal ook,
ik denk dat het komt omdat ze van orosprong in gebieden hebben geleefd met moerassen en andere drassige vlaktes, daar konden ze die brede hoefen dus ook wel goed gebruiken,


Ja dat verhaal heb ik ook vaker gehoord....rassen die in moerasgebieden leven -->brede "flap"voeten Haha!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:46

Mijn tinker had dat ook! Maar het wordt met de jaren steeds minder. Toen ik m net had gekocht leek ie net Donald Duck Bloos!
Maar volgens de hoefsmid was hij zelfs een aantal maten kleiner gegaan met zijn ijzers. Dus er is nog hoop voor flapvoettinkers Haha! Tong uitsteken

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 22:06

Feetje schreef:
Kan de hoefsmid er niet gewoon wat aan doen?
Heb nu verschillende hoefsmeden aan het werk gezien, en die van ons kan ze ook wat smaller krijgen.
Ziet ook net iets eleganter uit vind ik Lachen


Lijkt me niet erg gunstig voor de stand van de benen om de hoeven smaller te bekappen. Die vorm hebben ze niet voor niks en ik ben bang dat je er schade mee zou aanrichten.
Daarnaast maakt het me ook weinig uit hoe zijn flippers eruit zien. Het was van mijn kant meer een constatering dan een probleem.

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:18

mee eens!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:06

Het ligt eraan hoe de voet verder is qua vorm... Op het moment dat het paard ook bijna geen verzenen heeft, of zelfs ondergeschoven verzenen heeft, dan kan het zeker nuttig zijn dit met speciaal beslag (anders gaat het niet!) iets te corrigeren. Deze paarden hebben namelijk platvoeten en een voorkomend probleem daarbij is dat ze vaak hangen in de pezen waardoor het hoefkatrolmechanisme overbelast kan raken, wat weer hoefkatrolontsteking kan veroorzaken.
Als een paard alleen maar een wijde hoef heeft, dan is dat gewoon zo. Ga je dat proberen nauwer te zetten, dan kun je problemen krijgen met de doorbloeding waardoor de hoornkwaliteit en de kwaliteit van de hoef in het algemeen afneemt.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:17

Shadow is blijkbaar een uitzondering,hij heeft maatje 1 en die liggen behoorlijk ruim.
Nu is hij zelf ook niet zo groot 1.41

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:53

Spix is vrij groot van hoefmaat denk ik, maar ik moet wel toegeven dat hij m'n eerste kennismaking is met grotere voeten. Die passen gewoon bij hem Knipoog

Afbeelding

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:22

Gossie wat een leuke foto met zijn voetje naar voren!!!
Novia met haar grote voeten krijg ik nooit zo duidelijk op de foto, je ziet de hoeven gewoonweg niet door al die haren!!!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:25

Ik vind Spix kleine elegante hoefjes hebben Bloos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:38

t'Zijn nog baby-patjes ook hé Leon, hij was daar maar één jaar en een maand of twee/drie Knipoog Hij paste daar nog in z'n cob-halstertje ook zonder dat die op het uiterste gaatje stond Bloos

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:41

ja ok... nou ik moet ze gewoon een keer in het echt zien Haha!

Omar had ook wel zin om een keer die kant op te komen... Bloos! Tong uitsteken

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:29

Ik hoor het wel, je bent welgekomen met Omar Knipoog.

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:09

sal heeft ook grote nike's hahaha

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:18

sonjabelgium, wat een super leuke foto !

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:43

Dank je Haha! Je ziet gewoon de "deugnieterij" op z'n koppie staan daar Schijnheilig Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 01:31

booster bij ons heeft ook enorme voeten hoor!
maar sins een half jaar staat ook hij op blote voet
bevalt ons enorm! van scheuren hebben we geen last hoor!
alleen af en toe brokkelt er een klein stukje af Knipoog
daarbij, booster vind het ook niet erg dat die dingen van zijn hoeven zijn
en ja, idd de hoefsmid heeft veel minder werk! *LOL*
(booster is al zo moeilijk om te doen) Pling

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:13

Hey pharagirlke... ik ben wel benieuwd naar jou Booster! Ik las in je profiel dat hij maar liefst 1.63 m is!!! Kan je wat foto's mailen? Dan zorg ik dat je ze in je profiel kan zetten Lachen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:08

Shakyra heeft in verglijking met mijn D-pony (die overigens net zo grot is) echt enorme hoeven.. maar over het algemeen valt het gelof ik wel mee.
Ik heb trouwens dezelfde hoefsmid als jij, Yorghos.. (hij heeft het weleens over Kaylo, dat dat ook niet zo'n grote Tink is enzo Lachen )

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:54

ook kane heeft mega hoeven Lachen