"Tinker volk"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:00

theodorus schreef:
Aan jullie reacties te zien zijn we dus inderdaad op zoek naar een speld in een hooi berg.


Ook echt maar 1 zin... Haha!

droog

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 00:42

Als zij graag een tinker wil waarom wil jij haar dat afraden? Ik neem aan dat ze weet waar ze voor kiest?

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 01:08

Ach, ieder zijn ras denk ik maar. Maar een supertinker als jij omschrijft, die heb ik, alleen niet western aangereden. Maar SPetter is voorwaarts, werkwillig, enthousiast, lief en supermak en braaf! Ik heb een tinker genomen vanwege zijn veelzijdigheid, uiterlijk en karakter. Ze kunnen alles wel, maar blinken nergens echt in uit (dressuur enzo.) Maar ik ook niet!!! Ik denk inderdaad dat mensen met een ander ras ook beledigd zijn als er negatief gesproken wordt over hun ras. Dat is nu eenmaal zo. Wens je veel succes met de zoektocht, maar als je de juiste gevonden hebt, wie weet...... vind je ze straks super! hahah
groetjes Cindy en Spetter

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:07

tinkiebel schreef:
Als zij graag een tinker wil waarom wil jij haar dat afraden? Ik neem aan dat ze weet waar ze voor kiest?


laat maar joh. Theodorus geeft alleen maar loze opmerkingen en prikkels i.p.v. antwoorden op vragen.
Zie zijn achterbakse kuil/hooi topic Kuil of hooi? op Western. Eerst semi onnozel doen
Citaat:
Ik heb gehoord dat Quarters nogal gevoelig zijn op eiwitten.


en als er wat mensen hebben geantwoord, zie je dit
Citaat:
Ik ben verbaasd dat er zoveel Quarters op kuil staan.
Schandalig vind ik het........


Citaat:
Schandalig omdat de Quarter bekend staat gevoelig te zijn voor de hoeveelheid en soorten eiwit. Er zijn dus kennelijk mensen die deze wijze raad in de boom hangen, dat had ik niet verwacht.


naar mijn mening is Theodorus dus niet een man van de eerlijke discussie... case closed.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:46

ff checkuh.....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:15

Ik begrijp de titel van het topic niet helemaal in verhouding met de inhoud... Wat heeft het "Tinkervolk" nou te maken met deze vooroordelen over de lompigheid van het ras..?
Ik heb het gevoel dat dit topic begonnen is om weer eens een flauwe discussie uit te lokken.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:18

Misschien is beter om te vragen of er een slotje op mag?
Want dit is idd flauw en niet leuk!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:21

Ik ben het enigsinds met Theo eens
De tinker is niet mijn keuse paard. Ik heb nu een fries.. Door dat ik voor veel rijden gen tijd heb en dat bij rijpaarden uit in fel gedrag en ik toch wedstrijden wil gaan rijden.

Maar ik ben dus een dressuurmuts en bij tinkers zie ik idd. recreatie ruiters.. ( dat neemt niet weg dat ik offie en cayuse mijntinkers niks vind) Het is mijn man zijn hobby en niet die van mij.. Ik kwijl echt wel van offie maar ik zou nooooooit een tinker willen hebben en kopen!!

Ik heb van de week op een ander topic gereageerd.. Die vroegen wat vinden julie van een draver??
ik vind dat poedersuiker knollen zenuwlijers nog wat. Die mensen reageerde fel en ik werd verwijderd................ maar met moreel van mijn verhaal is dat ik het goed kan begrijpen hoe iemand denkt over een bepaald ras.
Ik vind WEL dat je dat mischien op een andere manier had kunnen brengen want ik denk niet dat je op deze manier geholpen word door bokkers op zoek naar een tinker


su6 verder!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:28

ja maar het gaat er om dat dat meisje van stal een tinker zoekt om western mee te gaan rijden en niet HIJ. Hij wil dus wel gaan zoeken (waarom is mij een raadsel) maar met zijn mening over de tinker vind je toch nooit wat?? Ik zeg dan, niet mee bemoeien en dat meisje zelf laten zoeken en kopen.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:30

offspring schreef:
Ik ben het enigsinds met Theo eens
De tinker is niet mijn keuse paard. Ik heb nu een fries.. Door dat ik voor veel rijden gen tijd heb en dat bij rijpaarden uit in fel gedrag en ik toch wedstrijden wil gaan rijden.

Maar ik ben dus een dressuurmuts en bij tinkers zie ik idd. recreatie ruiters.. ( dat neemt niet weg dat ik offie en cayuse mijntinkers niks vind) Het is mijn man zijn hobby en niet die van mij.. Ik kwijl echt wel van offie maar ik zou nooooooit een tinker willen hebben en kopen!!

Ik heb van de week op een ander topic gereageerd.. Die vroegen wat vinden julie van een draver??
ik vind dat poedersuiker knollen zenuwlijers nog wat. Die mensen reageerde fel en ik werd verwijderd................ maar met moreel van mijn verhaal is dat ik het goed kan begrijpen hoe iemand denkt over een bepaald ras.
Ik vind WEL dat je dat mischien op een andere manier had kunnen brengen want ik denk niet dat je op deze manier geholpen word door bokkers op zoek naar een tinker


su6 verder!!!



Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Er wordt immers openlijk gevraagd wat je van een bepaald ras/type vind in een topic. Als je daar naar vraagt, moet je ook kritiek kunnen incasseren.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:59

Als die kennis van je een "sporttinker" wil hebben dan raad ik haar aan om vooral op zoek te gaan naar de lichtere (rij)types. De Romany Grai´s en de Scudders. Deze zijn over het algemeen veel rijtypischer gebouwd en zijn dus ook makkelijker in staat om aan "sporteisen" te voldoen (wat daar dan ook onder verstaan mag worden.......).
Alleen klein probleempje: de Grai´s zijn al moeilijk te vinden in Nederland laat staan een Scudder.

Ik weet niet of ze al verkocht is maar henla_tent hier op Bokt heeft haar kruising Tinker te koop staan: 3 jarige merrie TinkerxArabier. Erg leuk en braaf beestje.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:12

Ja, daar dacht ik net ook aan, aan die bonte tinker x arabier van Henla!
Misschien is dat iets voor dat meisje.
Verder denk ik dat Theodorus zijn mening al dusdanig gevormd heeft dat wij er geen verandering in kunnen brengen.
Geeft niks, maar ik hoop dat je het meisje dat een paard zoekt niet teveel "stuurt".

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:18

mening uiten mag best maar ik ben het met pellie eens: volgens mij opent hij dit topic gewoon om discussie uit te lokken.
ieder zijn mening over de tinker,maar dit waren meer argumenten die hij gaf...hij heeft nooit gezegd : ik vind.......

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:25

theodorus schreef:
Bij mij op stal is iemand op zoek naar een tinker waarmee zij de western sport wil beoefenen.
Ik heb het haar persoonlijk afgeraden omdat ik van mening ben dat je voor een sportpaard meer nodig hebt dan dat een tinker in zich heeft.
Tinkers die ik ken vind ik lomp, onwerkwillig en het uiterlijk spreekt me ook niet aan.
Maar goed, zij wil dus wel graag een tinker.
Ik wil haar hier graag bij helpen maar het is nog een hele opgave om een goed bewegende, werkwillende en deugende tinker te vinden.
Er zijn gewoon weinig adressen waar je een beetje fatsoenlijke sport tinker kan kopen. Vaak zijn ze of net beleerd, of recreatief bereden.
Naar mijn idee ligt dat meer aan de eigenaren dan aan het ras maar oke.
Wie heeft er voor haar een goed adres voor een sport tinker, daarmee bedoelen we dus een goed bewegende, doorgereden tinker die graag voor je aan het werk wil?

Groet Theo


Ik vind dat je de smaak van je stal genootje moet waarderen! En haar vooral in haar eigen waarde moet laten.
Ik denk niet dat het werkt dat als jij jou type paard voor haar gaat zoeken!!
Ik denk dat jou stalgenootje haar eigen type paard moet uitzoeken.
Over smaken valt zoals je leest niet te twisten.
Er zijn immers ook mensen die de paarden waarop jij rijd afgrijselijk vinden...Maar jij bent er gelukkig mee en het is precies waar jij behoefte aan hebt.

Het klopt helemaal wat je zegt over dat de tinkers die te koop zijn vaak groen en onbleerd zijn, en of net zadelmak en alleen de basis hulpen kent.
Maar ja dat komt doordat het ook de handel in tinkers niet stil staat.
En zodra een Tinker zadelmak is, is de koper geboren.

Er zijn heel veel Tinker handelstallen, maar een Tinker dressuur stal volgens mij nog niet!
En als je een Tinker bij een warmbloed africhtings stal wilt laten beleren daar blijkt vaak dat die ruiters niet over genoeg talenten beschikken om de Tinker turbo te baas te worden en of hem aan de praat te krijgen..
Ruiters die bij warmbloed paarden never geen problemen hebben en onwijs veel talent hebben deze paarden tot de top weten te berijden.
Vaak ook omdat het ras alleen hun al erg tegen staat.
En zelfs vaak krijg je te horen "een tinker?"nee die doen we niet...
Het besef dat ieder paard en mens zijn eigen sterke en zwakke kanten heeft, maakt dit proces zo belangrijk in het africhten van een tinker(paard)

De meeste tinkers die onwijs goed lopen onder het zadel, hebben al een eigenaar en die willen hem/haar voor geen goud verkopen.
Die hebben ze ook geheel zelf opgeleid en getraint.

Maar de vraag is of jou vriendin wel op zoek is naar het zelfde paard als wat jij graag zou willen dat ze zou moeten kopen.
Als dat zo is:
Zou je dus een jonge tinker moeten kopen en die op te leiden is tot een sport tinker die voldoet aan jou beeld.
En omdat je zoveel verstand hebt van rijden en paarden is het mischien wel jou taak om haar te begelijden bij het africhten van die tinker!

Succes..

en ow ja tinkers zijn er in alle kleuren en maten en er zijn verschillende types en alle types worden verkocht door vele handelaren.
Dat betekend dus dat je vele handelaren moet bezoeken.
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 04-02-04 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:50

Citaat:
En als je een Tinker bij een warmbleod africhtings stal wilt laten beleren daar blijkt vaak dat die ruiters niet over genoeg talenten beschikken om de Tinker turbo te baas te worden en of hem aan de praat te krijgen..

of een turbo tinker??? Bloos
maar het klopt wat je zegt...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:21

Levy"]
[quote="offspring schreef:
Ik ben het enigsinds met Theo eens
De tinker is niet mijn keuse paard. Ik heb nu een fries.. Door dat ik voor veel rijden gen tijd heb en dat bij rijpaarden uit in fel gedrag en ik toch wedstrijden wil gaan rijden.

Maar ik ben dus een dressuurmuts en bij tinkers zie ik idd. recreatie ruiters.. ( dat neemt niet weg dat ik offie en cayuse mijntinkers niks vind) Het is mijn man zijn hobby en niet die van mij.. Ik kwijl echt wel van offie maar ik zou nooooooit een tinker willen hebben en kopen!!

Ik heb van de week op een ander topic gereageerd.. Die vroegen wat vinden julie van een draver??
ik vind dat poedersuiker knollen zenuwlijers nog wat. Die mensen reageerde fel en ik werd verwijderd................ maar met moreel van mijn verhaal is dat ik het goed kan begrijpen hoe iemand denkt over een bepaald ras.
Ik vind WEL dat je dat mischien op een andere manier had kunnen brengen want ik denk niet dat je op deze manier geholpen word door bokkers op zoek naar een tinker


su6 verder!!!



Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Er wordt immers openlijk gevraagd wat je van een bepaald ras/type vind in een topic. Als je daar naar vraagt, moet je ook kritiek kunnen incasseren.
[/quote]

tuurlijk word er om een mening gevraagd , maar er bestaat ook zoiets als tact
en dat missen een hoop mensen
als ik een paard niet leuk vind om wat voor reden da ook zeg ik dat heus wel, maar dan wel op een manier zodat je het paard of ras niet de grond in trapt Lachen

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:42

Als een ander voor het ras valt is het niet aan jou om er over te oordelen, hulp geven doe je zonder de ander te beïnvloeden.
Zelf was ik ook nooit zo weg van tinkers maar nu ben ik toch van idee veranderd.
En western heb je in verschillende stijlen toch, het hoeft toch niet een barrelracer te zijn.
Daar kun je zelfs niet elke quarter inzetten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:08

Ik heb ook zo'n stuk elastiek, ok hij kan nog lang niet alles en is in opleiding maar snelle wendbare werklustige tinkers met ruimere gangen zijn er wel degelijk zelfs de stevigere types. Maar die moet je zoeken en dan zelf opleiden. Misschien kost het en paar maanden voordat je er een gevonden hebt, maar dan heeft zij misschien wel precies wat ze zoekt.

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:13

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wij hebben op dit moment twee , rijtypische tinkers staan, niet breed en lomp dus, echter wel allebij jong en alleen nog maar zadelmak... 1 ruin van 1.48 en een merrie van 1.50 ,
Beide soepele bewegers,...we hebben ook een aantal (4) goed western bereden tinkers staan...die alle vier weer in hun eigen onderdeel uitblinken, 4 totaal verschillende paarden, ...hier is hard voor gewerkt, en het is het dubbel en dwars waard geweest, deze paardjes zijn dan inderdaad ook niet te koop...
Wat heb je daar aan?
Nou als je het leuk vind kun je wel eens langskomen om het verschil in types tinkers eens aan te voelen, en kijken of een westerngereden tinker je nu wel of niet aanspreekt...Dit bedoel ik voor je stalgenoot, maar misschien voor theodorus ook niet onaardig om te testen, dan krijg je een eerlijk beeld, en wie weet ...verander je nog van mening... dus bij deze uitgenodigd!!!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:44

Wat lees ik nou toch allemaal voor bullshit! Tinkers sloom??? Dan hebben ze die van mij nog nooit meegemaakt! Hij bokt zo hoog dat je af en toe n been voorbij ziet vliegen. En mijn tinker kan makkelijk een heel net M proefje lopen!
Wat een rare stelling zeg! Word gewoon woest als ik zoiets lees.....!
Beetje rascisme tussen paardenrassen want dat is het gewoon!

theodorus
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 00:52

Sharmila schreef:
Hij bokt zo hoog dat je af en toe n been voorbij ziet vliegen.


Dat bedoel ik nou, dwars en lomp. Maar goed, mijn mening doet er niet toe heb ik al begrepen, maar mijn stal genoot blijft bij haar Tinkers.......
Gelukkig heb ik van een paar zeer vriendelijke tinker eigenaren een PB-tje ontvangen, met zeer goede tips. Daar kunnen we dus wat mee.

Jammer dat deze mensen hun PB niet openlijk in dit topic gezet hebben, zij kunnen op een wat "vriendelijkere" manier beschrijven wat ik bedoel.
Groet Theo

PS. iedereen bedankt voor de tips!!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:56

Er stond pasgeleden een Tinker te koop die best hoog reed in de endurance. Volgens mij ook op bokt.

Waarom wil je vriendin een Tinker?Is dat juist omdat ze zo'n brave slome zoekt, of vind ze alleen het uiterlijk leuk?
Indien het eerste dan zie ik geen probleem, indien het tweede zoek dan naar het type Grai of Scudder. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat hier zelfs teveel Tinker van zijn. Ik ga meer voor het originele type, maar deze zijn nauwelijks te vinden. Probeer maar een een brave,slome sukkel te vinden, dát is pas een speld in een hooiberg!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:59

Esme_27 schreef:
Er stond pasgeleden een Tinker te koop die best hoog reed in de endurance. Volgens mij ook op bokt.


Die is verkocht volgens mij..
die hadden ze mij ook te koop aangeboden, maar voordat ik hem op de site kon zetten kreeg ik een mail dat ze al een koper hadden en veel reacties op marktplaats.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:59

Als ze niks doen zijn het slome sukkels, hebben ze pit en durven ze een bok te geven zijn ze dwars en lomp.
Volgens mij is dit zoeken.
Wat de kritiek betreft:
Vergeet niet dat je krijgt wat je geeft.
Een paard lomp noemen is nou eenmaal voor iedere paardenbezitter aanvallend.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:15

????????

Ik heb een tinker en die is alles behalve sloom , lomp en onwerkwillig
EN raad eens mijn vriend rijd western met hem . Nee hij is nog niet zo goed maar hij leert snel en vindt het leuk.

Ik vind dat je best wel wat positiever mag zijn hierover en niet meteen maar even je mening geeft over dit ras.
Dat is vragen om commentaar van andere tinker eigenaren hier op bokt.
Je wilt graag informatie over handelaren met leuke tinkers maar kraakt wel meteen het hele tinker ras af. Niet zo slim
Wat jij over de tinker denkt dat doet er niet toe, je stal genoot wil er 1 en als je haar wilt helpen doe het dan goed. Niet door meteen alles wat een tinker is aftekraken.
Mijn ervaringen met tinkers zijn dat het hele leuke veelzijdige paarden zijn. Die van mij is echt een super tinker

Kijk eens op de websites van
*sandy roadranch
*tinkerwereld

daar staan altijd wel leuke tinkers

succes er mee en niet meer zo minachtend over tinkers doen hoor, wij vinden ze leuk en jij niet , lekker belangrijk verder