Opgeven aan stamboek (Hafl.)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Opgeven aan stamboek (Hafl.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 15:02

Van de zomer lijkt het me erg leuk om met m'n haflingerruin deel te nemen aan de centrale keuring. Marco heeft stamboekpapieren, maar we zijn geen lid van het stamboek.
En nu blijkt dus dat ik elk lid moet worden van het stamboek wil ik met hem naar de keuring willen en elk jaar lidmaatschap moet dokken. Dat gaat me dan een duur grapje worden om even met hem naar de keuring te gaan. Klopt dit? En hoeveel gaat dat me kosten? Hoe kijken jullie er tegen aan (mensen die met hun (haflinger)ruin naar de keuring gaan?

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:23

Voor het lidmaatschap heb ik dit jaar 40 euro betaald....(vindt ik best meevallen)
Volgens mij als je je wilt inschrijven kost dat ook geld, hoeveel weet ik niet meer Verward
Ik ben ook aan het bedenken of ik dit jaar keuringen ga lopen met mijn haflinger...

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:31

Je moet idd lid wezen van het stamboek Ik wil dit jaar ook met mijn merrie en veulen naar de keuring en moet ook eerst lid worden. Heb laatst wat info gevraagd bij het KVTH en er komt nog een heleboel bij kijken heb ik gemerkt. Maar ik ga het toch doen want het lijkt me onzettend leuk om een keer mee te maken en ook om te weten wat de "echte" haflingerkenners van mij merrie vinden Haha!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 21:59

Tja, met mijn haflingerruintje heb ik zoiets, daar heb je foktechnisch gezien niet veel aan, zou je hem laten keuren. Misschien dat ik wel de papieren over laat schrijven op mijn naam, maar 40 euro voor 1 keuring vind ik toch iets te veel van het goede

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:15

en een keuring is echt niet leuk voor een ruin(ik heb vaak meegedaan met mijn 3 ruinen).ik deed het alleen omdat ik er toch ook was voor de andere rubrieken.

al die moeite en reizen voor 1 minuut in de ring.
je krijgt alleen een premie 1,2,3,abcdef enz. maar geen keuringsrapport ofzo waar je kan lezen wat nou wel mooi is of niet.

dus: rondje rennen,halthouden ,premieuitreiking KLAAR.

WAT wel leuk IS:bestgaande haflinger op de centrale keuringen en/of mennen.

dus alleen voor de keuring lid worden nee,alleen op naam laten zetten kan volgens mij ook niet dan ben je automatisch jaarlid en moet je dus 40 euro betalen. je krijgt dan wel iedere maand een boekje binnen en ook mag je met meer wedstrijden georganiseerd door kvth meedoen...

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 00:40

casanova schreef:
en een keuring is echt niet leuk voor een ruin(ik heb vaak meegedaan met mijn 3 ruinen).ik deed het alleen omdat ik er toch ook was voor de andere rubrieken.

al die moeite en reizen voor 1 minuut in de ring.
je krijgt alleen een premie 1,2,3,abcdef enz. maar geen keuringsrapport ofzo waar je kan lezen wat nou wel mooi is of niet.

dus: rondje rennen,halthouden ,premieuitreiking KLAAR.

WAT wel leuk IS:bestgaande haflinger op de centrale keuringen en/of mennen.

dus alleen voor de keuring lid worden nee,alleen op naam laten zetten kan volgens mij ook niet dan ben je automatisch jaarlid en moet je dus 40 euro betalen. je krijgt dan wel iedere maand een boekje binnen en ook mag je met meer wedstrijden georganiseerd door kvth meedoen...


Ja bestgaand dat lijkt me zo leuk . Maar zou je, als ik de papieren zou overschijven niet gewoon 1 jaar lid kunnen zijn en daarna niet meer?
En worden er dan nog zoveel wedstrijden vanuit het stamboek georganiseerd? (bij de HTC-competitie heb ik dan illigaal gereden Clown )

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:31

bestgaand is ook erg leuk en volgens mij kan je inderdaad je na een jaar afmelden,maar dan is ook het bewijs dat je haflinger van jou is verdwenen!

bij de htc illegaal gereden?
heb je er 1 gereden of de minimaal 3 x dat je nodig hebt om kans te maken op de finale?
dat scheelt ook.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 19:29

Ik heb alleen die wedstrijden in Someren meegereden, dus heb helemaal niet meegedingd voor de finale...
Maar hebben ze bij jou gecontroleerd op een van de wedstrijden?

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:41

nee,maar ieder persoon mag meedoen op een haflinger met stamboompapieren(blijkbaar hoeven die dus niet op naam te staan).
kijk maar naar de verschillende meisjes op 1 haflinger die deelnemen.

maar het lijkt mij wel te horen,net als de chip en paspoort.

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:30

ik heb mijn ruintje niet over laten schrijven, want hij komt uit duitsland. vond ik een beetje duur voor 1 rondje en dan opstellen. afgelopen jaar heb ik wel bestgaand rijpaard meegedaan want we waren toch met onze andere haflingers op de keuring. ik ben dus wel lid maar mijn ruintje niet:) Gr Afke

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 23:39

casanova schreef:
nee,maar ieder persoon mag meedoen op een haflinger met stamboompapieren(blijkbaar hoeven die dus niet op naam te staan).
kijk maar naar de verschillende meisjes op 1 haflinger die deelnemen.

maar het lijkt mij wel te horen,net als de chip en paspoort.


Ik denk dat er wat verwarring is ontstaan. Normaal zijn de dressuurwedstrijden door de Aangespannen Haflinger georganiseerd, maar deze waren van de kvth. En ik denk dat ze die dingen wel door de vongers hebben gezien. Het ging niet echt om prestatie, meer om gezelligheid met veel deelnemers..