Welshcob

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:06

Debo schreef:
hoe groot is de kans dat als ik/je een veulentje koopt dat hij uit zal groeien tot ( zie foto boven in ) "mijn droompaard"? Ik zie dat er erg veel verschil in het ras zit, is het paard wat ik mooi vind rastipysch?


Die hengst op jou foto is Derwen Replica en dat is de opa van die cob die ik lied zien. Maar wat dat betreft zegt dat niet veel want ik ken nog een ruin uit die lijn *net zo als die van 1.64 van Derwen Duke of York* Maar die is maar 1.45....

Afbeelding

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:15

Debo schreef:
hoe groot is de kans dat als ik/je een veulentje koopt dat hij uit zal groeien tot ( zie foto boven in ) "mijn droompaard"? Ik zie dat er erg veel verschil in het ras zit, is het paard wat ik mooi vind rastipysch?

Dat wil ik ook wel erg graag weten, want dat type Cob zou ik ook erg graag willen hebben..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:47

Hoe groot is de kans dat een gemiddeld veulen uitgroeit tot een paard waard z'n ballen als dekhengst? Want daar vraag je nu naar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:47

ArwenLune schreef:
Hoe groot is de kans dat een gemiddeld veulen uitgroeit tot een paard waard z'n ballen als dekhengst? Want daar vraag je nu naar...



nee zo bedoel ik t niet, t gaat me om de bouw, tuurlijk is een dekhengst mooier als een ruin of een jonge hengst. Maar een beetje de bouw van deze cob, Een hoge en dikke hals, slank lijntje , veel manen en staart, mooi kontje Bloos Haha! ...
vind die bruine hierboven op deze pagina ook erg mooi trouwens!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:51

Afbeelding

Dit is mijn Rowan toen hij net 5 was. Vroeg geruint, dus zo'n zware nek heeft hij niet, maar verder... Fijn paardje. M'n sportcob...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:35

Hoe groot is de kans dat je veulen het droompaard wordt? Nou om eerlijk te zeggen, heel erg klein. Fokken is gokken. En meestal wordt het veulen dan net wat anders. Maar voordeel; Dat is dan je nieuwe droompaard.

verder ga ik mee met wat er al gezegd is. Een welsh Cob van 1.60 is geen echte cob meer.

Een welsh Cob is een pony ras en dat moet hij ook blijven. Wil je echt een grotere maat. Koop dan een paard. En geen pony ras van 1.60.

Groot misverstand bij veel paarden liefhebbers is dan een welsh Cob een koudbloed is. Ze scharen hem vaak onder de Haflingers, Tinkers en fjorden. Maar dat zijn dus koudbloeden.

Karan is 1.52 en een mooi maatje. Er kunnen met gemak volwassennen op en kinderen gaat ook prima. Ik ben niet echt dun en pas er prima op.

Karan is meer type welsh Cob. Barley_Queen die ik eerder had is meer rijtypisch. En Julius was teveel sport type. Op keuringen zullen zij het dan ook niet goed doen.

Afbeelding
Karan toen ik hem net had.

Afbeelding
Julius als eenjarige

Afbeelding
Julius als zevenjarige

Afbeelding
Barley als drie jarige(net zadelmak)

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:49

Ik ben het er niet mee eens dat je aan een veulen niet kan zien hoe hij later gaat worden. Als je bij fokkers gaat kijken dan kun je beoordelen of de fokdieren die gebruikt worden een beetje in buurt komen van jouw droompaardje. Een veulen van deze dieren zal waarschijnlijk niet heel anders worden. Mits de fokkers natuurlijk wel een bepaalde filosofie hebben en vast willen houden wat ze hebben.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:18

Hier nog een Cobfan!! Kijk eens in mijn profiel voor de mooiste en liefste hengst van Nederland Tong uitsteken...
Anders kan je ook eens op www.borgstijn.net kijken voor nog meer topcobs Haha!..
Mijn veulen staat bij alleen maar welshcobs, en daar kan je echt wel aan zien hoe ze gaan worden. De een heeft nu al veel meer bot en massa dan de andere, dus ja dat zal deze ook niet meer kwijtraken..
Ik hou persoonlijk ook wel van wat massa, maar het moet niet te zijn..

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:49

youngster schreef:
Hier nog een Cobfan!! Kijk eens in mijn profiel voor de mooiste en liefste hengst van Nederland Tong uitsteken...
Anders kan je ook eens op www.borgstijn.net kijken voor nog meer topcobs Haha!..
Mijn veulen staat bij alleen maar welshcobs, en daar kan je echt wel aan zien hoe ze gaan worden. De een heeft nu al veel meer bot en massa dan de andere, dus ja dat zal deze ook niet meer kwijtraken..
Ik hou persoonlijk ook wel van wat massa, maar het moet niet te zijn..


Ik vind Brenin zooooo mooi, wie is zijn vader eigenlijk?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:06

Ruska Mister Eidwinn. Is helaas overleden.. Magic en Marilyn op de site zijn halfbroer en zus van Brenin..
Moeder van Brenin is Gwendraeth Jewel V. Derwen Dessert express.. dat is dezelfde vader als de hengst van MarijeR..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30631
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:26

Even wat voorbeeldjes. Ik had al wat geschreven, maar nu even foto's.
Jonge dekhengst. Gwenllan Brynle.
Afbeelding

Magic op de Welsh Cobdag in tuig. Halfbroertje van Julius en van Karan. En vooral Julius en Magic vind ik wel op elkaar lijken.
Afbeelding

En Mai, een wat kleinere merrie. (Waar overigens ook Derwen Desert Express achter zit)
Afbeelding

En in veulens is heel erg verschil wel te zien idd. Moet je eens op een keuring gaan kijken. Maar ookal weet je de afstamming, het is nog altijd gokken met een veulen natuurlijk.
Die bruine hierboven, dus eerste op de tweede pagina, is ook lang hengst geweest. Dat telt dus zeker mee.
Hier de twee jonge dieren:
Eerst de 1,5-jarige.
Afbeelding
En ruim een half jarige.
Afbeelding
Deze twee jonge dieren zijn volle zussen. En dus beiden dochters van Mai.

En dan mijn eigen kanjer. Nu ruin, maar pas met 3 jaar gecastreerd.
Afbeelding
Afbeelding

Ook een topic, [ITP] [Welsh Cob] Taran door de seizoenen heen (toverbal daar toont hij heel verschillend vind ik.
En een laatste foto:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:05

youngster schreef:
Hier nog een Cobfan!! Kijk eens in mijn profiel voor de mooiste en liefste hengst van Nederland Tong uitsteken...
Anders kan je ook eens op www.borgstijn.net kijken voor nog meer topcobs Haha!..
Mijn veulen staat bij alleen maar welshcobs, en daar kan je echt wel aan zien hoe ze gaan worden. De een heeft nu al veel meer bot en massa dan de andere, dus ja dat zal deze ook niet meer kwijtraken..
Ik hou persoonlijk ook wel van wat massa, maar het moet niet te zijn..



whouwwww................... kan alleen maar kwijlen! Wat is die mooi! ( zijn 2 verschillende toch?? ) vind ze allebij prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:06

whouw dyonne Jouw kanjer is ook gaaf!! ... best groot ook lijkt ? of zie ik dat verkeerd?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:48

Debo"]
[quote="youngster schreef:
Hier nog een Cobfan!! Kijk eens in mijn profiel voor de mooiste en liefste hengst van Nederland Tong uitsteken...
Anders kan je ook eens op www.borgstijn.net kijken voor nog meer topcobs Haha!..
Mijn veulen staat bij alleen maar welshcobs, en daar kan je echt wel aan zien hoe ze gaan worden. De een heeft nu al veel meer bot en massa dan de andere, dus ja dat zal deze ook niet meer kwijtraken..
Ik hou persoonlijk ook wel van wat massa, maar het moet niet te zijn..



whouwwww................... kan alleen maar kwijlen! Wat is die mooi! ( zijn 2 verschillende toch?? ) vind ze allebij prachtig!
[/quote]

Haha! Brenin is degene waar ik opzit.. Hij was daar 3 maanden onder het zadel..
Magic is zijn halfbroer, is doet altijd erg stoer, maar is stiekem toch ook wel erg lief hoor...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30631
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:04

Debo schreef:
whouw dyonne Jouw kanjer is ook gaaf!! ... best groot ook lijkt ? of zie ik dat verkeerd?

Hij toont groter dan hij is denk ik. Want hij is niet zo groot. Ongeveer 1.46-1.48m. Maar voor mij groot genoeg.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:30

Mijn bijrijdpaardje is een welsh cop hij is rond de 1,53.
Een paard met een goude karakter alleen af en toe een slechte dag maar zal nooit wat doen zoals trappen bijten enzo

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:04

mijn paardje is een welsh cob hengst veulen.. vader seven morning's magic, moeder gwendreath jewel.. ze zeggen dat hij zo'n 1m49/1m50 word..

Afbeelding
Dit is dan mijn charly