[Tinker] Welke hengst?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:53

godsamme wat een behang hebben die belgen! geweldig!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Mariska_28

Berichten: 10488
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:04

Voor leon:
Ik heb even gauw bij de hengsten gekeken. Als je bij de merries kijkt kun je het verschil nog beter zien:

Een langere hengst:
Afbeelding
Afbeelding
Kortere hengst:
Afbeelding
Afbeelding

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:07

Hmmz ik zie het enigszins nu... weet ook meteen waar mijn persoonlijke voorkeur naartoe gaat en dat wijkt weer af van de stamboekrichtlijnen...

Mariska_28

Berichten: 10488
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:13

snowdon schreef:
Hmmz ik zie het enigszins nu... weet ook meteen waar mijn persoonlijke voorkeur naartoe gaat en dat wijkt weer af van de stamboekrichtlijnen...

Hoezo? Jij houdt van lang? Ikzelf heb een lange maar hou van en fok naar een korte..
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 29-01-04 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:15

Ja Lachen

Lange rug, lange benen, recht hoofd, hoge halsaanzet... beetje bonte fries is mijn perfecte knol Knipoog Maarja

Mariska_28

Berichten: 10488
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:22

Zoiets?
Afbeelding
Heeft alles dat je opnoemt.. Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:24

Daar mis ik dus de sok en vollere staart, verder vind ik het een heel leuk paardje, borst, buik, kont en benen mogen nog wel wat voller Lachen

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:37

Jordy heeft ook een wat langere rug:

Afbeelding
Afbeelding

Run free Jordy.... 1997 - 2021

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:47

Pellie schreef:
godsamme wat een behang hebben die belgen! geweldig!


Nu weet je meteen op welke basis ik Spix gekozen heb ... Ik heb foto's gezien van die twee kanjers als jonge knapen, en ze komen van de zelfde bron af dan Spix Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:49

Nou sonja ik hoop dat Spix ook zulk behang krijgt, ik vind het machtig mooi!

*typte per ongeluk soja ipv sonja Bloos!*

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:39

Oh oh oh, wat komen er hier toch weer een aantal hengsten langs met een vrij hoog Kwijl -gehalte.
Ik zou het echt niet weten welke hengst goed zou passen bij Chubby. Zo van de foto's van Chubby kan ik niet goed zien wat haar plus- en minpunten zijn. Daarvoor moet ik een paardje in het echt zien.
Zelf zit ook hengsten te bekwijlen voor Fayette maar eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt Haha! (of er moeten dit jaar bij het NTS weer een paar ontzettend mooie bij komen want dan ga ik weer twijfelen Tong uitsteken ).

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:51

Whahahaha ... Wel grappig Léon, ik vind het niet eens erg, staat wat "moderner" dan die stomme naam van me! Wat m'n vader gedacht heeft toen die dag Lips are sealed ...

Spix is wel goed opweg wat z'n behang betreft. Als ik hem vergelijk met vele twenters zit ie héél goed, manen die ver het gemiddelde overtreffen, sokken die bij vele volwassen tinkers nog de zijne niet benaderen ... (moet ik het nog zeggen dat ik er fier op ben Haha!) Knipoog. We zullen zien, hij zal zowiezo mijn mooie mannetje blijven Hopelijk ook braaf mannetje dat ie geen fruitmandje moet inleveren Bloos!

Heb je op marktplaats al die zwarte dekhengst gezien met z'n vier korte witte sokjes? Die lijkt me ook een leuk ding te zijn. Ik weet wel niet hoe groot hij is Bloos En wat met de bokt-tinkerhengsten? (nope, mik niet op mezelf Schijnheilig )

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 22:38

Hoihoi,

tsja, ik wil Spix natuurlijk best eens irl komen bekijken... Schijnheilig

Van mij hoeft het niet zo'n propje te zijn als die "korte" hengst op de foto in het bericht van Mariska_28... Maar iets korter dan Chub is schijnt meer Tinker te worden (ze is niet "vierkant" zoals schijnt te horen)... Alhoewel: in haar keuringsrapport staat niks over een lange rug...

Jawel, heb het er ff bijgepakt, hieronder even een samenvatting:

* Type voldoende Grai
* Nek is voldoende (dus niet "goed")
* Hals armbespierd (naja, voor een 3-jarige Tink...)
* Schouder is kort
* Croupe is kort
* Kwaliteit van de benen is hard (is beter dan "goed" toch?!)
* Stand van de voorbenen is goed, maar steil
* Stap is goed, maar kort
* Draf goed, maar kort
De overige punten (conditie, hoofd, schoft, rug, lendenen, achterbenen stand en bouw, koot en hoeven) zijn allemaal bekroond met "goed"...

Dusssss.... Knipoog


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:58

Chubby schreef:
Oke, niet geregistreerd bij het NST, maar da's ook niet het belangrijkste voor me.. Kennen jullie Black Shadow? Hij staat bij het ICS op de site...

Is wel wat kleiner: 1.54, zou dat een probleem zijn?


Ik heb hem in het echt gezien en vind hem echt Cool, met echt méga sokken en geweldige gangen. Hij toont ook erg groot en stoer (stokmaat zegt niet altijd alles, vind ik!!!). Wel is ie nu een stuk forser, misschien ook nog wel gegroeid?! (op de foto was hij nog vrij jong 3 of 4)

Ikzelf ben hélemaal weg van Maestro!!!!!!!! (van "de limburger", te tilburg)
Al zó gaaf op die leeftijd (ook zeer mooi en rijtypisch onder het zadel)
Op foto pas 4 en 1.58m. Ondertussen is Maestro 5 geworden (alweer 1 januari geweest)
Afbeelding
Afbeelding

Vond O'Malley eerst ook altijd héééél leuk maar vond hem de laatste keer dat ik hem in het echt zag wel héééél erg kort in nek en rug, maar ja dat is chubby dan misschien juist een goede keuze (omdat je dat ook al aangaf).
Foto's van Pablo vind ik ook altijd erg mooi maar heb hem nog niet in het echt gezien!

ennuh bij www.gipsy-spirit.nl (heb er zo geen foto van... daarom zie site)ook leuke hengsten zoals Mc Brynmore en Lia Fail

ben al erg nieuwsgierig wie je uiteindelijk kiest Haha!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:08

sonjabelgium schreef:
Whahahaha ... Wel grappig Léon, ik vind het niet eens erg, staat wat "moderner" dan die stomme naam van me! Wat m'n vader gedacht heeft toen die dag Lips are sealed ...

Spix is wel goed opweg wat z'n behang betreft. Als ik hem vergelijk met vele twenters zit ie héél goed, manen die ver het gemiddelde overtreffen, sokken die bij vele volwassen tinkers nog de zijne niet benaderen ... (moet ik het nog zeggen dat ik er fier op ben Haha!) Knipoog. We zullen zien, hij zal zowiezo mijn mooie mannetje blijven Hopelijk ook braaf mannetje dat ie geen fruitmandje moet inleveren Bloos!

Heb je op marktplaats al die zwarte dekhengst gezien met z'n vier korte witte sokjes? Die lijkt me ook een leuk ding te zijn. Ik weet wel niet hoe groot hij is Bloos En wat met de bokt-tinkerhengsten? (nope, mik niet op mezelf Schijnheilig )
--> is volgens mij Raven van de Gipsy-spirit ook leuk met mega manen, staart en sokken wel maar 1.45 of zoiets dacht ik!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:10

Citaat:
Heb je op marktplaats al die zwarte dekhengst gezien met z'n vier korte witte sokjes? Die lijkt me ook een leuk ding te zijn. Ik weet wel niet hoe groot hij is Bloos

Citaat:
--> is volgens mij Raven van de Gipsy-spirit ook leuk met mega manen, staart en sokken wel maar 1.45 of zoiets dacht ik!


Nee, ze bedoelt Black Shadow Lachen Die staat nu ook op marktplaats

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:17

O grid slaap slaap!! foto van Mc Brynmore en de site zijn allebei al lang voorbij gekomen (niet alles goed doorgekeken!!)

nou veel kijk/film/uitzoek plezier op de hengstenshows!! In het echt kun je het denk ik toch wel beter beoordelen en ook nog een praatje maken met de hengstenhouders enz.enz (ps. vorig jaar was er bij de ICShengstenkeuring in Velddriel wel een gelegenheid om de hengsten onder zadel of voor wagen voor te stellen, nu niet dus?!)

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 09:16

Nee, ze bedoelt Black Shadow Die staat nu ook op marktplaats

He Leon,

ik kan Raven wel vinden op Marktplaats... Maar Black Shadow niet hoor!?


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Mariska_28

Berichten: 10488
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:29

grid schreef:
ps. vorig jaar was er bij de ICShengstenkeuring in Velddriel wel een gelegenheid om de hengsten onder zadel of voor wagen voor te stellen, nu niet dus?!)

Nee, dit jaar helaas niet. Er waren verschillende redenen. Ten eerste is er gewoon niet genoeg tijd om en de jonge dieren te doen (1 en 2 jarige hengsten) en de oudere dieren (3 jaar en ouder) en dan de Shires en dan nog alle hengsten onder het zadel. Wel worden de hengsten dus gekeurd en geprimeerd, en tevens aan de hand aan het publiek getoond. Wel worden er een paar kleine showtjes gegeven door oa. de hengst Ryon O`Malley.

2 weken later is er een bestgaand en daar is dan ook een gelegenheid aan de hengstenhouders gegeven om hun hengst daar te showen onder het zadel of voor de kar.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:33


BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:13

Even voorbeeld Haha! Rascal. Zoon van King Rocky Haha!
Afbeelding

en Jip van Pablo (lange rug)
Afbeelding

Rascal heeft een langere rug dan Jip (valt op deze foto's nog niet zo op). Dit zijn wel een paar oudere foto's maar ik vind Pablo ook een lange rug hebben en Belle vind ik precies goed en toch heeft Jip een korte rug. Met het behang van pa hij is net een afro met die krullen Pling

21-5-2010 Luc geboren!

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:53

En natuurlijk heb je ook nog Baggio van leonoor hier op bokt.
een prachtige grote hengst die in februari ook meedoet aan de hengstenkeuring.
Hij is echt heel prachtig om te zien!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:39

Chubby schreef:
Nee, ze bedoelt Black Shadow Die staat nu ook op marktplaats

He Leon,

ik kan Raven wel vinden op Marktplaats... Maar Black Shadow niet hoor!?



Hmmz ik heb ergens op internet een advertentie van hem zien staan.... nu weet ik dus niet meer waar, ik kan hem zelf ook niet meer vinden op marktplaats, misschien er al af?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:30

Ik heb de url's hier boven geplaatst Léon, effe checken Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:40

Kieran, zoon van O'Malley:

Afbeelding

Helaas niet zoveel behang Scheve mond

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker