bijzondere kenmerken van jouw Tinker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:04

De bijzondere kenmerken van Jena zijn haar hele lieve en zoete hoofdje waarmee ze altijd schattig kijkt. Ook heeft ze 1 zwart ook en 1 maanoog. Bij beide heeft ze er een soort 'eyeliner' omheen zitten. Dat vind ik ook erg mooi. Verder heeft ze hele mooie aftekeningen en hele mooi gangen Haha!:D

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:58

Ken je dat indianen verhaal over 1 blauw oog en 1 donker oog?

De paarden die dat hadden ging naar het opperhoofd en waren veel waard omdat ze dachten dat het paard zowel overdag ( donkeroog) als `s nachts ( blauw oog) optimaal konden zien...

( dit klopt overigens niet hoor, ze zien met beide ogen in principe even goed..)

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:08

nou offie herken ik aan zn hinnik!! hahahah dat doe t hij de hele dag.

Verder aan zijn "wolken patroon" qua vlekken.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:00

Tara heeft aan beide kanten van de nek een gigantische bos rasta haren , het zijn gewoon dreads zo veel haar aan beide kanten aan de voorkant een stukkie bruin , maar de rest is wit.....

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:16

onze Cayuse noemen ze hier Beatle!! hahah niet uit te leggen waarom zeker

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:39

dapperdier schreef:
Ken je dat indianen verhaal over 1 blauw oog en 1 donker oog?

De paarden die dat hadden ging naar het opperhoofd en waren veel waard omdat ze dachten dat het paard zowel overdag ( donkeroog) als `s nachts ( blauw oog) optimaal konden zien...

( dit klopt overigens niet hoor, ze zien met beide ogen in principe even goed..)

duuk heeft dat Haha!
net als de zigeuners die beslisten dat tinekrs met:
1 wit oor en 1 gekleurd oor
een zwarte pluk binnenin een witte staart
een zwarte tinker met 1 witte voet
half gekleurd/half witte wimpers
die brengen geluk....
geen idee of dit klopt hoor,maar duuk heeft dus 1 donker en 1 licht oog,en een zwarte pluk in de staart.....ik ben dan ook heeel gelukkig met hem Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:25

turbotinker schreef:
net als de zigeuners die beslisten dat tinekrs met:
1 wit oor en 1 gekleurd oor
een zwarte pluk binnenin een witte staart
een zwarte tinker met 1 witte voet
half gekleurd/half witte wimpers
die brengen geluk....
geen idee of dit klopt hoor,maar duuk heeft dus 1 donker en 1 licht oog,en een zwarte pluk in de staart.....ik ben dan ook heeel gelukkig met hem Haha!



Hmmz ja.... bijgeloof... zo zijn er wel tig dingetjes die hierbij genoemd worden.... dat rijtje kan nog veel langer Knipoog

TARALOVER
Berichten: 247
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:28

mijn tinker heeft een vlek op z'n kont, die loopt uit naar twee kanten. net een luier!!!!!!!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:19

turbotinker schreef:
net als de zigeuners die beslisten dat tinekrs met:

een zwarte tinker met 1 witte voet

die brengen geluk....


Jeuh, dan heb ik dus een gelukstinker Haha! Maarreh, iedereen die een Tinker bezit heeft toch geluk! Knipoog

Sarahs bijzondere kenmerk is een zwart vlekje in de vorm van een hartje, op haar bovenlip. (in de winter niet te herkennen omdat haar snor er dan overheen zit)

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:01

Ik herken Spetter aan zijn grootte. Hij heeft een aparte bles met vlekken rechtsboven. Aan de rechterkant van zijn lichaam heeft ie een bepaalde vlek. Daaraan herken ik hem op afstand als ie tussen alle andere tinkers staat. Ook heeft ie witte wimpers aan zijn linkeroog en vlekjes aan zijn lip. Spetter herken ik ook aan zijn geur en viezigheid, hahaha hij stinkt in de winter naar pis, hij ligt nl graag in zijn eigen viezigheid.
groetjes Cindy en Spetter

Christah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Wolfsburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:15

Aan Duncan is toch wel het meest opvallende zijn linkeroor (als je ervoor staat), die is gespikkelt. En hij heeft een stip aan beide kanten van zijn schoft. Ook heeft hij stipjes rond zijn mond. En hij heeft ook van die kleine zwarte vlekjes in zijn sokken, heel grappig. Je moet er wel met je neus bovenop gaan zitten om het te zien... maar toch!
Hij is zo'n lieffiej Bloos

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:28

snowdon"]
[quote="turbotinker schreef:
net als de zigeuners die beslisten dat tinekrs met:
1 wit oor en 1 gekleurd oor
een zwarte pluk binnenin een witte staart
een zwarte tinker met 1 witte voet
half gekleurd/half witte wimpers
die brengen geluk....
geen idee of dit klopt hoor,maar duuk heeft dus 1 donker en 1 licht oog,en een zwarte pluk in de staart.....ik ben dan ook heeel gelukkig met hem Haha!


Hmmz ja.... bijgeloof... zo zijn er wel tig dingetjes die hierbij genoemd worden.... dat rijtje kan nog veel langer Knipoog
[/quote]

3 kleur tinker
zwarte staart met witte pluk erboven
schietschijf kont


Mmm ja, het probleem met deze rijtjes is dat elke tinker wel iets heeft dat hem of haar een gelukstinker maakt... en tja..daar slaan we wel even de spijker op zijn koppie toch? HAHHA

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:42

inderdaad Sig. Het is de bedoeling dat je tinker je heel veel geluk en liefde geeft... nou is dat waar of niet?

OK dan! Lovers OK dan! Lovers OK dan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 01:44

ik herken booster altijd en overal, niet perse door zijn speciale plekken (alhoewel hij die wel heeft maar daar hebben we het zo wel over! *LOL*
maar booster en zijn gewoon beste vrienden! het paard dat het hardste op me hinnikt, dat is booster, en hij heeft ook nog zo een ongelooflijk charmante uitstraling! hij kijkt appart! je kan het eigenlijk niet uitleggen, je moet het zien! er is tot nu toe geen enkele tinker op de foto die ik zo heb zien kijken, en ik heb nog nooit een tinker in het echt zo zien kijken (heb er al veel gezien hoor)
wat de vlekken betreft, hij heeft een vlek op zijn schouder, een ronde met een klein wit plekje, als je goed kijkt lijkt het wel een sterretje! Pling

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:16

pharagirlke schreef:
wat de vlekken betreft, hij heeft een vlek op zijn schouder, een ronde met een klein wit plekje, als je goed kijkt lijkt het wel een sterretje! Pling


Heeft hij niet meer vlekken? Cheese!

En zoek eens naar foto's van Tiko, kijkt hij misschien zo? Tiko kijkt nl ook zo speciaal, alsof hij dwars door de lens van de camera in je ogen kijkt Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:56

waar vind ik foto's van tiko?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:56

woeps nog iets vergeten, jawel hij heeft meer vlekken hoor! maar die vind ik het mooiste, vooral dat sterretjes is super lief